2024-11-30, 21:39
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Estland låter inte särskilt skrämmande. Bättre att skicka skiten längre bort till Madagascar eller Botswana.

Förhoppningsvis är detta steg 1 mot att kunna hyra platser i olika utvecklingsländer. Hyr vi platser hos Estland så kan vi sen lika gärna göra det i ett afrikanskt rövhålsland. Bara en pappersvändning bort.
Citera
2024-11-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikStim49
Med tanke på flashback är fyllt av knarkare. Vad tycker ni om att skickas eventuellt närmare land till Ryssland i framtiden ?

Men jaja positivt att Sverige hittat ett sätt att minska kostnaderna i framtiden.

Ingen skickas i fängelse för att man knarkar
Citera
2024-11-30, 22:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Estland låter inte särskilt skrämmande. Bättre att skicka skiten längre bort till Madagascar eller Botswana.

Jo men precis. Det ska vara just avskrämmande. Sköter dig icke kommer nackan att ta dig! Du kan bli skickad till just Botswana där de inte vet vad fängelse är utan kommer bara tortera dig. Så detta med Estland är ju mer ok. Något sämre standard än svenskt fängelse men inte mycket mer.
Citera
2024-11-30, 22:50
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikStim49
Tycker det här var intressant läsning på aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tser-i-estland

Pga av låg kriminalitet i Estland. Så är vissa fängelser tomma nästan.
// According to 2024 estimates, the number of people who profess Islam was 10,000 in Estonia, or 0.72% of the total population.
Dem hävdar att Estland varit framgångsrik mot brottslighet. Verkar som dem försöker få det låta som det beror på åtgärder dem tagit. Men kanske det är för dem tagit emot få utlänningar ? Någon som vet mer vad Estland gjort för att få ner brottsligheten ?

Dem måste ha få erfarenheter av islamister. Så där tänker jag dem kommer få kultur krockar om man ska skicka fångar med utländsk bakgrund dit. Har dem ens speciell mat till dem religösa ?
En bra fråga är vilka som ska skickas dit ?

Holy "¤% det kostar nästan 4 tusen kr per DYGN att ha en svensk fånge, medans det kostar bara 1100 kr/dygn i Estland. Här försöker man få det verka som att dem har samma/liknande HÖG kvalitet i deras fängelser. Hur är det ens möjligt ? Matematiskt måste det i så fall bevisa att Sverige är väldigt slösaktiga med skattemedel. Tvekar dem har samma kvalitet.

Så nu när man ska eventuellt kan skicka kriminella utomlands. När kommer kriminella skickas till T:ex Sibirien ? Kanske bara 200kr/ dygn. Flesta återvänder aldrig.
Blir det frivilligt att avtjäna sitt straff annat land ? Om det skulle bli krig i Estland, vad sker då ?

Med tanke på flashback är fyllt av knarkare. Vad tycker ni om att skickas eventuellt närmare land till Ryssland i framtiden ?

Men jaja positivt att Sverige hittat ett sätt att minska kostnaderna i framtiden.
När jag läst vad du skrivit så tänker jag några grejer. Nummer 1: Eftersom du inte behärskar skillnaden mellan de och dem så bör du istället skriva dom. Det är ok.

Det andra jag tänker på är att förslaget är skitbra. Man kanske kan utöka i framtiden genom att skicka de brottsliga asen till ännu värre länder som till exempel Rumänien eller Albanien. Vem bryr sig om standard?

Iallafall. Estland tjänar på detta då deras fängelser står tomma. Vi tjänar (sparar) på det eftersom det är billigare för oss. Alla mår bra.. Förutom fångarna, men vem bryr sig om dem? Inte jag iallafall.

När ska detta träda i kraft?

Alltså.. Tänk om vänsterpartiet + MP och S hade fått regera just nu. Fy fan vilket svart hål det hade varit för Sverige. Tacka Gud (han finns inte, jag vet) att vi har en högerregering som är handelskraftig som kan ta dessa beslut.
Citera
2024-11-30, 22:55
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men precis. Det ska vara just avskrämmande. Sköter dig icke kommer nackan att ta dig! Du kan bli skickad till just Botswana där de inte vet vad fängelse är utan kommer bara tortera dig. Så detta med Estland är ju mer ok. Något sämre standard än svenskt fängelse men inte mycket mer.
Skrattade så högt när jag läste detta 😂😂
Citera
2024-11-30, 22:57
Medlem
Rumpkorvens avatar
Förslaget är skitbra. Man kanske kan utöka i framtiden genom att skicka de brottsliga asen till ännu värre länder som till exempel Rumänien eller Albanien. Vem bryr sig om standard?

Iallafall. Estland tjänar på detta då deras fängelser står tomma. Vi tjänar (sparar) på det eftersom det är billigare för oss. Alla mår bra.. Förutom fångarna, men vem bryr sig om dem? Inte jag iallafall.

Alltså.. Tänk om vänsterpartiet + MP och S hade fått regera just nu. Fy fan vilket svart hål det hade varit för Sverige. Tacka Gud (han finns inte, jag vet) att vi har en högerregering som är handelskraftig som kan ta dessa beslut.
Citera
2024-11-30, 23:01
Medlem
Finlirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Allt det här är i ett väldigt tidigt skede
Så i en avlägsen framtid....kanske.
Citera
2024-11-30, 23:04
Citat:

Jo fast vi kan ju betala en mindre summa.
Då får dom bara knäckebröd och inget ps5 osv.

Då blir straffet hårdare och vi sparar pengar.

Sen finnns det säkert fler rövknullar i deras fängelser.
Så dom kommer ju få rätt ont i anus.

Efter vistelsen kan vi skicka dom till ethiopien
Citera
2024-11-30, 23:05
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finliraren
Allt det här är i ett väldigt tidigt skede
Så i en avlägsen framtid....kanske.
Helvete vad det här landet ska ta tid på sig med allting...

Danmark och Norge köper säkert redan platser utomlands. Danmark håller inte på och tjafsar. De gör bara grejer. Snabbt ska det gå.
Citera
2024-11-30, 23:16
Citat:

En finsk yrkeskriminell sa att han sitter hellre 14 år igen i Finland än 8 månader igen i Tallinn.
Citera
2024-11-30, 23:51
Medlem
Babydolls avatar
Utmärkt, börja med att flytta samtliga som redan dömts till fängelse och utvisning. Så kan de inte skaffa sig starkare band till Sverige (typ skaffa barn) och med det som motivering invända mot verkställandet av utvisningen.
Citera
2024-12-01, 01:41
Medlem
Verkar som väldigt många har en aggressiva tankar. Jag tycker det er okej ni uttrycker er.

Men ja om folk blir dagligen misshandlade och värre saker i skit fängelser. Efteråt ska dessa individer tillbaka till Sverige.
Kommer inte dessa att bli ännu farligare och galna i sitt sätt att vara? Det är ju inte så att en svårt traumatiserad individ kommer att kunna tillföra till samhället.

Ni som har arga tankegångar, beror det på att ni haft tuffa uppväxt förhållanden ? Då ser ni säkert varför folk som fått långa fängelse straff bör hamna i utomlands fängelse. Inte värt med hardened criminals för dem begått små brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in