Citat:
Ursprungligen postat av
VemvetAl
Hej, jag skulle vilja ha era tankar och råd.
Jag hade en relation med en person som var väldigt toxic. Personen behandlade mig på sätt som ofta fick mig att känna mig utnyttjad, och jag avslutade relationen på ett ganska omoget sätt. Även om jag upplevde att personen var en riktig skitstövel mot mig, så ångrar jag nu hur jag avslutade det. Jag inser att det inte gjorde saken bättre, och jag vill be om ursäkt för mitt eget beteende, inte för att jag vill ha någon form av kontakt eller relation igen, utan bara för att jag vill ta ansvar för min del i det hela.
Hur tycker ni att jag kan formulera en ursäkt som är tydlig med att jag inte söker försoning eller en ny relation? Jag vill bara stänga det här kapitlet för min egen skull, utan att öppna dörren för mer drama.
Tack på förhand för era råd!
Det fetade, på vilket sätt skulle det hjälpa
dig att öppna kapitlet igen om du befarar drama? Hur längesedan var det du avslutade? Hur skulle du råda din bästa vän att agera om h*n vore i din situation?
Förslag. Skriv ett brev med vad du har på hjärtat. Lägg undan någon vecka och läs igen. Känns det fortfarande angeläget att skicka? Om så är fallet, var tydlig med att du vill göra ett bra avslut. Är personen våldsam eller har stalkerbeteende? Lämna det hela därhän.