2024-11-26, 18:59
Medlem
Jag bor i Danmark just nu och jobbar, är svensk man ca 30 år gammal. Ser bra ut och är vältränad. Det är första gången jag bor utomlands så är ganska ovan att känna mig som utlänning.

Har ganska många danska tjejer som flörtar på arbetet och träffat ett par. Så de verkar inte ha något emot att jag inte pratar flytande danska men jag har komplex över språket. Jag pratar ok danska och alla förstår mig här men man hör direkt att jag inte är dansk.

Jag är förvånad att danska tjejer är så på mig trots att jag är svensk men det kanske bara är jag som överdriver detta med språket? De kanske ser det som en bra sak att jag kommer från ett annat land?
Senast redigerad av Anabolahajen 2024-11-26 kl. 19:02.
Citera
2024-11-26, 19:15
Medlem
Bassplays avatar
Danska tjejer är mycket mer rejäla och tuffa än svenska i min uppfattning.

Det är säkert intressant att du är svensk.
Kör på bara!

Fina tjejer där borta och danska låter faktiskt fint när vissa kvinnor talar det.
Citera
2024-11-26, 19:17
Avstängd
Man är knappast sedd som utlänning i DK
Citera
2024-11-26, 19:22
Medlem
Kan du inte engelska?
Citera
2024-11-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2
Kan du inte engelska?
Jo men känns konstigt att prata engelska när de förstår min danska. Bara att jag har svensk dialekt.
Citera
2024-11-26, 19:47
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Jo men känns konstigt att prata engelska när de förstår min danska. Bara att jag har svensk dialekt.
Det är dialekten dom tänder på så sluta se dig som ett offer. Tror du något annat så tror du fel, helt fel.
Citera
2024-11-26, 19:53
Medlem
ICA-muppens avatar
Trodde du snackade utomlands, med mörka gyllene afrodite.

Åså hakade du i DK? LoL Dansk morgonjumpa. En tumme i mund, och en tumme rövhål. Åså skiftar vi
Citera
2024-11-26, 19:54
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Man är knappast sedd som utlänning i DK
Nähä? Danskarna betraktar svenskar som danskar?
Citera
2024-11-26, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Nähä? Danskarna betraktar svenskar som danskar?
Danskarna betraktar svenskar som svenskar. Men de betraktar i svenskar och danskar som i princip samma folk.
Citera
2024-11-26, 19:58
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Men de betraktar i svenskar och danskar som i princip samma folk.
Och därav inte som utlänningar?
Citera
2024-11-26, 22:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Och därav inte som utlänningar?
Inte i samma mån som övriga nationaliteter...
Citera
2024-11-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Jag bor i Danmark just nu och jobbar, är svensk man ca 30 år gammal. Ser bra ut och är vältränad. Det är första gången jag bor utomlands så är ganska ovan att känna mig som utlänning.

Har ganska många danska tjejer som flörtar på arbetet och träffat ett par. Så de verkar inte ha något emot att jag inte pratar flytande danska men jag har komplex över språket. Jag pratar ok danska och alla förstår mig här men man hör direkt att jag inte är dansk.

Jag är förvånad att danska tjejer är så på mig trots att jag är svensk men det kanske bara är jag som överdriver detta med språket? De kanske ser det som en bra sak att jag kommer från ett annat land?

Förstår inte varför du ska ha komplex över språket... Din svaga danska låter definitivt bra mycket bättre än det där potatisspråket gör. Säkert därför kvinnorna gillar dig. Ju bättre danska du får desto sämre kommer det gå för dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in