2024-11-25, 10:00
Vad tror ni om det?
I stället för korvbröd är det en köttbit som omfamnar korven; korv med korv.
Jag tänker mig att kunden kan hålla i en köttbit gjort av ölkorv eller liknande hårdare konsistens i stället för bröd. Givetvis med servett under.
Citera
2024-11-25, 10:19
Medlem
Tekniskt sett kunde man i gamla tiders korvkiosker beställa vilken kombination som helst;
Två korvar i bröd, endast korv (hette då korv i papper), två korvar i papper osv.

Möjligen gick det inte att beställa endast senap i papper
Citera
2024-11-25, 10:22
Medlem
Det viktiga är att det är mycket korv.
Citera
2024-11-25, 10:42
Medlem
AppleIntelligences avatar
Måste inte korvbrödskorven bestå av minst tre korvar för att få den omslutande effekten som korvbröd har?
Citera
2024-11-25, 10:50
Medlem
AttansNedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliffanger
Tekniskt sett kunde man i gamla tiders korvkiosker beställa vilken kombination som helst;
Två korvar i bröd, endast korv (hette då korv i papper), två korvar i papper osv.

Möjligen gick det inte att beställa endast senap i papper
Man kunde däremot beställa en "luffare" - korvbröd med mos i!
Citera
2024-11-25, 11:20
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Måste inte korvbrödskorven bestå av minst tre korvar för att få den omslutande effekten som korvbröd har?

bara att använda falukorv
Citera
2024-11-25, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Jag tänker mig stora korvar som korvbrödskorvar

Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
bara att använda falukorv
Ungefär i den storleken, men med finare kött.

Lite korv-valmöjligheter ska det också vara. Typ som i glasskiosker. "Välj vilka korvar du vill ha i din korv med korv."
Citera
2024-11-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson56
Vad tror ni om det?
I stället för korvbröd är det en köttbit som omfamnar korven; korv med korv.
Jag tänker mig att kunden kan hålla i en köttbit gjort av ölkorv eller liknande hårdare konsistens i stället för bröd. Givetvis med servett under.
Tack men Nej Tack! Det ska vara bröd till körven!
Citera
2024-11-25, 14:06
Medlem
Crabbofixs avatar
jag brukar fixa en "korv totall" som jag kallar det

korv med mos:

- först en rejäl zigenarwurstkorv.
- på korven så har man hackade vitlökskorvbitar som då blir som ett slags korvströssel, ungefär som rostad lök, fast det är korv då.
- moset består av mosad falukorv som jag formar till mos genom att använda en glasskopa.
Citera
2024-11-25, 14:52
Medlem
Alt.1
Du beställer två korvar med bröd. Frågar om att få ena korven kokad så den blir sprucken, där i den spruckna korven lägger du din andra korv som kom med i korvbrödet.

Är du glutenintolerant slänger du korvbröden eller alternativt äter bröden ändå trots att du fått i dig korv med korv.

Alt.2
Köp smal korv och falukorv gör en skåra i falukorven lägg däri den smala korven. Du har nu korv med korv.
Citera
2024-11-25, 17:15
Medlem
Sladdarens avatar
Måste ju platta ut korven då som en biff i smeten för att en annan korv ska ligga i den
enklare då att ha två grillkorvar bredvid varann och ta kniven och skära en bit av varje på en gaffel i samma tugga.. Vill du ha med toppingen så det inte trillar av får man skära korven på längden så den får en plan yta där toppingen kan staplas

funkar inte på kokkorv men grill .. Det är heller inte meningen att en kokkorv ska vara platt som en stekskiva

Om du har en vass kniv kan du skära grillkorv på längden i flera ganska tunna skivor, sen lägger du skivorna i stekpannan och steker .. sen lägger ett bakpapper i botten som du klippt ut och sen skivorna bredvid varann tätt nära varann och lägger sen en hel korv på det och sen toppings och viker upp allt ev en smält ostskiva kan limma ihop remsorna eller kanske uppvispat ägg med ströbröd

Men du måste skala av papperet allt eftersom du tuggar.. och då finns risken att en korv skiva fläks ut och trillar av

Man får liksom göra typ som en rulle av allt med bakpapper och folie annars

Eller enklast .. mosa grillkorven med gaffel eller mixa den fin med en sk matassistent hehe med eller utan skinn (ta av skinnet, fjälster) och platta till den som en platt färsbiff el snitsel och stek den i smör. Nu har du korvkorvbrödet med korven i
Senast redigerad av Sladdaren 2024-11-25 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in