2024-11-28, 03:26
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Här gäller det samma sak med kvinnor. De vet också om vilka de kan få fill det med och vilka män som ligger på ett liknande mentalt plan.

"Få till det med" är inte samma sak som att vara respekterad med chans för en seriös relation i en stabil kärnfamilj. Det är detta kvinnor fått om bakfoten, och det drar både de själva och civilisationen i avgrunden. Detta måste stoppas.
Citera
2024-11-28, 03:28
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor vill ha charmiga, trevliga, roliga män som ser bra ut och som kvinnorna trivs med. Männen ska gärna också ha jobb och en egen inkomst. Män som prickar in på dessa punkter, har inte svårt att få en kvinna.

Det är män som har dålig kvinnosyn, är icke charmiga, bittra osv. som har svårt att få kvinnor.

Och osäkra män med dåligt självförtroende. Kan också ha svårt att få kvinnor.

Men se dig om: det är par överallt. Vanliga, normala män med vanliga normala kvinnor.

Så. Du har helt enkelt fel. Det är inte bara "framgångsrika och rika män" som får kvinnor.

Din lögner är genomskådade sedan länge. Glöm inte att allt detta har en politisk sprängkraft. Inte på det sätt som du önskar.
Citera
2024-11-28, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det handlar nog om att man känner: "Här är min plats"

Så kan jag också känna när jag reflekterar över mig själv i olika sammanhang.

Många gånger när man har varit ute och träffat olika människor då får jag alltid känslan av vilka människor jag passar ihop med. Jag dras alltid till likasinnade och tar avstånd från det finare folket eftersom jag vet om att jag inte hör ihop med dessa människor. När jag menar med finare människor så tänker jag på sättet man beter sig på.

Det beror på olika anledningar. Delvis är det för att den humorn jag tycker om inte finns där, snacket finns inte där och man känner hur tråkigt det är att befinna sig i det sällskapet. På ett mentalt plan så orkar jag inte ens försöka.

När det kommer till kvinnor då är det precis samma sak. Jag vet vilka jag kan få till det med, det har alltid varit en garanti och det tar man reda på genom deras beteende.

Här gäller det samma sak med kvinnor. De vet också om vilka de kan få fill det med och vilka män som ligger på ett liknande mentalt plan.

Exakt. Både män och kvinnor kan nosa upp vilka det känns lättsamt och trevligt att vara med. Där de trivs. Om då ömsesidig kärlek och attraktion uppstår, så är det bara att tuta och köra.

Och ser man sig omkring, så finns det mängder av par: helt vanliga människor. Där ingen i paret vare sig är rik eller framgångsrik.
Citera
2024-11-28, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Din lögner är genomskådade sedan länge. Glöm inte att allt detta har en politisk sprängkraft. Inte på det sätt som du önskar.

Mina lögner?
Se på "Gift vid första ögonkastet". En fin och rolig lärare från Norrland är fortsatt gift med sin hustru. Och en vanlig man från mellanSvergie är fortsatt gift med sin hustru. Den trevliga advokaten med flott kontor och nyinköpt tvåa på Söder i Stockholm är tyvärr inte längre gift med sin fru... Tre fina och bra män. Vanliga. Där två av tre fortsatt är gifta med sina fruar.

Se på dina grannar, där ser du säkert vanliga män som har varsin fru/sambo. Dina arbetskamrater/klasskamrater likaså. Och så vidare.

kvinnor vill trivas med mannen de ska gifta sig med. Vill bli sedda, åtrådda och älskade av honom. Och ha en make som har fina och bra inte egenskaper. Och jobb och egen inkomst då.

Detta är inte några "lögner", det är livet och sanningen.
Citera
2024-11-28, 03:37
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Mina lögner?
Se på "Gift vid första ögonkastet". En fin och rolig lärare från Norrland är fortsatt gift med sin hustru. Och en vanlig man från mellanSvergie är fortsatt gift med sin hustru. Den trevliga advokaten med flott kontor och nyinköpt tvåa på Söder i Stockholm är tyvärr inte längre gift med sin fru... Tre fina och bra män. Vanliga. Där två av tre fortsatt är gifta med sina fruar.

Se på dina grannar, där ser du säkert vanliga män som har varsin fru/sambo. Dina arbetskamrater/klasskamrater likaså. Och så vidare.

kvinnor vill trivas med mannen de ska gifta sig med. Vill bli sedda, åtrådda och älskade av honom. Och ha en make som har fina och bra inte egenskaper. Och jobb och egen inkomst då.

Detta är inte några "lögner", det är livet och sanningen.

Gift vid första ögonkastet och mina grannar är verkligen ett representativt urval för relationer i Sverige!

Gå och lägg dig.
Citera
2024-11-28, 03:42
Medlem
Citat:
Gift vid första ögonkastet och mina grannar är verkligen ett representativt urval för relationer i Sverige!

Gå och lägg dig.

Jag skriver givetvis sådant vi båda kan se med egna ögon. Dvs.: inte anekdotisk bevisföring.

Seså. Se dig omkring. Jag ser helt vanliga par dagligen, i princip överallt. Mina kvinnliga arbetskamrater har vanliga män. Mina grannar likaså. Mina kvinnliga polare likaså. Och så vidare.

Jag har en manlig polare som är rik och framgångsrik. Hans fru var dock gift med en ännu rikare man förut. Men valde min polare av kärlek efter skilsmässan från sin exmake. Dessa två är de enda jag känner till där en kvinna valt en rik och framgångsrik make (men hon valde honom som sagt av kärlek och inte för hans pengar. Hade hon varit en golddigger, hade hon lika gärna kunnat stanna kvar hos sin extremt rika exmake).

Jag och min partner: vanliga personer (fast min partner är iofs. ovanligt snygg och ovanligt sexig). Men annars. Helt vanliga.
Citera
2024-11-28, 03:47
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Jag skriver givetvis sådant vi båda kan se med egna ögon. Dvs.: inte anekdotisk bevisföring.

Seså. Se dig omkring. Jag ser helt vanliga par dagligen, i princip överallt. Mina kvinnliga arbetskamrater har vanliga män. Mina grannar likaså. Mina kvinnliga polare likaså. Och så vidare.

Jag har en manlig polare som är rik och framgångsrik. Hans fru var dock gift med en ännu rikare man förut. Men valde min polare av kärlek efter skilsmässan från sin exmake. Dessa två är de enda jag känner till där en kvinna valt en rik och framgångsrik make (men hon valde honom som sagt av kärlek och inte för hans pengar).

Jag och min partner: vanliga personer (fast min partner är iofs. ovanligt snygg och ovanligt sexig). Men annars. Helt vanliga.

Vad du ser med dina egna ögon är just precis anekdotisk bevisföring. Debatten på sociala medier har sprungit förbi dig totalt. Du ligger minst 15 år efter. Killars och mäns situation inom relationer är mycket problematisk och bör uppmärksammas. Det sker inte genom att de ska göra avkall på sin maskulinitet och vara mer som kvinnor. Män ska respekteras som de är. Om ni vänsterhjon fortsätter med denna regelrätta mobbing av killar och män i media, reklam, politik så kommer ni att få lära er en politisk läxa ni sent kommer att glömma.
Citera
2024-11-28, 03:53
Medlem
Citat:
Vad du ser med dina egna ögon är just precis anekdotisk bevisföring. Debatten på sociala medier har sprungit förbi dig totalt. Du ligger minst 15 år efter. Killars och mäns situation inom relationer är mycket problematisk och bör uppmärksammas. Det sker inte genom att de ska göra avkall på sin maskulinitet och vara mer som kvinnor. Män ska respekteras som de är. Om ni vänsterhjon fortsätter med denna regelrätta mobbing av kilar och män i media, reklam, politik så kommer ni att få lära er en politisk läxa ni sent kommer att glömma.

Det är dejtingapparna som gör allt problematiskt. Skulle dessa inte finnas, så skulle folk behöva träffas IRL igen. Och då uppstår det lättare kemi. Människor kan helt enkelt inte hantera för många valmöjligheter (vilket dejtingapparna leder till). Så. Dejtingapparna är det stora problemet. Men där finns pengar att tjäna... Och de som skapar dejtingapparna har väl en god tanke (förutom att tjäna pengar), men den faller ganska platt. Visst. Finns de som också träffas via dejtingapparna. Men i regel så verkar det svårt.

Mer "ut och dansa" och träffas IRL. Och mindre dejtingappar. Skulle göra susen för parbildandet i Sverige.
Citera
2024-11-28, 03:58
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Det är dejtingapparna som gör allt problematiskt. Skulle dessa inte finnas, så skulle folk behöva träffas IRL igen. Och då uppstår det lättare kemi. Människor kan helt enkelt inte hantera för många valmöjligheter (vilket dejtingapparna leder till). Så. Dejtingapparna är det stora problemet. Men där finns pengar att tjäna... Och de som skapar dejtingapparna har väl en god tanke (förutom att tjäna pengar), men den faller ganska platt. Visst. Finns de som också träffas via dejtingapparna. Men i regel så verkar det svårt.

Mer "ut och dansa" och träffas IRL. Och mindre dejtingappar. Skulle göra susen för parbildandet i Sverige.

Nej, det är sociala medier och dess påverkan på unga kvinnor som är det huvudsakliga problemet här.
Citera
2024-11-28, 03:58
Medlem
SmegmaFris avatar
Låter bra för en snyggare genpool tycker jag.
Citera
2024-11-28, 04:01
Medlem
Hitler tänkte väl så?
Citera
2024-11-28, 04:02
Medlem
Citat:
Nej, det är sociala medier och dess påverkan på unga kvinnor som är det huvudsakliga problemet här.

På vilket vis menar du att sociala medier påverkar unga kvinnors preferenser?
Du är väl medveten om att människors preferenser i regel ligger djupt rotade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in