Citat:
Ursprungligen postat av
Live-love-die
Hur tänker ni här?
Jag har kontakt med en person som varit tydlig med från start att h*n har en tidigare dom för misshandel. Detta är för 10 år sen och gäller att h*n tagit i och puttat sina två tonåringar. Enligt personen i självförsvar pga bråkiga ungdomar (varav en sitter på hvb hem). Enligt barnen så är det inte det. Detta är vid olika tillfällen. Jag har läst domen. Personen blev dömd till villkorligt eftersom det inte räknades som grov misshandel.
Jag är lite i valet och kvalet på var jag står här.
Det väcker en STOR varningsklocka i mig när han inte verkar vilja ta ansvar för sitt beteende, det låter närmast som att han skyller ifrån sig. Det är ALDRIG barnens fel när den vuxna tappar fattningen, det är ALDRIG barns ansvar över föräldrarnas humör.
Du bör lägga stor vikt vid hur han formulerar sig kring sina barn, då det säger mycket om hans åsikter kring situationen.
Ett exempel här vore om han själv uttrycker sig som att sina barn är "bråkiga" etc, eller uttrycker han att hans barn "har det jobbigt"?
Även för mig vore det en varningsklocka med ett barn på hvb hem, då hade jag undrat vad som föranlett detta...
Edit: men sen spelar det väl en roll vad din avsikt med denna mannen är? Skaffa barn: nej!. Förhållande/dylikt: you do you