Citat:
Ursprungligen postat av
KuReLuB
Har han tjänat pengar på Northvolt egentligen? De gick väl i konkurs i smyg? Eventuell rekonstruktion i USA. Borde vara bedrägeri att samtidigt plocka ut pengar om nu så är fallet.
Det försvann väldigt mycket pengar från pensionsfonder och från andra som har investerat i företaget som ingen vet vad dessa pengar har tagit vägen någonstans.
Såklart att det går att ta reda på var pengarna har tagit vägen men det är ju såklart ingen som är villig att ta reda på.
När det gäller Harald Mix så skulle jag nog säga att det är Sveriges i säkrast ondaste person efter Fredrik Reinfeldt
Precis allting denna mannen rör vid blir till skit.
Och ändå så lyckas hon tjäna pengar på det men det är bara för att han gör det genom att nesla sig in hos regeringen så att de pengarna som satsas på det så kallade gröna omställningen hamnar i något av hans skumma företag som sedan mystisk nog går i konkurs.
Harald Mix som var Sveriges mysfarbror och sommarpratare år 2023 och ändå så verkar det inte som att svenskarna fattar att denna mannen är en av de som tömmer våra pensionsfonder.
Det är synd att man inte kan sätta ett pris på mannens huvud genom någon slags fond eller något annat där alla kan sätta en peng som går till personen som tar mix av daga.
istället för att granska mannen riktigt ordentligt så låter man fan ska upp ett start upp nya företag igen ras staten går in och satsa pengar.
Pengar som inte är statens utan pengar som är våran vi som har betalat in till pensioner och annat.
Jag har skrivit om den här mannen under flera års tid och varnat för att han är en tvättäkta riktig psykopat.
Men svenskarna och Sveriges Radio tyckte han var en mysig man som ville satsa på Sverige och miljön.
Så jag vet egentligen inte vem man ska trycka dummast om det är svenska folket eller om det är Harald Mix.
I den bästa av världar så hade han hängt i en lyktstolpe bredvid Fredrik Reinfeldt.