Citat:
Ursprungligen postat av
Charles-Lynton
[- - -]
Jag kan köpa att förortens kreoler inte är en svennar
[- - -]
Med kreoler brukar man avse personer av blandat rasligt ursprung. Beteckningen verkar framför allt användas i Västindien.
För en person med helsvensk bakgrund spelar det väl om typ 60 år inte så stor roll om en person som är, låt säga, 1/4 korean, och därför ser tämligen europeisk ut, kallas för svenne när vederbörande blir nedslagen på stan p g a sitt utseende av personer som ser mörkare ut. Oavsett om den här nedslagne personen om 60 år definieras som svenne eller inte så kvarstår den sannolikt ökande risken att bli nedslagen för den som definitivt, otvivelaktigt ur alla synvinklar sett är svenne. Ur denna synvinkel sett spelar det ingen roll om man nu här idag på Flashback definierar en "svenne" som en person av 100 % "svenskt" ursprung eller som en person som ser ungefär likadan ut (i alla fall på håll) trots en hel del utländskt påbrå. Däremot kan väl den här typen av definitioner spela roll om man i framtiden inför storskalig affirmative action (s k positiv särbehandling på svenska) vid t ex tilldelning av utbildningsplatser, tjänstetillsättningar och offentliga upphandlingar. Jag vill här påminna om att den amerikanska senatorn Elizabeth Warren lyckades bli antagen till ett prestige-universitet en gång i tiden med hänvisning till att hon skulle vara "indian". Senare avslöjades det genom ett DNA-test att hennes andel indianskt påbrå bara var typ 1 %. Vita boer i Sydafrika har mer DNA från hottentotter och buschmen (6-7 %) än vad Elizabeth Warren hade indianblod. Kommer man ta hänsyn till även små mängder utländskt påbrå vid eventuella svenska, framtida varianter av affirmative action så blir väl även små mängder utländskt påbrå relevant vid diskussioner om vilka som skall kallas svennar eller inte, även om jag tvivlar på att man i lagtext och myndighetsförordningar kommer att använda sig av just ordet "svennar" utan i stället en juridisk definition som avser ungefär samma sak.
Det skulle vara en fördel om den breda allmänheten även bibringades ovanstående infallsvinklar på verkligheten. Om man börjar diskutera frågor som hur man skall definiera ordet svenne med det perspektiv du implicit anlägger så hamnar fokuset i stället på något typ att det liksom är taskigt att exkludera folk med färgat påbrå från svenskheten eller dylikt. Man måste komma ihåg att det även finns andra infallsvinklar som, sett ur synvinkeln krasst intresse för dagens helsvenskar, och deras befintliga/eventuella helsvenska barn och barnbarn, speciellt i framtiden, kommer att äga större relevans. Det kan dock vara svårt att få den breda allmänheten att förstå vikten av att se den infallsvinkel jag betonar, speciellt om de samtidigt konfronteras med inlägg typ de Charles-Lynton brukar posta och som indirekt flyttar fokus mot det (i enligt med dagens ledande narrativ) omoraliskt exkluderande i att inte kalla alla svenskar och svennar, och detta även om sakfrågan handlar om diskriminering och rasism mot just personer av svensk härstamning (typ de två utpräglat ljusa personer som stacks ner på IKEA p g a att de enligt gärningsmannen "såg svenska ut").
Att hålla på försöka dissekera olika officiella narrativ som folk vant sig vid kan väl dock vara vanskligt. Så det skulle väl inte vara lågt hängande frukt för Allard och Örebropartiet att försöka plocka röster genom att ingående försöka förklara begreppet svennar och hur detta eventuellt kan användas och kontexten kring detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charles-Lynton
[- - -]
Och det är av samma skäl som ett friskt folk måste normalisera pedofili. För om det inte är normalt att flickor under 18 blir gravida så kommer folket att dö ut.
[- - -]
Den här diskussionen är väl litet perifer, men jag undrar ändå hur långt du vill gå med din pedofili. Gör du halt vid den ålder där flickor rent biologiskt kan bli gravida eller är du beredd att gå ända ner till 9 års ålder som i vissa varianter av strikt sunni-Islam? Profeten själv verkar ha penetrerat henne vid 9 års ålder enligt Koranen och eventuellt skall han ha börjat olla henne vid 6 års ålder efter att de gift sig. Det här för mig osökt in på frågan om vad du tycker om islam och hur du inordnar islam i ditt tankesystem.
Markus Allard verkar vara en uttalad motståndare mot islam. Kanske på grunder typ de jag redovisat ovan. Jag vill dock påminna om att Sverige på 70-talet nog var på väg mot en sekulär, permanent etablerad variant av det här med vuxna människors legala sex med barn (se mina tidigare inlägg i tråden). Kommer här också osökt att tänka på RFSL:s Pedofila Arbetsgruppen (PAG) som verkade på 80-talet (tror avdelningen lades ner på 90-talet). Ett inslag i premiärsändningen för TV 2 år 1968 poppar också osökt upp i mitt huvud. I detta inslag förklarade trotskisten Frances Vestin/Tuuloskorpi att hennes lille son brukade vara med under hennes och makens samlag. En liknande grej är väl tema-numret i Bonnier-tidningen Vi Föräldrar år 1972 som handlade om hur bra och naturligt det var med incest och pedofili. "Att slåss mot fördomar" löd ledarens rubrik i detta nummer. På ett ställe i detta nummer diskuterade man hur bra det var att låta barnen bekanta sig med vuxna mäns könsorgan. Och om innehavaren av könsorganet då skulle råka få erektion så var detta enligt Vi Föräldrar ett bra tillfälle att "förklara hur erektionsmekanismen fungerar". Ett samhälle helt genomsyrat av 70-talets sexliberalism är nog ett par snäpp värre än islam, tror jag. Jag tror heller inte att det är värre för kvarvarande kristna white gentiles att leva i ett islamiskt samhälle än i ett AFA-samhälle där värdegemenskapen utgöra av Critical Race Theory ("krititiska vithetsstudier" kallas detta i kurser vid Karlstads universitet). Så jag står väl fast vid att det nog vore bättre om Allard anammade det schweiziska synsättet på islam och fokuserade på minareter och dessas fastighetsvärdes-konsekvenser i stället för att låta förstå att islam är det huvudsakliga invandringsrelaterade problemet. Jag tror inte att svennarna hade legat bättre till om vi i stället plockat hit lika många icke-muslimska haitier t ex. Kom ihåg vad som hände den vita jordägarklassen på Haiti efter den franska revolutionen när den färgade majoriteten beslutade sig för att utjämna de sociala och ekonomiska skillnaderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Min poäng var att för de som i dag blankar, soffligger eller proteströstar är Allard ett av få alternativ som kan fungera som ventil och sätta tryck på både debatt och övriga partier. Det säger inget om att man ska skrota alla regelverk eller institutioner, vilket Allard heller inte framför, bara att missnöjet behöver en kanal/plattform.
Vi får väl hoppas att Allard inte kör bort sig beträffande frågor/ämnesområden där han inte är hundraprocentigt insatt.
Min gissning är väl också, som sagt, att det kan vara smart av Allard att klippa och klistra från andra partier som Sverigedemokraterna (och kanske Ambition Sverige när det gäller energipolitiken), och tydligt deklarera att man gör så. Förutom att man därigenom minskar risken för att göra bort sig p g a att man inte haft resurser nog att sätta sig in i allt så sänker man då också tröskeln för att plocka röster från SD. Om man nästan bara påpekar vilka SKILLNADERNA är jämfört med SD så minskar man osäkerhetskänslan hos den sannolikt största potentiella väljargruppen och sänker därigenom den mentala tröskeln för folk att byta från SD till Örebropartiet.