2025-02-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag har aldrig ägt och kommer inte att äga någon av dem. Jag har enbart bitcoin.
Jag förstår bitcoin som investering, jag förstår även att det inte igentligen är värt något i den riktiga världen. Precis som pappersguld. Vilket vi nu ser kommer göra livet eländigt för många då den fysiska världen nu kräver sitt guld.
Citera
2025-02-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Jag förstår bitcoin som investering, jag förstår även att det inte igentligen är värt något i den riktiga världen. Precis som pappersguld. Vilket vi nu ser kommer göra livet eländigt för många då den fysiska världen nu kräver sitt guld.

Guld har tvivelsutan ett värde, men guldmängden ökar över tid med cirka två procent per år och har inget tak. Bitcoin håller på att etablera sig som köpkraftsbevarare och har en lägre inflation (0,83 procent) än guld i nuläget och ett fast tak för mängden. Bitcoin har sålunda potential att bli en bättre köpkraftsbevarare än guld.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-02-25 kl. 11:47.
Citera
2025-02-25, 12:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Guld har jag en massa av. Men säg mig nu, vad handlade du för något med ditt digitala guld? Mitt guld kan jag köpa mat för. Vart skickar du ditt digitala guld någonstans och mat hamnar i ditt kylskåp?

Digitala Tonårsekonomier är något man sysslar med i fattiga delar av Afrika.
Vad handlar DU av för ditt guld, säg mig?

Skillnaden mellan ditt guld och mitt digitala guld är följande: BILD
Citera
2025-02-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad handlar DU av för ditt guld, säg mig?

Skillnaden mellan ditt guld och mitt digitala guld är följande: BILD
Svara på frågan. Jag kan byta mig till mat direkt med mitt guld. Kan du göra detsamma med sina btc?
Citera
2025-02-25, 15:17
Medlem
Citat:
Guld har tvivelsutan ett värde, men guldmängden ökar över tid med cirka två procent per år och har inget tak. Bitcoin håller på att etablera sig som köpkraftsbevarare och har en lägre inflation (0,83 procent) än guld i nuläget och ett fast tak för mängden. Bitcoin har sålunda potential att bli en bättre köpkraftsbevarare än guld.
Som sagt, bitcoin backas i nuläget av Blackrock. Som stal amerikanernas skattepengar av Trump förra rundan.

När aktiemarknaden så småningom rasar helt så kommer bitcoin också göra det. Btc har inget eget värde.

När sen NSA och Cia börjar talla på sina wallets och en miljon coins ramlar ut på marknaden..

Blodbad
Citera
2025-02-25, 15:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Svara på frågan. Jag kan byta mig till mat direkt med mitt guld. Kan du göra detsamma med sina btc?

Ja.

Problemet är att du:
#1. Måste ta dig till stället där du förvarar ditt guld
#2 Måste tälja av rätt mängd guld från din guldtacka
#3 Kånka detta guld till personen som säljer mat mot guld

Problem som jag med Bitcoin inte har. Jag kan hemkörning från soffan om jag så vill.
Citera
2025-02-25, 15:21
Medlem
Citat:
Som sagt, bitcoin backas i nuläget av Blackrock. Som stal amerikanernas skattepengar av Trump förra rundan.

När aktiemarknaden så småningom rasar helt så kommer bitcoin också göra det. Btc har inget eget värde.

När sen NSA och Cia börjar talla på sina wallets och en miljon coins ramlar ut på marknaden..

Blodbad

Tvivlar på att CIA och NSA disponerar en miljon bitcoin.

Men bitcoin har rasat flera gånger tidigare och kommer att göra det igen.

I och med att mängden är begränsad, inflationen är låg och ingen kan skapa nya bitcoin ur tomma intet, så kommer priset att bottna någonstans och börja stiga igen. Inte helt olikt guld.
Citera
2025-02-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja.

Problemet är att du:
#1. Måste ta dig till stället där du förvarar ditt guld
#2 Måste tälja av rätt mängd guld från din guldtacka
#3 Kånka detta guld till personen som säljer mat mot guld

Problem som jag med Bitcoin inte har. Jag kan hemkörning från soffan om jag så vill.

Har mitt guld hemma. Förvarar på nått annat ställe? Är du galen?..

Låter du dina coins vila hos en exchange?

Som sagt, jag förstår att ni älskar bitcoins osv. Jag har tjänat en hel del på det också. Men ni verkar inte förstå vilka som ligger bakom och vilka som pumpar in pengar.

Blackrock kommer köra en Rugpull förr eller senare. Så hoppas ni säljer innan.

Att ni tror ni har bättre koll än de stora grabbarna är lite oroande. Jag undrar om ni ens är medvetna om att alla positiva "källor" ni plockar er info från finansieras av sagda Blackrock och Co..
Senast redigerad av Karatematch 2025-02-25 kl. 15:24.
Citera
2025-02-25, 15:23
Medlem
Citat:
Tvivlar på att CIA och NSA disponerar en miljon bitcoin.

Men bitcoin har rasat flera gånger tidigare och kommer att göra det igen.

I och med att mängden är begränsad, inflationen är låg och ingen kan skapa nya bitcoin ur tomma intet, så kommer priset att bottna någonstans och börja stiga igen.
Gå in och kolla de största idle:ande wallets så ser du att det är exakt vad finns.

Cia och Nsa ligger bakom Btc.
Citera
2025-02-25, 15:24
Medlem
Citat:
Gå in och kolla de största idle:ande wallets så ser du att det är exakt vad finns.

Cia och Nsa ligger bakom Btc.

Det återstår att bevisa.
Citera
2025-02-25, 15:26
Medlem
Citat:
Det återstår att bevisa.
Visst är det så. Men Amerikanska staten hade förbjudit det hela blixtsnabbt om de inte hade haft den fundamentala kontrollen över det..

Icke att glömma. När qbitsen kommer upp i nivåerna man siktar på så ligger all krypto risigt till. Så framtidsvaluta kan man knappast kalla det heller.
Senast redigerad av Karatematch 2025-02-25 kl. 15:28.
Citera
2025-02-25, 15:30
Medlem
Citat:
Visst är det så. Men Amerikanska staten hade förbjudit det hela blixtsnabbt om de inte hade haft den fundamentala kontrollen över det..

Ingen har den fundamentala kontrollen över bitcoin, då bitcoin, till skillnad från bl.a. XRP, är verkligt decentraliserad.

Inte ens om det vore sant att Bitcoin startades av CIA och NSA och att dessa kontrollerar en miljon bitcoin, så skulle de kontrollera den i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in