2024-11-26, 09:34
Medlem
Craiggs avatar
Har haft influensa sedan i helgen. Igår hade jag uppenbara sjukdomssymptom fortfarande, så då var det givet att jag skulle vara hemma. I morse när jag vaknade kände jag mig inte helt frisk, fortfarande lite hostig, snorig och liiiite feber, men jag känner mig fortfarande "frisk" till den grad att jag kan göra vardagliga sysslor, och jag tror att jag egentligen hade kunnat utföra mitt jobb idag. Trots det tog jag det säkra före det osäkra och sjukanmälde mig idag igen. Min fråga, var det fel av mig eller kan jag ligga hemma och vara sjuk med gott samvete?
Citera
2024-11-26, 09:36
Medlem
StiegGeils avatar
Jobbar du nära andra så tycker jag du gjorde rätt i att hålla dig hemma idag.
Citera
2024-11-26, 09:42
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Du ska vara helt symptomfri i 48 timmar för att anses som frisk.
Citera
2024-11-26, 09:42
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Har man minsta symptom ska man hålla sig hemma. Haft kollegor som inte gjort detta och slog ut 80% av hela arbetslaget . Då är det inte kul att jobba och ledningen var mindre nöjda när leveranserna till byggena (prefab) inte kunde levereras och det kostar miljoner.

Näe har man en snorkråka i näsan ska man hålla sig borta.
Citera
2024-11-26, 09:43
Medlem
argaangelicas avatar
Jag hade tagit veckan ut för att vila och chilla ordentligt för att vara riktigt utvilad tills nästa måndag. Ingen tackar dig för att du går sjuk till jobbet.
Citera
2024-11-26, 09:47
Medlem
zombie-nations avatar
För varje som smittas ökar risken för bronkiestasier. En anledning av att man inte ska smitta andra.
Citera
2024-11-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Har haft influensa sedan i helgen. Igår hade jag uppenbara sjukdomssymptom fortfarande, så då var det givet att jag skulle vara hemma. I morse när jag vaknade kände jag mig inte helt frisk, fortfarande lite hostig, snorig och liiiite feber, men jag känner mig fortfarande "frisk" till den grad att jag kan göra vardagliga sysslor, och jag tror att jag egentligen hade kunnat utföra mitt jobb idag. Trots det tog jag det säkra före det osäkra och sjukanmälde mig idag igen. Min fråga, var det fel av mig eller kan jag ligga hemma och vara sjuk med gott samvete?
Klart du gjorde rätt herregud
Citera
2024-11-26, 10:15
Medlem
datalogs avatar
Kör sjukanmälan. Jag lägger alltid till 1-2 extra dagar i slutet av sjukdomen, man får ju passa på.

Män tar ju dessutom bara ut i snitt ca hälften så många sjukdagar som kvinnor, så jag slår ett slag för jämställdheten på köpet.
Citera
2024-11-26, 11:05
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Du gjorde rätt. Har man feber eller andra större symptom ska man vara hemma. Man kan vara sjuk men ändå känna sig rätt pigg.
Citera
2024-11-26, 12:24
Medlem
Jag var på en julfest där några hade haft influensa men tillfrisknat. Men dom hade fortfarande kvar en del symtom som hosta och snuva.
Jag och sambon blev smittade och låg totalt däckade över jul och två veckor framåt.
Det var värre än covid. Har haft influensa två gånger i livet och det är vidrigt.
Så stanna hemma med gott samvete.
Citera
2024-11-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Du ska vara helt symptomfri i 48 timmar för att anses som frisk.

Väldigt svårt att se att de flesta arbetsgivare vill att man följer det

Ont: tycker jag TS gjort rätt
Citera
2024-11-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Jag hade tagit veckan ut för att vila och chilla ordentligt för att vara riktigt utvilad tills nästa måndag. Ingen tackar dig för att du går sjuk till jobbet.

No shit att en kommunist tror att pengar växer på träd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in