2026-09-01, 01:19
Medlem
rednaxela90s avatar
(FB) Örebropartiet större än flera av riksdagspartierna på sociala medier
Citera
2026-09-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Nu har Betsson sänkt till 2.75 gånger pengarna.

Förmodligen efter denna OU.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/orebropartiet-tredubblar-i-ny-matning-kan-na-riksdagen

2.5 gånger pengarna nu.
Citera
2026-09-01, 14:14
Medlem
Precis som Jimmie kan Allard snacka. Men samma tomma ord och om man tittar så är personerna rätt ensamma. Det är inga bra ledare som har många vänner, trogna arbetskollegor, kompisar osv. Mer ensamvargar. Sådana vill egentligen ingen ha som ledare. Det slutar inte bra för någon annan än de lojala och dem själva naturligtvis.
Citera
2026-09-01, 16:35
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Precis som Jimmie kan Allard snacka. Men samma tomma ord och om man tittar så är personerna rätt ensamma. Det är inga bra ledare som har många vänner, trogna arbetskollegor, kompisar osv. Mer ensamvargar. Sådana vill egentligen ingen ha som ledare. Det slutar inte bra för någon annan än de lojala och dem själva naturligtvis.

Jag håller med i stort. Det lär knappast handla om att Örebropartiet som vågmästare (i max en mandatperiod) kommer göra jättestor skillnad. Och i det långa loppet blir alla partier som etableras på riksplanet av olika anledningar nedfilade till sin minsta gemensamma nämnare med övriga partier som de tvingas samarbeta med för att få något gjort, och undvika att bli avsatta.

Dock vågar jag påstå att det är extremt viktigt att Sverige tar sig en rejäl funderare på varför dessa ytterlighetspartier får så mycket uppmärksamhet av väljarna att de till och med kan börja sniffa på riksdagen. Det handlar om att alla andra partier bevisat sin uddlöshet mot vad folk först och främst bryr sig om i sin vardag, just nu. Det är klart, kommer en rejäl ekonomisk kris eller om vi hamnar i ett krig så kanske folket helst vill ha en stabil ledning, men just nu tror jag ganska många väljare först och främst vill representeras av någon som verkar förstå folkets frustration.
Citera
2026-09-01, 18:24
Medlem
Nu kan man spela på det på Unibet.

Kommer Örebropartiet få en plats i riksdagen?
Ja 2,60 Nej 1,40

Kommer ett nytt parti in i riksdagen?
Ja 2,10 Nej 1,65
Citera
2026-09-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Jag håller med i stort. Det lär knappast handla om att Örebropartiet som vågmästare (i max en mandatperiod) kommer göra jättestor skillnad. Och i det långa loppet blir alla partier som etableras på riksplanet av olika anledningar nedfilade till sin minsta gemensamma nämnare med övriga partier som de tvingas samarbeta med för att få något gjort, och undvika att bli avsatta.

Dock vågar jag påstå att det är extremt viktigt att Sverige tar sig en rejäl funderare på varför dessa ytterlighetspartier får så mycket uppmärksamhet av väljarna att de till och med kan börja sniffa på riksdagen. Det handlar om att alla andra partier bevisat sin uddlöshet mot vad folk först och främst bryr sig om i sin vardag, just nu. Det är klart, kommer en rejäl ekonomisk kris eller om vi hamnar i ett krig så kanske folket helst vill ha en stabil ledning, men just nu tror jag ganska många väljare först och främst vill representeras av någon som verkar förstå folkets frustration.

Det håller jag med om. Jag tror politiker ska omfamna väljarna och röra sig mer bland väljarna. Jag tror det är detta som är ett större problem än själva politiken i sig. Att få igång folkrörelsen igen där fler engagerar sig i samhället. Men jag tror det alltid kommer finnas ytterlighetspartier. Algoritmer på nätet ger idag en ganska missvisande bild av hur stort något är. Om Spotify säger att någon artist är den mest lyssnade så kommer det komma nyheter kring den artisten även om alla lyssningar var köpta och inte går att kontrollera. Det tror jag kan röra till lite.
Citera
2026-09-02, 11:27
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Såg till min glädje att ÖPs valsedlar fanns en bunt av där jag nyss förtidsröstade. Är det ÖP som skickat dessa till vallokalerna eller är det väljare som beställt från ÖP och lagt dit?
Citera
2026-09-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Såg till min glädje att ÖPs valsedlar fanns en bunt av där jag nyss förtidsröstade. Är det ÖP som skickat dessa till vallokalerna eller är det väljare som beställt från ÖP och lagt dit?

Det beror väl på vart du bor? Är det i Örebro län är det väl partiet (de kanske skickar valsedlar till lokaler även utanför Örebro?) Vanliga väljare får väl inte bara gå runt och lägga ut valsedlar i lokaler har jag läst (men det i sig hindrar de ju inte från att fysiskt göra det)
Citera
2026-09-02, 12:14
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Det beror väl på vart du bor? Är det i Örebro län är det väl partiet (de kanske skickar valsedlar till lokaler även utanför Örebro?) Vanliga väljare får väl inte bara gå runt och lägga ut valsedlar i lokaler har jag läst (men det i sig hindrar de ju inte från att fysiskt göra det)
Självklart var det inte i Örebro utan många mil därifrån.

Det var förvånande.
Citera
2026-09-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Självklart var det inte i Örebro utan många mil därifrån.

Det var förvånande.

OK. Med tanke på din förvåning kanske jag borde anat (eller så försökte jag gissa på att du bor i Örebro men var positiv förvånad till att inget sabotage inträffat )
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-09-02 kl. 12:41.
Citera
2026-09-03, 16:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Örebropartiet är inte nära en riksdagsplats, visar en ny undersökning från Infostat som Omni har tagit del av. Det är den första stora mätningen på riksdagsnivå i Örebro län.

I mätningen svarar 6,3 procent av 1 136 örebroare ”annat parti” på frågan om vilket parti de skulle rösta på om det var riksdagsval i dag. Infostat uppskattar därför att Örebropartiet har ”knappt 6 procent”.

Det är kört för Allard.

https://omni.se/a/XMJEJ7
Citera
2026-09-03, 17:20
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är kört för Allard.

https://omni.se/a/XMJEJ7

Mnja det ser tufft ut men:

Citat:
Undersökningen har genomförts på eget initiativ av Infostat. Frågan som ställdes var: ”Vad skulle du rösta på om det var riksdagsval idag?” Utöver riksdagspartierna fanns svarsalternativet ”Annat parti”. Örebropartiet fanns inte specifikt med som alternativ eftersom lokala partier aldrig brukar ingå i väljarbarometrar på riksnivå och att ett sådant alternativ i sig självt skulle riskera att forma svaren, enligt Infostat.

Dvs ligger det valsedlar där så kanske folk trots allt röstar på af Allard och hans rikemansfinansierade enmansshow. Folk väljer ofta mellan de alternativ som finns liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in