• 1
  • 2
2024-11-26, 15:04
Medlem
eyeeyeeyes avatar
Willys, hands down.
Bor själv spenderar 2 till 3000 var 45 dag och äter som en kung.

Ett tips kan va att ta din tid när du plockar varor.
Citera
2024-11-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Nej detta är enbart ICA.

Ingen av oss är tjock, dricker ingen läsk och äter sparsamt med godis.
Ingen oxfilé eller entrecote.

Fattar fan inte.

Vem är det som har hand om ekonomin? Spara kvitton för 1 månad det där låter fan skumt
Citera
2024-11-26, 15:13
Medlem
När jag bodde själv för 1 år sedan så la jag 3000 till max 3500 och då åt jag ute 1-2 gånger i veckan och köpte lyx mat, entrecote osv..

är det 3 åringen som äter som ett monster? Det är nåt som inte stämmer
Citera
2024-11-26, 17:41
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Hej,

Vi är ett hushåll på 3 personer, 2 vuxna och 1 treåring.
Vi storhandlar på nätet 2 ggr per månad från ICA med hemleverans.

Vi lägger nu 10k per månad vilket jag tycker är helt sjukt.
Vi köper inget fancy utan det är Ica basic, någon lövbiff till helgen och fryst kyckling samt falukorv på veckodagarna liksom.

Vilket företag är billigast online? Willys tar typ 200 kr per leverans men det kanske är värt det ändå? Har någon kollat?

Hur många är ni och hur mycket lägger ni?
Tar de mycket högre priser på allt online jämfört med i butik?
Om du nu har problem att lägga ihop priser och få en slutsumma så kan du plocka ihop en kasse med varor i dom olika butikerna och lägga i kassan, då ser du summan utan att behöva räkna själv.
Citera
2024-11-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Om du nu har problem att lägga ihop priser och få en slutsumma så kan du plocka ihop en kasse med varor i dom olika butikerna och lägga i kassan, då ser du summan utan att behöva räkna själv.

Om du nu har svårt att använda din hjärna så skapade jag tråden just för att slippa lägga 6 timmar på att simulera månadshandlingar på olika Ica butiker och Willys.

Övriga i tråden har dock varit mycket behjälpliga och vi kommer göra radikala förändringar i hemmet. Det är slut med hemleveranser och vi ska testa enbart Willys framöver.
Du var inte en av dem.
Citera
2024-11-27, 09:39
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Om du nu har svårt att använda din hjärna så skapade jag tråden just för att slippa lägga 6 timmar på att simulera månadshandlingar på olika Ica butiker och Willys.

Övriga i tråden har dock varit mycket behjälpliga och vi kommer göra radikala förändringar i hemmet. Det är slut med hemleveranser och vi ska testa enbart Willys framöver.
Du var inte en av dem.
Eftersom priser skiljer sig mellan butiker i samma kedjor och mellan orter så kan ingen här veta vad som blir billigast för just dig. Även vilka varor man köper påverkar utfallet av en sådan undersökning. Om det tar dig 6 timmar att plocka varor i butikerna så är radikala förändringar i ert hem en möjlig lösning. Låt din fru sköta handlingen, du själv verkar inte ha alla hästar hemma.
Citera
2024-11-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Eftersom priser skiljer sig mellan butiker i samma kedjor och mellan orter så kan ingen här veta vad som blir billigast för just dig. Även vilka varor man köper påverkar utfallet av en sådan undersökning. Om det tar dig 6 timmar att plocka varor i butikerna så är radikala förändringar i ert hem en möjlig lösning. Låt din fru sköta handlingen, du själv verkar inte ha alla hästar hemma.

Något är allvarligt fel på dig och detta är sista gången jag besvarar dig.

Jag frågade om det är en rimlig summa då vi gissningsvis inte är den enda familjen i hela Sverige bestående av 2 vuxna och en 2åring.
Att storhandla för 1 månad tar 60-90 minuter. Att göra om samma procedur på 4-6 butiker tar således ca 6 timmar.

Att du inte förstår så basala saker som dessa är jobbigast för dig själv även om det påverkar människor i din närhet och de du har kontakt med.
Gå vidare och förpesta någon annan tråd tack.
Citera
2024-11-29, 12:52
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Något är allvarligt fel på dig och detta är sista gången jag besvarar dig.

Jag frågade om det är en rimlig summa då vi gissningsvis inte är den enda familjen i hela Sverige bestående av 2 vuxna och en 2åring.
Att storhandla för 1 månad tar 60-90 minuter. Att göra om samma procedur på 4-6 butiker tar således ca 6 timmar.

Att du inte förstår så basala saker som dessa är jobbigast för dig själv även om det påverkar människor i din närhet och de du har kontakt med.
Gå vidare och förpesta någon annan tråd tack.
Enl. rubriken på tråden frågar du efter billigaste onlinebutiken... Återigen, priser skiljer sig mellan butiker i samma kedjor och mellan orter så kan ingen här veta vad som blir billigast för just dig.

Vad det gäller er matkostnad så är den hög, men den består väl av kvalitetsvaror från ICA Maxi. Billigare kan det bli om du går över till Willys lågbudgetsortiment, men det smakar naturligtvis inte lika bra.

I trådstarten anger du storhandling två ggr per månad, nu har du tydligen gått över till en månadshandling. Att det tar dig 90 minuter att plockar varorna i en onlinebutik påvisar att du har stora koncentrationssvårigheter, det tillsammans med dina aggressiva utfall vittnar om grav ADHD. Låt din fru sköta handlingen, så kanske du lugnar dig lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in