2025-11-18, 12:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Är väl så ni gjort varenda derby sedan 2015 iofs.

Har vi gett förtur till Åtvidaberg eller vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nä de kör medlemsförköp, sedan skjuter man bara fram det gång på gång.

Tycker också biljetterna enbart borde ha haft förtur till HTFF-medlemmar snarare än oss i Hammarby men enligt diflogik borde medlemsförturen ha skjutits fram så att vi intresserade hinner bli medlemmar i HTFF. Nu går jag ändå hellre på damernas match men.
Givetvis skulle HTFF ha förtur, men att ge en annan klubb förtur och sen säga att man är 2 olika klubbar rimmar rätt illa, eller är det logiskt tycker du?

I all ärlighet så bör jag helt skita i det här, men det är så jävla tråkigt utan en allsvenska så hugger på alla småsaker just nu.
Senast redigerad av Salorm 2025-11-18 kl. 12:19.
Citera
2025-11-18, 13:09
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har vi gett förtur till Åtvidaberg eller vad menar du?

Givetvis skulle HTFF ha förtur, men att ge en annan klubb förtur och sen säga att man är 2 olika klubbar rimmar rätt illa, eller är det logiskt tycker du?

I all ärlighet så bör jag helt skita i det här, men det är så jävla tråkigt utan en allsvenska så hugger på alla småsaker just nu.

Jag vet att du är djurgårdare men är då så trög att du inte kan läsa att biljetterna enbart borde ha sålts med förtur till HTFF-medlemmar? Det tycks även vara gemene uppfattning bland bajare.

Nu släpps biljetterna allmänt, om HTFF gjort som dif hade man i stället skjutit fram det och vi hade till exempel kunnat bli medlemmar i HTFF för att köpa (om man ville gå, jag ska på damerna mot Ajax)
Citera
2025-11-18, 14:17
Medlem
trazkeis avatar
AIK ute efter Sirius muppiga sportchef? Antar att saker går för bra i aik just nu? 🤷‍♂️
Citera
2025-11-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
AIK ute efter Sirius muppiga sportchef? Antar att saker går för bra i aik just nu? 🤷‍♂️

Dom med örat mot SIrius-rälsen har tvärtom Avdic (som jag gissar tar sina rykten från AIK-sidan) börjat hävda att det är helt klart att han blir kvar. Så en sida har tokfel.

Det hade svidit mer för oss om Svärdh försvinner samtidigt. Att Ederström lämnar senast efter 2026 står väl rätt så klart, och för våran del tycker jag som sagt tidigare att det kan vara dags att gå vidare redan nu.
Citera
2025-11-18, 15:48
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fast Sirius kom tre poäng ifrån sitt egna poängrekord, har mer pengar än någonsin och en bättre trupp som spelar bättre fotboll nu. Inte hans fel att inte Häcken tog CM när ni hade chansen
Citera
2025-11-18, 18:40
Medlem
Teus avatar
Som jag ser det finns det tre alternativ om HTFF tar sig till Superettan;

1. Vi vapeniserar föreningsdemokratin och går in och gör ett hostile takeover av BP och plundrar klubben på allt av värde för att ersätta med juniorer och afrikaner. Alltså den modellen jag förespråkat som svar under ett tag nu.
2. Vi röstar för att utesluta HTFF/Hammarby från Superettan/Allsvenskan
3. Vi skapar vår egen serie utan RoddBull så får Skitbajen och SvFF försöka fylla upp ligasystemet med strejkbrytare och plastklubbar.
Citera
2025-11-18, 18:45
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

1. Vi vapeniserar föreningsdemokratin och går in och gör ett hostile takeover av BP och plundrar klubben på allt av värde för att ersätta med juniorer och afrikaner. Alltså den modellen jag förespråkat som svar under ett tag nu.
3. Vi skapar vår egen serie utan RoddBull så får Skitbajen och SvFF försöka fylla upp ligasystemet med strejkbrytare och plastklubbar.

Jag vill inte vara Quantum men som det ekonomiska läget ser ut så är det snarare BP som får ta över er.

Kram
Citera
2025-11-18, 18:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Jag vill inte vara Quantum men som det ekonomiska läget ser ut så är det snarare BP som får ta över er.

Kram
Eftersom det är föreningsdemokrati som gäller i Sverige så räcker det gott och väl med att jag övertygad ett 50-tal att bli medlemmar i klubben sen röstar vi in egen styrelse och beslutar om att bli AIK B. Att BP har mer pengar spelar ingen roll i sammanhanget.
Citera
2025-11-18, 18:56
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Eftersom det är föreningsdemokrati som gäller i Sverige så räcker det gott och väl med att jag övertygad ett 50-tal att bli medlemmar i klubben sen röstar vi in egen styrelse och beslutar om att bli AIK B. Att BP har mer pengar spelar ingen roll i sammanhanget.

Sant blev lurad av hans skit sist han skrev så. Dock står de i BPs stadgar att lägga sig mot er och tvillingarna och de ändras icke även om ni tar över. Löser du take overn om HTFF IF AB går upp?
Citera
2025-11-18, 18:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Ert samarbete med Enköping måste vara så otroligt jobbigt för dig. Hur står du ut? Aik-personal anställda i Enköping… stackars Enköping, tänker du.
Citera
2025-11-18, 19:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ert samarbete med Enköping måste vara så otroligt jobbigt för dig. Hur står du ut? Aik-personal anställda i Enköping… stackars Enköping, tänker du.
Finns säkert fler vidriga upplägg, men fokus är så klart på er nu när ni är påväg in i elitfotbollen med er jävla farmarklubb. Detta är den sista röda linjen som korsas.
Citera
2025-11-18, 19:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Och det här är ju ni faktiskt väldigt vana med när ni ska in och förstöra i någon idrott.
Segui och Gal8 gjorde det först med Aik hockey och därefter samma sak med bandyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in