Ett stort tack Style-aeon för du alltid finns där för mig med en axel att gråta mot.
Jag måste lära mig att inte ryckas med när impulsen till kontakt tränger sig på. Det har sett ut som så att jag har kontaktat honom ungefär varannan månad sista halva året. Vi har pratat en del och träffats någon gång och sen har det blivit bråk. Genom att kontakta honom nu och säga att han kan höra av sig ifall han känner för det och att jag förstår hans beteende och hur han tänker, men att jag inte kommer höra av mig till honom mer, har jag brutit trenden med att avsluta kontakten med bråk och sen inte höra av mig på ett par månader. Jag vet i mitt hjärta att jag inte vill vara tillsammans med honom igen, så långt har jag i alla fall kommit med mig själv. Jag vet också att jag mår mycket bättre när vi inte har kontakt men det är känslan av saknad som går stick i stäv med att jag vet att jag mår dåligt av kontakt, som gör att jag tror mig kunna ringa honom efter några månader och höra hur han mår.
Det absolut dummaste man kan göra när man blivit dumpad är att ta kontakt. I mitt fall har det blivit en ond cirkel och min f. d har tappat all respekt för mig, jag tror snarare att han ser ner på mig. Han hör aldrig av sig för han vet att jag för eller senare hör av mig till honom och han har informerat mig om att ju mer jag bråkar med honom ju mer söker han sig till sin nya och tycker han har fattat rätt beslut att dumpa mig. Det enda jag kan göra nu hela tiden påminna mig om att jag faktiskt inte vill ha honom - han har sårat mig för mycket och på grund av sättet han dumpade mig på och hur han sedan betedde sedan gjorde att min självkänsla sjönk i botten och mitt självförtroende är på minus. Jag har förnedrat mig själv inför honom totalt under 1 års tid och känner mig fortfarande skamsen vilket också är ett skäl till att jag aldrig skulle vilja återförenas med honom, jag vet ju att han inte respekterar mig längre och jag skäms för att jag har varit så på.
Jag har lämnat en dörr öppen ifall han vill kontakta mig i fortsättningen, han ville så gärna träffa mig så han för ca 1,5 v sen. Vi träffades och han kysste mig intensivt, sa att han älskade mig, att han tänker mycket på vad som kunde ha blivit av oss, att han var så förälskad när det var vi, att han vill fortsätta ha kontakt med mig nu... Jag fixar det inte, vill inte, kan inte...jag blir för intensiv då jag fortfarande är kär i honom, det går inte på bara hans villkor...
Jag tror inte att han kommer ringa upp mig. Jag hoppas inte att jag ringer upp honom om ett par månader igen, jag vill inte mer. Måste bryta denna onda cirkel, men hur?