2024-12-04, 16:36
Medlem
kentathemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Hej. Har du ätit och sovit ordentligt sista två nätterna? Har du arbetat idag? Får du som ångest attacker eller?

Men rent fysiskt känner jag mig helt normal. Det är psyket som plågar mig, en riktigt stark kopp kaffe lindrar för stunden

Kan tillägga att jag sover väldigt oroligt. Har lånat en Apple Watch av mig mamma som läser av sömnen. Min sömnkvalitet är dålig känner den av och stressnivåerna är jättehöga.
Citera
2024-12-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentatheman
Hej jag har krigat med igenom jobbdagarna, går runt som i en dimma i huvet har svårt att fokusera och får lätt panikångest om jag låter mina tankar springa iväg, om jag tvingar mig själv att inte tänka en stund så känns det liiite bättre. Käkar oxascand 30-40mg nu vb och då känner jag mig typ som återställd. Sover enormt mycket, men är ändå dödstrött på morgonen innan jobbet… min släkting som jag pratar med som har erfarenhet säger att de kan ta 1-2v att bli normal i huvet, jag är inne på 4.5 dygn sedan jag nyktrade till.

Blir så fruktansvärt rädd när jag får overklighetskänslor, har allmän känsla av starkt obehag hela tiden. Blir livrädd (

Knas, tråkigt men nu vet du att du inte ska hålla på med substanser igen... du vet inte vad du får och du verkar inte ha någon större kunskap kring det heller.

Det låter som du har fastnat på själva grejen? Om du har tillgång till tex Quetinapin så kan det vara något för att bryta hela skiten i skallen på dig.

Lycka till bror.
Citera
2024-12-04, 16:45
Medlem
kentathemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Knas, tråkigt men nu vet du att du inte ska hålla på med substanser igen... du vet inte vad du får och du verkar inte ha någon större kunskap kring det heller.

Det låter som du har fastnat på själva grejen? Om du har tillgång till tex Quetinapin så kan det vara något för att bryta hela skiten i skallen på dig.

Lycka till bror.

Men endast en kväll med öl, dåligt fejkat tjack. Och 2 linor kokain kan väl knappast ha förstört mig för livet??? Har ju folk i min närhet som stoppat i sig 5 ectasy på en kvälll å massa LSD. Dom är ju friska å normala?? Jag måste väl bli återställd om nån vecka?
Citera
2024-12-04, 16:55
Medlem
Citat:
Men endast en kväll med öl, dåligt fejkat tjack. Och 2 linor kokain kan väl knappast ha förstört mig för livet??? Har ju folk i min närhet som stoppat i sig 5 ectasy på en kvälll å massa LSD. Dom är ju friska å normala?? Jag måste väl bli återställd om nån vecka?

Ja, jag har stoppat i mig alla substanser som finns på denna planet nästan.. det du beskriver låter nästan som en psykos? Därför jag sa att du kan kolla efter Quetiapin (kan vara felstavat).

Grejen är ju den att du vet inte ens VAD du har stoppat i dig, vissa grejer har fett lång halveringstid...

Samt att du nojar säkert upp dig själv rätt mycket.
Citera
2024-12-04, 17:17
Medlem
kentathemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Ja, jag har stoppat i mig alla substanser som finns på denna planet nästan.. det du beskriver låter nästan som en psykos? Därför jag sa att du kan kolla efter Quetiapin (kan vara felstavat).

Grejen är ju den att du vet inte ens VAD du har stoppat i dig, vissa grejer har fett lång halveringstid...

Samt att du nojar säkert upp dig själv rätt mycket.

Mina vänner stoppade i sig exakt samma grejer och dom är helt fine! Jag har ångest och overklighetskänslor som är ett ångest symtom.

Jag har verkligen inga hallucinationer eller får för mig saker. Mina arbetskollegor märker bara att jag är slö och inte riktigt är helt 100 på jobbet. Och att svetten rinner pga av ångest
Senast redigerad av kentatheman 2024-12-04 kl. 17:20.
Citera
2024-12-04, 17:23
Medlem
Citat:
Hej jag har krigat med igenom jobbdagarna, går runt som i en dimma i huvet har svårt att fokusera och får lätt panikångest om jag låter mina tankar springa iväg, om jag tvingar mig själv att inte tänka en stund så känns det liiite bättre. Käkar oxascand 30-40mg nu vb och då känner jag mig typ som återställd. Sover enormt mycket, men är ändå dödstrött på morgonen innan jobbet… min släkting som jag pratar med som har erfarenhet säger att de kan ta 1-2v att bli normal i huvet, jag är inne på 4.5 dygn sedan jag nyktrade till.

Blir så fruktansvärt rädd när jag får overklighetskänslor, har allmän känsla av starkt obehag hela tiden. Blir livrädd (

Jag förstår men vad har du ätit undrar jag. ät mycket mat , grytor , soppor varm mat och mycket dricka. Och grönsaker... Ät mycket.

Du sover kanske mycket för du inte har tillräckligt med energi att orka eller återhämta dig. Du kanske ska låta bli cannabis, alternativt röka mer cannabis...

Du tar inga andra mediciner??? Läst lite av dina tidigare inlägg och du verkar tampas en del med ångest...

Jag hoppas att det sakta blir bättre för dig !!! Jag har själv mått sådär ett par dagar efter massor alkohol och kokain men det gick över på tisdagen onsdagen typ... Men måndagen var extremt jobbig så snyggt gjort att du kämpar på jobbet istället för att sjuka dig.
Citera
2024-12-04, 17:28
Medlem
Citat:

Du borde vara betydligt mer rädd om dig själv än vad du är. En kväll med det du nämnde räcker för att förstöra ganska mycket.

Du som har ångestproblematik ska verkligen hålla dig borta från det här då det kan trigga latenta psykoser, framförallt i tillväxtåren fram till 25 då det är vanligast med schizofreni debut. Har sett flera såna exempel på nära håll och det är alltid samma sak, man ska försöka göra saker som "andra gör", fast andra tar inte 2 gram tjack och 5 linor kokain med alkohol på en kväll...
Citera
2024-12-04, 17:28
Medlem
kentathemans avatar
Citat:
Jag förstår men vad har du ätit undrar jag. ät mycket mat , grytor , soppor varm mat och mycket dricka. Och grönsaker... Ät mycket.

Du sover kanske mycket för du inte har tillräckligt med energi att orka eller återhämta dig. Du kanske ska låta bli cannabis, alternativt röka mer cannabis...

Du tar inga andra mediciner??? Läst lite av dina tidigare inlägg och du verkar tampas en del med ångest...

Jag hoppas att det sakta blir bättre för dig !!! Jag har själv mått sådär ett par dagar efter massor alkohol och kokain men det gick över på tisdagen onsdagen typ... Men måndagen var extremt jobbig så snyggt gjort att du kämpar på jobbet istället för att sjuka dig.

Tar inga andra droger, jag har generaliserad ångest syndrom och paniksyndrom. Kanske tar längre tid för mig att återhämta hjärnan bara, för jag kan sova hur mycket som helst verkligen
Citera
2024-12-04, 17:31
Medlem
kentathemans avatar
Citat:
Du borde vara betydligt mer rädd om dig själv än vad du är. En kväll med det du nämnde räcker för att förstöra ganska mycket.

Du som har ångestproblematik ska verkligen hålla dig borta från det här då det kan trigga latenta psykoser, framförallt i tillväxtåren fram till 25 då det är vanligast med schizofreni debut. Har sett flera såna exempel på nära håll och det är alltid samma sak, man ska försöka göra saker som "andra gör", fast andra tar inte 2 gram tjack och 5 linor kokain med alkohol på en kväll...

Men som jag sa amfetaminet var fejk. Ingen av oss kände nån ting alls.
Citera
2024-12-04, 17:35
Medlem
kentathemans avatar
Citat:

Som sagt jag har lärt mig en läxa, men sjukdomar som schizofreni är väl något som är mest ärftligt? Finns ingen i min släkt som har någon sådan diagnos. Ångestsjukdomar finns det dock gott om..
Citera
2024-12-04, 17:37
Medlem
Citat:
Tar inga andra droger, jag har generaliserad ångest syndrom och paniksyndrom. Kanske tar längre tid för mig att återhämta hjärnan bara, för jag kan sova hur mycket som helst verkligen

Ja du , jag tror inte att det är speciellt bra att sova bara som enda motmedel mot ångest eller obehag...

Jag tror ditt dopamin system fick sig en rejäl smäll av kolan o doset, och att du både behöver friskluft långa promenader och mer näring i kroppen just nu än att sova mycket...
Citera
2024-12-04, 20:07
Medlem
Citat:

Haha, stadig dos att börja på. Citerar dig men skriver till TS.

När jag provade vaket första gången så var det några streck, det va det.. inte en/två gubbar.

Bäst att gå efter vad man själv tycker känns bra, inte köra tävling. Du såg hur det gick.

Som sagt, käka mycket, dra i dig vitaminer, ut i skogen och gå som en idiot, sov. Försök hålla igång så kroppen blir i fas igen.

De kommer bli bra.
Pz
Senast redigerad av NiGHTRYDERz 2024-12-04 kl. 20:08. Anledning: Felstavat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in