Citat:
Ursprungligen postat av
bithax
Klart att muslimerna inte vill åka till Grekland. De äter ju inte gris. Och så vill de inte se kyrkor, de vill se moskéer.
Turkiet är också en plats där de kan träffa sina släktingar från t.ex. Iran på ”Neutral mark” utan att de åker hem och blir arresterade eller att släktingarna kommer till Sverige och blir arresterade.
Här slår du huvudet på spiken. MENA-blattar är ju inte en grupp utan flera olika som inte sällan bråkar internt med varandra också. Iranier åker ofta på Turkiet då behöver de inte riskera att inte komma ur Iran. Sen kan Iranier relativt lätt åka till Turkiet. Turkiet är på många sätt en port mellan öst och väst kan man säga.
Araber (är ju en stor utspridd grupp) åker på t ex Dubai och Egypten. Sen förekommer givetvis variationer.
Även WT svenskar åker på Turkiet för att det är billigt. Jag skulle inte åka dit, utan hellre hålla mig hemma om jag inte hade råd med något annat.
Somalier och sån skit vet jag inte vart de åker, men åker gör de, ser slusket då och så på flygplatserna.