• 2
  • 3
2025-02-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Hej, jag har en väldigt allvarlig Epilepsisjukdom som gör att jag i stort sett kan få dödliga krampanfall när som helst! Och som det ser ut nu så är jag tvungen att äta 6 - 7 mediciner mot detta men jag får fortfarande runt 3 - 4 anfall i veckan och vissa av dom har tidigare varit såpass kraftiga att jag vid ett flertalet tillfällen har varit nära på att dö Jag levde tidigare med min partner men hon dog tragiskt nog ca 3 veckor efter att vi hade gift oss av Epilepsi, dock en mycket lindrigare variant än den jag själv har. Och jag har tidigare använt Cannabis mot min Epilepsi vilket jag gjorde runt 2 - 3 gånger i veckan under ca 7 månader och under den tiden hade jag inga anfall alls! Inte ens ett litet såkallat Petit Mal där jag typ bara blir lite snurrig i 1 - 3 min och tappar orden.

Så jag undrar vart jag skall vända mig för att se om det går att få detta utskrivet?
Epidyolex som enbart innehåller CBD hjälper mig inte speciellt bra alls, så det bästa hade varit om jag kunde få detta utskrivet som växtdelar som man Vaporizear.
Det skulle då även hjälpa mig mycket bättre mot mina grova sömnproblem samt min ångest och mina tvångstankar än att bara tugga en massa Bensopiller!

Vill ju helst inte att "farbror blå" kommer hem till mig och anklagar mig för brott för att jag försöker behandla min mycket allvarliga sjukdom vilket tyvärr redan har skett en gång tidigare.

Och vill heller inte framstå som någon fjantig pundare då jag nu har lagt allt sådant åt sidan då jag och min partner blev troende tidigare.

/Mvh

Tycker verkligen det är sorgligt och sjukt att det som hjälper dig är totalolagligt i det här landet när det kommer från en planta vem som helst kan odla. Hoppas det går bra och att du hittar det du behöver.
Citera
2025-03-28, 13:11
Medlem
Jag röstar på att det är mest oroliga äldre kvinnor som motsätter sig en legalisering. Största Ja sägarna är dock yngre män mellan 18-30.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in