2025-01-23, 19:44
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Håller med även om de också tappat några spelare. Att de lyckades behålla Hlin Eriksdottir är kanske det som överraskat mest under Silly Season så här långt. Hon är absolut en av de bästa anfallarna i allsvenskan och med tanke på hennes ålder lär hon blir ännu bättre i år.
Kanske ska satsa på att bygga en isländsk stomme . Går de knackigt för Rosengård kanske de kan snappa Arnadottir också
Citera
2025-01-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Kanske ska satsa på att bygga en isländsk stomme . Går de knackigt för Rosengård kanske de kan snappa Arnadottir också

Kristianstad har kört isländskt i ganska många år nu, men man trodde väl det skulle avta när den isländska tränaren slutade. Fast verkar tvärtom bli fler, fast om det är rätt återstår att se. Jag tror inte Kristianstad utmanar om topp 3, men för tidigt att veta just nu.
Citera
2025-01-23, 20:06
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Kristianstad har kört isländskt i ganska många år nu, men man trodde väl det skulle avta när den isländska tränaren slutade. Fast verkar tvärtom bli fler, fast om det är rätt återstår att se. Jag tror inte Kristianstad utmanar om topp 3, men för tidigt att veta just nu.
Aha, just fasen, nu när du säger det.. Smart taktik iallafall att få spelarna att känna sig hemma. Behövs antagligen inte med norskor och finlandsvenskor dock
Citera
2025-01-24, 00:51
Medlem
Verkar vara en stor konflikt inom EFD om det nya avtalet med en amerikanska WFG

Som jag förstått är The Usual Suspect dvs Hammarby, AIK och Norrköping kraftigt emot medan Häcken, Linköping och Kristianstad driver på.

https://www.fotbollskanalen.se/damal...beta-med-wfg-/
Citera
2025-01-24, 14:30
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Bajen plockar in Vera Blom i laget. Känns som en ok värvning men inte en spelare som passar som defensiv mittfältare eller vänsterback. Så här långt känns det som att Bajens Silly season främst handlar om att skära ner kostnaderna Lite oroväckande känns det men det finns fortfarande tid för att plocka in någon mer etablerad spelare.

https://www.fotbollskanalen.se/damal...var-vera-blom/
Citera
2025-01-24, 14:45
Medlem
Citat:
Bajen plockar in Vera Blom i laget. Känns som en ok värvning men inte en spelare som passar som defensiv mittfältare eller vänsterback. Så här långt känns det som att Bajens Silly season främst handlar om att skära ner kostnaderna Lite oroväckande känns det men det finns fortfarande tid för att plocka in någon mer etablerad spelare.

Jättebra värvning även om jag såklart inte vet något om hur de gått i USA
Citera
2025-01-24, 14:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Läste på lite mer om henne nu och du har nog rätt här. Hon är bättre än bara ok
Citera
2025-01-24, 17:24
Medlem
Citat:

Citat:

Lite märkliga turer runt henne. Vad säger BP om övergången och får dom någon ersättning? Nu tror jag väl allt gått rätt till, men samtidigt inte bra om detta skulle kunna sättas i system för att kunna värva spelare gratis.

Hon hade alltså kontrakt med BP till 2027, men med en klausul att få bryta kontraktet för att studera utomlands. Så drog hon iväg under sommaruppehållet för att studera i 4 år på college, men hoppade snabbt av och flyttar hem igen efter bara ett halvår. Borde hon inte "återföras" till BP då? Tror inte det funkar så, men känns ändå lite konstigt.

Hon kanske blir bra på sikt, men har svårt att se att hon skulle ta en plats 2025. Så snabbt kan hon väl inte ha utvecklats? (platsade ju knappt i F19-landslaget under 2024).

Borde väl förresten komma in någon "riktig" värvning till Hammarby väldigt snart. Vore konstigt om man startar säsongen med sämre trupp än i höstas.
Senast redigerad av Burkgurka 2025-01-24 kl. 17:27.
Citera
2025-01-24, 17:46
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Hammarby plockar in Emma Holmgren till sommaren.
https://www.fotbollskanalen.se/damal...-for-hammarby/

Hon återvänder till Bajen efter sju år men frågan är i vilken egenskap? Är det dags för Tamminen att dra till Europa efter sommarfönstret eller är det Moa Edrud som ska ersättas som andra keeper?

Under hennes tid i Lyon fick hon mest sitta på bänken men som jag förstår det har hon haft mer speltid i Levante ( delad förstemålvakt?) Hon har också några landskamper i U och F-landslagen. Men min känsla är ett hennes karriär gått lite i stå under senare år. En bra målvakt, men kanske inte tillräckligt bra som ersättare för Tamminen.

Ställer mig aningen frågande till den här värvningen ( jag vet, jag är alltid lite gnällig)
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2025-01-24 kl. 17:53.
Citera
2025-01-24, 18:07
Medlem
Citat:

Hon återvänder till Bajen efter sju år men frågan är i vilken egenskap? Är det dags för Tamminen att dra till Europa efter sommarfönstret eller är det Moa Edrud som ska ersättas som andra keeper?

Under hennes tid i Lyon fick hon mest sitta på bänken men som jag förstår det har hon haft mer speltid i Levante ( delad förstemålvakt?) Hon har också några landskamper i U och F-landslagen. Men min känsla är ett hennes karriär gått lite i stå under senare år. En bra målvakt, men kanske inte tillräckligt bra som ersättare för Tamminen.

Ställer mig aningen frågande till den här värvningen ( jag vet, jag är alltid lite gnällig)
Holmgren är förmodligen en bättre målvakt än Tamminen och det skulle väl inte förvåna om provar lyckan utomlands. Bra värvning.
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Lite märkliga turer runt henne. Vad säger BP om övergången och får dom någon ersättning? Nu tror jag väl allt gått rätt till, men samtidigt inte bra om detta skulle kunna sättas i system för att kunna värva spelare gratis.

Hon hade alltså kontrakt med BP till 2027, men med en klausul att få bryta kontraktet för att studera utomlands. Så drog hon iväg under sommaruppehållet för att studera i 4 år på college, men hoppade snabbt av och flyttar hem igen efter bara ett halvår. Borde hon inte "återföras" till BP då? Tror inte det funkar så, men känns ändå lite konstigt.

Hon kanske blir bra på sikt, men har svårt att se att hon skulle ta en plats 2025. Så snabbt kan hon väl inte ha utvecklats? (platsade ju knappt i F19-landslaget under 2024).

Borde väl förresten komma in någon "riktig" värvning till Hammarby väldigt snart. Vore konstigt om man startar säsongen med sämre trupp än i höstas.
Väldigt oklart varför hon inte fick spela F19 landslaget. Det är en riktigt bra spelare som var dominant i BP och jag tror hon kommer trivas med bättre omgivning.

Bajen borde inte behöva värva nytt, man har främst släppt breddspelare så man kan ta upp juniorer från sin fina akademi. Jag tror också att Tandberg kan räknas som ett nyförvärv till i år med tanke på att planen inte var att värva henne i somras men man behövde slå till då möjligheten dök upp.
Citera
2025-01-24, 18:36
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Holmgren är förmodligen en bättre målvakt än Tamminen och det skulle väl inte förvåna om provar lyckan utomlands. Bra värvning.
.

Tja , Tamminen blev vald till MVP 2023 och är väl tillsammans med Hedvig Falk ansedd som allsvenskans bästa målvakt ( även om säsongen 2024 inte var riktigt lika vass som 2023). Nu har jag inte följt Emma Holmgren under senare år men du kanske har mer att förtälja om hennes varande i Spanien.

Personligen så tycker jag att Tamminens naturliga efterträdare ( om nu Tamminen försvinner) är Moa Edrud. Hon har gjort det väldigt bra när hon fått chansen.

Sen så kan det naturligtvis vara så att det är Edrud som försvinner till sommaren och då skulle det handla om platsen som andra keeper i Bajen. Det känns inte som ett vettigt karriärdrag för henne.
Citera
2025-01-24, 18:48
Medlem
Citat:

Victoria Benedictson tränar med Vittsjö, utgjorde ett utmärkt mittlås tillsammans med Sandra Adolfsson för fem år sedan, men har väl tappat i spelstyrka pga alla skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in