2024-11-26, 22:02
Medlem
Hej!

Hoppas ni alla har en grym kväll. Har träffat en väldigt fin herre 30+ sedan 6-7 månader tillbaka. Vi har klickat bra ihop och han är underbar. Men, har märkt vid några tillfällen att han drar sig undan lite och skapar ”drama” utan anledning, lite som kanske vi tjejer funkar (vill inte dra alla över en kam men ja, jag känner mina vänner :’) )

Vi har pratat vid 3 tillfällen om detta men sista gången öppnade han upp sig rejält, om allt som pågår i hans liv, hur de sett ut. Efteråt kändes de som en Sten föll av hans axlar och jag har sagt från dag ett, kommunikation är A och O. Jag finns, inga tankar är för dumma, vissa tankar kanske man omgjort i sin tankeverksamhet men det är viktigt att dela och se från olika perspektiv.

Han säger att han aldrig öppnat sig för någon på detta vis, han känner sig trygg och litar på mig..

Men, eftersom de här är nytt för honom, bör jag ta de lite mer försiktigt med ”kommunikationen”, jag känner ju att jag inte kan ta ansvar för situationer han skapar för han övertänker, men vill ju stötta han. Så, ni som övertänker, hur kan man stötta er på bästa sätt? Han är inte svartsjuk, men han ser sig som ett problem, trots att han är högutbildad, har god lön, fina vänner och är hur go som helst!

Hit me up,
Ha de gott!
Citera
2024-11-26, 22:18
Avstängd
Om du nu anser att kommunikationen är A & O, så bör du väl fråga honom
Citera
2024-11-26, 22:21
Avslutad
Ni får väl fortsätta med att kommunicera med varandra 🤷🏼‍♀️
Citera
2024-11-26, 22:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs93
Hej!

Hoppas ni alla har en grym kväll. Har träffat en väldigt fin herre 30+ sedan 6-7 månader tillbaka. Vi har klickat bra ihop och han är underbar. Men, har märkt vid några tillfällen att han drar sig undan lite och skapar ”drama” utan anledning, lite som kanske vi tjejer funkar (vill inte dra alla över en kam men ja, jag känner mina vänner :’) )

Vi har pratat vid 3 tillfällen om detta men sista gången öppnade han upp sig rejält, om allt som pågår i hans liv, hur de sett ut. Efteråt kändes de som en Sten föll av hans axlar och jag har sagt från dag ett, kommunikation är A och O. Jag finns, inga tankar är för dumma, vissa tankar kanske man omgjort i sin tankeverksamhet men det är viktigt att dela och se från olika perspektiv.

Han säger att han aldrig öppnat sig för någon på detta vis, han känner sig trygg och litar på mig..

Men, eftersom de här är nytt för honom, bör jag ta de lite mer försiktigt med ”kommunikationen”, jag känner ju att jag inte kan ta ansvar för situationer han skapar för han övertänker, men vill ju stötta han. Så, ni som övertänker, hur kan man stötta er på bästa sätt? Han är inte svartsjuk, men han ser sig som ett problem, trots att han är högutbildad, har god lön, fina vänner och är hur go som helst!

Hit me up,
Ha de gott!
Jag förstår inte så mycket av trådstarten, annat än att du tror att du mött en snubbe som för första gången litar på någon och därmed öppnar sig, för just dig. Det låter naivt och lite paternalistiskt. Är du så speciell verkligen?
Citera
2024-11-26, 22:30
Medlem
Citat:
Så, ni som övertänker, hur kan man stötta er på bästa sätt? Han är inte svartsjuk, men han ser sig som ett problem, trots att han är högutbildad, har god lön, fina vänner och är hur go som helst!

Hit me up,
Ha de gott!

Påminn honom att han övertänker och det är överkurs i er relation. Det behövs inte. Han kan lita på dig och att du menar det du säger. Osv.
Citera
2024-11-26, 23:05
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Hej!

Hit me up,
Ha de gott!

Han är trygg och är inte svartsjuk, men vad ojar han sig om då? Säg bara "nu övertänker du igen" och förslå något att hitta på, är han stressad över det så fungerar sex väldigt bra.
Citera
2024-11-26, 23:15
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Hej!

Hit me up,
Ha de gott!
Fortsätt som du gör. En del bara gör rätt utan att veta om det.
Citera
2024-11-26, 23:24
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Han är trygg och är inte svartsjuk, men vad ojar han sig om då? Säg bara "nu övertänker du igen" och förslå något att hitta på, är han stressad över det så fungerar sex väldigt bra.

Han kanske inte övertänker det minsta, det är TS tolkning att hon ”frälser” honom, och det behöver inte vara en objektiv sanning. Låt människan tänka och vara sig själv, och gör inte en sån himla stor sak av det.

Vad är det för situationer TS talar om? Får en creepy känsla av TS beskrivning som kallar det ”stöttning” på ett förminskande sätt. Tror det är hälsosammare för honom med ett besök hos en neutral och bra terapeut (istället för TS hobbygrävande i hans inre).
Citera
2024-11-27, 00:16
Medlem
pn222jws avatar
Efteråt kändes de som en Sten föll av hans axlar och jag har sagt från dag ett, kommunikation är A och O.

Det är den rätta vägen - hundra procent.
Citera
2024-11-27, 00:22
Medlem
Torpedullas avatar
Spring så fort du kan. Låt dig inte smickras. Denna kille kommer att bli farlig för dig.
Citera
2024-11-27, 01:35
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Spring så fort du kan. Låt dig inte smickras. Denna kille kommer att bli farlig för dig.
Tänker också att han låter kalkylerande. Hade varit misstänksam.
Citera
2024-11-27, 06:09
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem