2024-11-30, 16:13
Medlem
Hej,
Jag behöver en ny vardags parfym men mitt problem är att jag inte klarar av att leta efter en bra parfym i butik i mer än 15 min. Hur ska jag hitta en bra? Jag blir helt luddig i huvudet och trött efter att jag luktat på kanske 3 och behöver lämna butiken för att typ inte svimma av över stimulering. Dessutom övertänker jag alla som jag luktat på eller tycker inte att någon luktar gott.

Jag har en budget på 300-500 kr och när jag väl hittat en jag gillade så tyckte mina närstående att jag kunde få bättre än zaras fashionable london i samma prisklass. Sedan gick den flaskan tyvärr sönder så jag måste på ny jakt. Men tycker det är jätte svårt så hur går ni tillväga? Någon som har samma problem med en magiskt lösning?

Gillar att använda parfym och ha ganska starka dofter egentligen. Jag söker just nu efter någon som är lik fashionable london men inte luktar billigt som min pojkvän tyckte den gjorde. Gillar också sunflower men tycker att den är för somrig för att använda nu. Gillar också gabriel chanel och miss dior men de ligger i för hög prisklass. sedan är jag 19 och vill ha lite ungdomligare lukt kanske.
Citera
2024-11-30, 16:23
Medlem
Lägg till några hundralappar och köp en riktig parfym

Viktor & Rolf Flowerbomb
Citera
2024-11-30, 16:27
Medlem
Lägg på en hundring och köp en riktig parfym från någon av storsäljarna. Finns mängder bara välja och vraka
Köp en någon gång ibland så ska du se att inom ett år har du flera stycken du gillar.
Citera
2024-11-30, 17:24
Medlem
knark-kungens avatar
Tycker inte man ska använda parfym och gör man det så var väldigt sparsam, det är inte alla som uppskattar när det kommer en människa som tar sig rätten att stinka ner hela rummet.
Citera
2024-11-30, 17:55
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corneliasecher
Hej,
Jag behöver en ny vardags parfym men mitt problem är att jag inte klarar av att leta efter en bra parfym i butik i mer än 15 min. Hur ska jag hitta en bra? Jag blir helt luddig i huvudet och trött efter att jag luktat på kanske 3 och behöver lämna butiken för att typ inte svimma av över stimulering. Dessutom övertänker jag alla som jag luktat på eller tycker inte att någon luktar gott.

Jag har en budget på 300-500 kr och när jag väl hittat en jag gillade så tyckte mina närstående att jag kunde få bättre än zaras fashionable london i samma prisklass. Sedan gick den flaskan tyvärr sönder så jag måste på ny jakt. Men tycker det är jätte svårt så hur går ni tillväga? Någon som har samma problem med en magiskt lösning?

Gillar att använda parfym och ha ganska starka dofter egentligen. Jag söker just nu efter någon som är lik fashionable london men inte luktar billigt som min pojkvän tyckte den gjorde. Gillar också sunflower men tycker att den är för somrig för att använda nu. Gillar också gabriel chanel och miss dior men de ligger i för hög prisklass. sedan är jag 19 och vill ha lite ungdomligare lukt kanske.

Varför Parfum?
En bra Parfum för 300-500 kronor som innehåller särskilt mycket, är det de du tänker du ska kunna hitta?

För mig duger Eau De Toilette gott och väl, har du tänkt tanken på att leta efter en bra sådan?
Citera
2024-11-30, 18:11
Medlem
Min tjej hade alltid Davidoff Summer edition. Luktar fräscht. Min kopp te
Citera
2024-11-30, 19:16
Medlem
1. Ta reda på några stilar som du tycker om- ska det vara friskt och citrusigt, blommigt, eller inslag av vanilj, exotiska träslag eller mysk, till exempel.

2. Be expediten i en större parfymaffär med lite kunskap att ge dig tre förslag. Testa inte mer än tre dofter, och sen räcker det för den gången. Upprepa en annan dag.

3. Den doft du tycker bäst om sätter du på huden på underarmen. Känn hur den blir som nysprayad på dig, gå sen en promenad/vänta en halvtimme, vädra ur näsan och dofta på din arm igen. Är du då nöjd med hur den doftar ihop med din egen hud så har du kanske ett köp.

4. Eau de toilette är oftast bättre än eau de parfum för det blir lätt för starkt för omgivningen.
Man vill avge doft på nära håll, inte lämna doftspår efter sig i korridoren på jobbet som en del män med för mycket rakvatten gör.

5. Köp hellre mindre flaska och ha 2- 3 dofter att välja mellan, för de blir gamla på drygt ett år och sen luktar allt bara gammal tant oavsett hur dyrt det var från början.
Citera
2024-11-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Min tjej hade alltid Davidoff Summer edition. Luktar fräscht. Min kopp te

En Davidoff- doft hade jag också ett par år som yngre, den var fräsch, lite melonig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in