2024-11-27, 11:36
Medlem
Hur tänker ni här?
Jag har kontakt med en person som varit tydlig med från start att h*n har en tidigare dom för misshandel. Detta är för 10 år sen och gäller att h*n tagit i och puttat sina två tonåringar. Enligt personen i självförsvar pga bråkiga ungdomar (varav en sitter på hvb hem). Enligt barnen så är det inte det. Detta är vid olika tillfällen. Jag har läst domen. Personen blev dömd till villkorligt eftersom det inte räknades som grov misshandel.
Jag är lite i valet och kvalet på var jag står här.
Senast redigerad av Live-love-die 2024-11-27 kl. 11:39.
Citera
2024-11-27, 11:39
Medlem
One2Manys avatar
Dömd för misshandel av något kräk på krogen? Fine, sånt händer.

Dömd för att ha misshandlat sina barn?
GTFO

Att du ens behöver fråga....
Citera
2024-11-27, 11:41
Avslutad
Äh kör på, är ändå 10 år sedan och inte sexuellt
Citera
2024-11-27, 11:43
Medlem
halaltarzans avatar
Tänk att man ska kunna bli dömd för att man försöker uppfostra sina tonåringar.

Nej, det där är inget att tänka på, kör för sjutton.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-11-27 kl. 11:45.
Citera
2024-11-27, 11:49
Medlem
sebastian66s avatar
10 år sedan och killen är ärlig och berättar detta. Det känns som att du ska köra hela vägen.
Det är bara att köpa en bostadsrätt skaffa barn och köpa en Tesla.
Jag tror inte att det är några konstigheter med tanke på att han är ärlig eller hon.
Man kan inte döma en människa hela livet liksom. Jag tycker inte att det låter som att det är några konstighet.
Det viktigaste är trots allt att han är helt ärlig eller hon.
Ärlighet brukar vara bäst och håller väldigt länge. Det kunde lika väl vara så att personen kunde hålla käften. Det innebär att personer redan vet om att samhället dömer.
Citera
2024-11-27, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Live-love-die
Hur tänker ni här?
Jag har kontakt med en person som varit tydlig med från start att h*n har en tidigare dom för misshandel. Detta är för 10 år sen och gäller att h*n tagit i och puttat sina två tonåringar. Enligt personen i självförsvar pga bråkiga ungdomar (varav en sitter på hvb hem). Enligt barnen så är det inte det. Detta är vid olika tillfällen. Jag har läst domen. Personen blev dömd till villkorligt eftersom det inte räknades som grov misshandel.

Tar han hand om sina barn? Du nämner att en är på HVB hem. Där har du svaret om han är en bra person. En bra man tar hand om barnen!
Citera
2024-11-27, 12:19
Medlem
Citat:
Hur tänker ni här?

Det väcker en STOR varningsklocka i mig när han inte verkar vilja ta ansvar för sitt beteende, det låter närmast som att han skyller ifrån sig. Det är ALDRIG barnens fel när den vuxna tappar fattningen, det är ALDRIG barns ansvar över föräldrarnas humör.

Du bör lägga stor vikt vid hur han formulerar sig kring sina barn, då det säger mycket om hans åsikter kring situationen.
Ett exempel här vore om han själv uttrycker sig som att sina barn är "bråkiga" etc, eller uttrycker han att hans barn "har det jobbigt"?

Även för mig vore det en varningsklocka med ett barn på hvb hem, då hade jag undrat vad som föranlett detta...

Edit: men sen spelar det väl en roll vad din avsikt med denna mannen är? Skaffa barn: nej!. Förhållande/dylikt: you do you
Senast redigerad av imnotyourdude 2024-11-27 kl. 12:22.
Citera
2024-11-27, 12:20
Medlem
Citat:
Hur tänker ni här?

Omöjligt att bedöma utifrån detta. Å ena sidan skulle jag fundera över vad som gått snett med barnen eftersom de dela hamnat på hvb-hem men också på grund av den till synes frostiga relationen mellan barn och förälder.

Samtidigt kan även den bäste hamna i svåra situationer.

Finns det nåt annat som känns konstigt med personen ifråga?

Utifrån egna preferenser skulle jag nog ändå backa ur eftersom jag inte vill introducera potentiella problem i mina egna barns liv.
Citera
2024-11-27, 12:25
Medlem
Ghastens avatar
Då finns en risk att personen kommer smälla på dej med om du jävlas med honom.
Citera
2024-11-27, 12:39
Avslutad
Väldigt märkligt att din partner tar upp detta eftersom uppgifterna gallras efter just 10 år.

Själv är jag från den gamla skolan och fick stryk hemma, vilket jag förtjäna och är glad över att jag fick i efterhand. Detta hade klassats som misshandel i dagens woke samhälle så jag vet inte om jag kan vara opartisk om du nu inte kan länka domskälen från TR. Men även då är det tveksamt om jag kan vara opartisk kanske är det därför jag sysslar med affärsjuridik istället för brottmål. Men initialt tänker man väl så länge han inte är aggressiv mot dig är det lugnt annars borde du dra dig tillbaka?
Citera
2024-11-27, 12:52
Medlem
Tack för era svar, det fick mig att tänka till lite och jag drar mig faktiskt undan detta.
Citera
2024-11-27, 13:43
Medlem
Det säger ingenting om personen idag. Alla har väl gått för långt någon gång och för det flesta så har det inte resulterat i någon dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in