2024-11-26, 14:15
Avslutad
Män är sådana, älskar vi någon på riktigt så kommer vi att älska denne tills vi dör även efter separation, känslorna försvinner aldrig helt.
Senast redigerad av Hejdujaglever 2024-11-26 kl. 14:19.
Citera
2024-11-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobinskan
Min kille hade en LÅNG relation innan han träffade mig. De var ihop i nästan 15 år från ca 25 år till de var nästan 40.

Han har massa saker kvar från den relationen och jag ska erkänna att jag har snokat lite (INTE i privata meddelanden etc) men t.ex har hon gett honom många böcker i present där hon skrivit kärleksbrev på insidan där det stod SÅ romantiska saker "älskar dig till evigheten och tillbaka", "din för alltid " osv. Till mig har han aldrig sagt "jag älskar dig" om man inte räknar en gång då jag sa det försy. Vi har varit ihop i 8 månader.

Avundsjuk på att hon fick 15 år av hans liv, hans bästa år. Avundsjuk på att de fick barn ihop. Relationen blev skitdålig efter det men de har UPPLEVT allt detta ihop. Relationen blev en katastrof efter att barnet kom varför han är osäker på om han vågar "satsa" och skaffa ett till barn. Jag har inga barn och är 31 år så jag kanske kommer tvingas välja mellan mitt livs kärlek eller skaffa barb med nån jag inte känner lika starkt för.

Jag är så ledsen att hon kanske var hans "livs kärlek" medan han nöjer sig med mig. Hur kommer man över det här, är det mina hjärnspöken? Känner mig så otillräcklig.

Alla har en historia. I hans ålder måste man förstå att han varit med om en del. Däremot behöver du sätta dig ner med en mer professionell person som kan grotta ner sig i dom här tankarna och känslorna. Å få dom på rätt plats
Citera
2024-11-26, 14:26
Medlem
CC75s avatar
Ja du Jakobinskan...

Det är bra att du har insett den problematik du har... du är idag ingen kvinna som ska ha en relation med någon vuxen man. Du har mycket du behöver arbeta med innan du är redo för en seriös relation. Hårda ord men det är sant utifrån vad du skriver. Om du älskar honom bör du inse detta och lämna honom ifred. Ta tag i dig själv gärna med hjälp av en terapeut och när du har kommit en bra bit på vägen, då kan du se om han fortfarande är singel och intresserad. Gör du inte detta kommer du att förstöra inte bara ditt egna liv utan även hans liv. Vill du göra det för något du säger dig "älska"?

Det du gör just nu är ganska egoistiskt. Därav tror jag heller inte att du verkligen älskar honom såvida du inte har uppfattningen att "älska" kommer med en massa förbehåll såsom att han kan / ska ge dig allt du behöver och vill ha (inkl barn) samt kunna hantera din egna osäkerhet kring hans tidigare liv för det kommer att påverka er relation och hans liv.

// CC
Citera
2024-11-26, 14:28
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdujaglever
Män är sådana, älskar vi någon på riktigt så kommer vi att älska denne tills vi dör även efter separation, känslorna försvinner aldrig helt.
Stämmer inte alls. Om personen svikit eller manipulerat - när väl skygglapparna faller, då är också känslorna borta.
Citera
2024-11-26, 15:03
Avslutad
Du är bara osäker på dig själv. Det handlar varken om hans ex eller honom (eller kärlek), men om dig och din fantasi. Var det verkligen kärlek, så hade du varit glad för hans skull.

Vad han upplever med dig är unikt och kan inte jämföras med någon annan.

Du burde väl tacka hans ex för att hon har lärt honom hur han ska vara en bättre man. 15 år av slit med hans ex, och du kommer här och ta över en man som förhoppningsvis förstår kvinnor bättre och har garanterat mer tålamod. Det finns ingenting att vara avundsjuk över.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-11-26 kl. 15:44.
Citera
2024-11-26, 15:28
Medlem
kan du och han prata om det du känner? Om så kan ni ju tillsammans jobba med att hitta bra vägar framåt, kanske tillsammans med en praterapeut eller med goda vänner/god vän ni har förtroende för. Om ni inte kan prata om det, oavsett om det är du eller han som inte kan prata med den andra om det, kommer det att fortsätta äta dig på ett inte alls bra sätt.
Citera
2024-11-26, 15:40
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Min kille hade en LÅNG relation innan han träffade mig. De var ihop i nästan 15 år från ca 25 år till de var nästan 40.

Han har massa saker kvar från den relationen och jag ska erkänna att jag har snokat lite (INTE i privata meddelanden etc) men t.ex har hon gett honom många böcker i present där hon skrivit kärleksbrev på insidan där det stod SÅ romantiska saker "älskar dig till evigheten och tillbaka", "din för alltid " osv. Till mig har han aldrig sagt "jag älskar dig" om man inte räknar en gång då jag sa det försy. Vi har varit ihop i 8 månader.

Avundsjuk på att hon fick 15 år av hans liv, hans bästa år. Avundsjuk på att de fick barn ihop. Relationen blev skitdålig efter det men de har UPPLEVT allt detta ihop. Relationen blev en katastrof efter att barnet kom varför han är osäker på om han vågar "satsa" och skaffa ett till barn. Jag har inga barn och är 31 år så jag kanske kommer tvingas välja mellan mitt livs kärlek eller skaffa barb med nån jag inte känner lika starkt för.

Jag är så ledsen att hon kanske var hans "livs kärlek" medan han nöjer sig med mig. Hur kommer man över det här, är det mina hjärnspöken? Känner mig så otillräcklig.

Det här är ju inte hälsosamt för fem öre att gå runt att tänka på, var singel eller hitta någon som inte har haft en lång relation?
Sjukt.
Citera
2024-11-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Det här är ju inte hälsosamt för fem öre att gå runt att tänka på, var singel eller hitta någon som inte har haft en lång relation?
Sjukt.
Hälsosamt är det ju inte men det här är mitt livs kärlek känner jag så lämna och nlja mig med npgin sämre kan ju inte vara lösningen. Gör bara så ont att någon innan mig vad mer speciell medan han överskuggar alla mina ex.
Citera
2024-11-26, 17:02
Avslutad
Citat:
Hälsosamt är det ju inte men det här är mitt livs kärlek känner jag så lämna och nlja mig med npgin sämre kan ju inte vara lösningen. Gör bara så ont att någon innan mig vad mer speciell medan han överskuggar alla mina ex.

Är du inte speciell och unik?
Citera
2024-11-26, 17:04
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Jag vet ju inte allt, önskar jag visste så jag hade nåt att föthålla mig till. Jag är RÄDD att hon var den stora kärleken. Kärleksbreven har många år på navken och han berättade att livet blev ett helvete pga henne när de väl fick barn. Han berättade även att han hade starka tvivel på deras relation innan de valde att skaffa barn men han ville ha barn och ville väl inte kasta bort deras långa relation så han körde.

Han har sagt att han "har starka känslor för mig" men jag vet inte hur starkt han känner nu jämfört med då. Jag däremot känner starkare för honom än för någon av mina ex, någonsin.

Vadå livet blev ett helvete pga henne när de väl fick barn? Låter väldigt oödmjukt att han dels inte inser sin roll (för han var en felfri ängel eller) och dels att kvinnan får ta smällen med allt det fysiska med hormoner och allt vilket gör henne tillfälligt personlighetsförändrad. En man som blir pappa måste ha kunskap och förståelse där. Så inte så fräscht uttalande av honom.
Senast redigerad av Dishy 2024-11-26 kl. 17:08.
Citera
2024-11-26, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Vadå livet blev ett helvete pga hennes när de väl fick barn? Låter väldigt oödmjukt att han dels inte inser sin roll (för han var en felfri ängel eller) och dels att kvinnan får ta smällen med allt det fysiska med hormoner och allt vilket gör henne tillfälligt personlighetsförändrad. En man som blir pappa måste ha kunskap och förståelse där. Så inte så fräscht uttalande av honom.

Redflag on that
Senast redigerad av Blackrose23 2024-11-26 kl. 17:09.
Citera
2024-11-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Redflag on that
Nej alltså hans ex har grava psykiska problem, sjukpensionär och inte jobbat en dag i sitt liv. Han uttryckte sig respektfullt men det är uppenbart att hennes psykisha ohälsa var den största anledningen. Det blev dålig stämning mellan dem och han fick ofta ta större delen av ansvaret under småbarnsåren.
Senast redigerad av Jakobinskan 2024-11-26 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in