2016-09-03, 20:49
Medlem
Buffymyloves avatar
Förut var sorgen ju riktad. Vad som hjälper? Tid. Och saker att göra enkelt sagt. Det är ju som att sörja någon som fortfarande lever, och hitta sätt att förhålla sig till just det.
Nu är sorgen diffus för den handlar om avsaknad av kärlek överlag och någon slags försök till accepterande att det där inte kommer finnas mer. Som ett bleknande blåmärke eller sårskorpa man petar lite förstrött i.
Citera
2016-09-04, 14:19
Medlem
mussepigg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Droger är inte vägen att gå min vän. Vet hur lockande det kan vara att få sig en quick-fix men det kommer slå dig i nacken sen. Jag har valt att helt avstå alla ämnen som kan få mig att må annorlunda och bara känna denna hopplöshet och maktlöshet jag förmodar att även du känner.

Har varit i förhållande förr och då försökte jag att lösa det genom droger och alkohol. Katastrof när den bubblan spricker...

Att du känner sorg är mänskligt och något kroppen ska kunna känna. Kroppen har en otrolig förmåga att läka sig själv och den läkningen på ett nykter tillstånd är den absolut bästa.

Tillåt dig själv att må dåligt, gråt och känn in förlusten. Du kommer växa som människa genom att göra det. Och när du känner att du har styrka nog så gå ut och titta på folk. Ännu bättre, sätt dig och titta på folk genom fönstret i en buss och bara åk runt. Ni har nämligen en sak gemensamt, alla har känt det du känner nu. En förlorad kärlek tenderar att kännas lika hos alla.

Med tiden, kommer sorgen tona bort, mer och mer och du kommer börja känna en glädje i dig själv. Se bara till att vårda det du har så att när sorgen är över så har du fortfarande bra, om inte t.om bättre förutsättningar (pga träning ex) än när du gick in i förhållandet.

Låt dig känna och läs många andras upplevelser här i denna tråd. Det sistnämnda är mitt främsta tipps.

Lycka till bror, vi sitter i samma båt.

Och just det; säg upp kontakten. Det är som ett plåster, bara dra av skiten. Absolut det ändra rätta!

Tack min vän för dina fina ord! Jag får tillbaka min tro på mänskligheten när sådana som du skriver i den här tråden. Och hjälper andra genom att dela med sig!
Citera
2016-09-08, 16:29
Medlem
Och nu är katterna vi skaffade tillsammans tillbaka lämnade till katthemmet. Tror det faktiskt var det jobbigaste med hela uppbrottet. Har inte gråtit på år och ännu mindre framför andra människor. Det här suger något fruktansvärt.
Citera
2016-09-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Som ett bleknande blåmärke eller sårskorpa man petar lite förstrött i.

Den där meningen gillade jag starkt.
Citera
2016-09-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkfiisheen
Och nu är katterna vi skaffade tillsammans tillbaka lämnade till katthemmet. Tror det faktiskt var det jobbigaste med hela uppbrottet. Har inte gråtit på år och ännu mindre framför andra människor. Det här suger något fruktansvärt.

Känns det inte befriande? Att gråta det vill säga, det med katterna låter hemskt. Önskar jag hade närmare tårarna generellt, istället blir det en uppgivenhet som infinner sig med känslor som inte kanaliseras.
Citera
2016-09-09, 02:03
Medlem
Ville bara titta förbi och säga att allt kommer bli bra, trots att det inte känns som det nu.
Men glöm aldrig känslan av ångest, depression, maktlöshet och förtvivlan som ni känner nu.

Denna tiden kommer göra er starkare (Klyscha, ja. Men fortfarande sanningen) och bidra till att ni utvecklas.
Va helt ärliga mot er själva och finn svaret på vad du delvis gjorde som är ett resultat av att du just nu befinner dig här. Se till att inte göra de misstagen i framtiden.

Jag har själv varit där ni är nu. Ångest, förtvivlan och desperationen över att inte längre vara önskad.
Ni kommer bryta ihop, ni kommer finna en ny och vara förälskade igen.
Antagligen kommer det förhållandet att ta slut och man tänker precis samma saker som man gjorde efter det förra kraschade förhållandet, "Jag kommer aldrig finna en som han/hon, vi var gjorda för varandra, vi hade något speciellt", ja allt det där lite halvflummiga.

Men ni överlevde det första, och det förhållandet som kom efter det ...Du kommer även överleva detta.

Så, försök se ljuset i tunneln och ta lärdom av detta mörker som ni befinner er i nu.
Citera
2016-09-09, 17:37
Medlem
mussepigg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muska.
Ville bara titta förbi och säga att allt kommer bli bra, trots att det inte känns som det nu.
Men glöm aldrig känslan av ångest, depression, maktlöshet och förtvivlan som ni känner nu.

Denna tiden kommer göra er starkare (Klyscha, ja. Men fortfarande sanningen) och bidra till att ni utvecklas.
Va helt ärliga mot er själva och finn svaret på vad du delvis gjorde som är ett resultat av att du just nu befinner dig här. Se till att inte göra de misstagen i framtiden.

Jag har själv varit där ni är nu. Ångest, förtvivlan och desperationen över att inte längre vara önskad.
Ni kommer bryta ihop, ni kommer finna en ny och vara förälskade igen.
Antagligen kommer det förhållandet att ta slut och man tänker precis samma saker som man gjorde efter det förra kraschade förhållandet, "Jag kommer aldrig finna en som han/hon, vi var gjorda för varandra, vi hade något speciellt", ja allt det där lite halvflummiga.

Men ni överlevde det första, och det förhållandet som kom efter det ...Du kommer även överleva detta.

Så, försök se ljuset i tunneln och ta lärdom av detta mörker som ni befinner er i nu.

Jag vettefan om det här stämmer för alla. Hittar man verkligen en ny? Nej, jag tror inte det. Särskilt svårt är det bland unga män. Det känns som att det kan dröja decennier innan man kan älska igen. Jag hoppas jag har fel.
Citera
2016-09-09, 17:46
Medlem
persona.von.gratas avatar
Empirisk forskning visar på följande:
+ Festa 3-6 månader (kod för kröka)
+ Hitta en "rebound"
+ Hitta riktig kärlek
+ Förklara (kod för ljuga) för omgivningen att det var du som gjorde slut
+ Köp en 2v resa till Goa, Centralamerika eller Ibiza, kom hem efter 4 månader
+ Börja styrketräna eller kasta varpa

- Stalking
- Blogga om eländet
- Bli kristen
- Bli helnykterist
- Yoga
- Vara vänner
Citera
2016-09-10, 20:11
Medlem
Zteffen81s avatar
Man härdar ut smärtan och läker med tiden. Jag brukar se till att jag har saker att göra. Vissa kvällar sitter man och försöker supa bort smärtan och sina minnen.
Citera
2016-09-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mussepigg2
Jag vettefan om det här stämmer för alla. Hittar man verkligen en ny? Nej, jag tror inte det. Särskilt svårt är det bland unga män. Det känns som att det kan dröja decennier innan man kan älska igen. Jag hoppas jag har fel.

Ja, varför skulle du inte göra det? Du hittade ju den som du sörjer nu.
Citera
2016-09-12, 23:25
Medlem
Börjar fundera lite över varför det blev som det blev, över mitt eget beteende genom förhållandet. Är inte den där gulliga pojkvännen men gör samtidigt alla för att göra min partner glad, kan många gånger upplevas som känslokall och cynisk men det är bara vad jag visar utåt så att säga. Tror det har blivit så med åren p.g.a tidigare uppbrott med flickvänner, föräldrar och vänner. Jag biter ihop och går igenom sakerna utan att klaga men tror det har lätt till att jag stänger in och ut väldigt mycket. Kände väl mest att jag behövde skriva av mig lite
Citera
2016-09-13, 21:06
Medlem
Blir så arg över min naivitet.

Jag har alltid haft målet att träffa någon där allt känns bra, där allt känns all-in, där man i princip kan prata om allt från dag ett. Ibland hittar man de där jävla guldkantade relationerna och faller, faller fritt fast man vet att man inte borde det. Denna gången är annorlunda, denna gången kommer detta bli perfekt. Ja. Det är vad man intalar sig själv.

Fuckings naivitet.

Här sitter man med en kvinna vars psyke inte klarar av en relation. Igen. Här sitter man med tårfyllda ögon över vetskapen att det aldrig kommer bli vi. Igen. Båda har känslor för varandra. För första gången på månader, ja. år finns det känslor. Båda har en vilja om kärlek men en av de två bär med sig ett bagage som gör det omöjlig nu.

Fan.

Det hade varit en grej om det fanns konkreta saker att skylla på. Det hade varit trevligt om det för en gång skull fanns något att lägga skulden på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in