Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Ryktet säger att minst 500 Bajensupporters kommer att vara på plats, alla "aktiva".
Hmm? Låter som att hela ligan ska dit, men BF skickar inte buss? "Aktiva" låter som att det ska bli grekisk damvolleyboll-stämning, det vill man ju inte missa. I värsta fall får man ta tåget för tio tusen riksdaler eller något, det här är årets match oavsett sport/kategori m.m.
---
Lite knasigt att man lever i någon slags filosofisk Bajenpsykos och inte hade koll på spelschemat utan tar det dag för dag, match för match, bira för bira. Har iaf koll på Häcken hemma som ska spelas på nya Söderstadion så där är man åtminstone när det vankas kraftsamling.
Spontanresa med SJ-resenärer låter kul dock, inte gjort den sedan vsk borta i superettan 2011. Norrlands Guld som resmedel då, blir nog Pripps denna gång.
Bara mitt "Närvarande" gör att spänningen i matchen ökar, det kanske t.o.m. klassas som högriskmatch m.m. som vsk i superettan 2011 med polishelikoptrar och även cupmatchen i herrfotboll i på gamla malmö stadion året vi gick upp. Förhoppningsvis blir det tvärtemot de upplevelserna en trevlig tillställning med mycket kvinnor och barn (som inte ska misshandlas), många klacksparkar, en och annan glidtackling och en jämn match som avgörs på skillz.
Det diskuterades tidigare såkallat intresse m.m. gällande damfotboll och så, man får göra som med allt annat och ta eget ansvar. Här får man beskylla Bajen Fans för att inte ens (än) ha en bussresa ned, eller om det bara är jag som missat ansökningsdatum m.m., men vafan, match på lördag, flera dagar tills dess? Vi är inga malmöiter som ska klaga på spelschema, veckodagar m.m. fast en lördag är ju perfekt för en sjuk jävla resa med mycket hålligång i sig, dessutom taggade malmöiter som vill ta revansch för långbollar och kantspel med lite skönlir antagligen?
Känner att jag gjort en "Utrecht 2007", den jävla liraren som missade den resan på grund av att ha försovit sig, själv gjorde jag samma sak matchdag vilket var lyckligt då Petter Andersson hade pangat in 1-0 när jag vaknade och slog på text-tv.
Nä, fan. Nu laddas det inför lördag. På med Sumbu Brothers och Britnet Spears. Alla ska dit. På något jävla sätt.
Noi ragazzi siamo colpevoli!