2024-11-24, 08:18
Medlem
Är själv snart i 40 års åldern. 38 år för att vara exakt.

Funderar på att ge upp tanken om barn och förlika mig med att skita i det vid 40. Två år kvar då.

Om jag skaffar barn när jag är 40-41 kommer jag vara nästan 60 år när barnet går ur skolan. Det känns gammalt redan där...barnbarn kanske man ser tidigast vid 70-75år om man ens lever då?

Hur tänker ni andra när de är dags att kasta in handduken och släppa tanken?

Det är ju ett stort åtagande att skaffa barn och man vill ju även hinna med att leva också. Och inte bara ha jobbat mest som nu.

Känns som man skulle haft barn vid senast 30 år för att inte det ska bli för sent...med tanke på hur livet ser ut
Senast redigerad av Goldmansach 2024-11-24 kl. 08:27.
Citera
2024-11-24, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach

Funderar på att ge upp tanken om barn och förlika mig med att skita i det senaste vid 40. Två år kvar då.

Om jag skaffar barn när jag är 40-41 kommer jag vara nästan 60 år när barnet går ur skolan. Det känns gammalt redan där...barnbarn kanske man ser tidigast vid 70 år om man ens lever då?

Det är ju ett stort åtagande att skaffa barn och man vill ju även hinna med att leva också. Och inte bara ha jobbat mest som nu
Aldrig för sent tänk på Gyllenhammar och Charlie Chaplin.
Citera
2024-11-24, 08:31
Medlem
Du har levt i 38 år, eller har du slavat och inte levt?
Citera
2024-11-24, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Aldrig för sent tänk på Gyllenhammar och Charlie Chaplin.

Jag vänder mig till vanliga svensson som knegar och kanske har 1 eller 3 miljoner vid 55 års åldern. Och vill leva ut lite efter att man jobbat hårt hela livet. Menar att det inte blir värt de om man skaffar barn sent. Det blir ett för hårt liv.

Förr få resor och nöjen ...om man skaffat barn tidigare hade man kunnat resa och levt ut mer tidigare när barnen är klara som vuxna. Kanske vid 55-65 år. Men nu blir de kanske vid 65-75 år och då går man väl med rullatorn? Orkar man ens något då?

Är man multi miljonär blir spelreglerna annorlunda. Du kan ha barnflicka och ändå ha råd att bosätta dig vart du vill etc etc...
Senast redigerad av Goldmansach 2024-11-24 kl. 08:35.
Citera
2024-11-24, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Du har levt i 38 år, eller har du slavat och inte levt?

Har ju jobbat hela tiden. Haft mina ynka 5 veckor semester då man levt.

Jobbet är ju bara en pina. Har levt under semestern annars inte mycket till nöje.

Ser framemot att kunna spendera mer tid i solen. Istället för minus grader halva året och mörkt...
Senast redigerad av Goldmansach 2024-11-24 kl. 08:38.
Citera
2024-11-24, 08:34
Medlem
BigBusinesss avatar
Med god hälsa och ekonomi och ung hustru strax efter 50.

Då hinner barnet bli 20 innan man själv blivit för struttig, har en frisk mamma kvar och det lite skämmiga med en gammal pappa kompenseras av en god uppfostran där inget ekonomiskt saknats.

Är man fattig eller skraltig så NEJ.
Citera
2024-11-24, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Med god hälsa och ekonomi och ung hustru strax efter 50.

Då hinner barnet bli 20 innan man själv blivit för struttig, har en frisk mamma kvar och det lite skämmiga med en gammal pappa kompenseras av en god uppfostran där inget ekonomiskt saknats.

Är man fattig eller skraltig så NEJ.

Mmm ekonomi kan rädda upp. Håller med.

Med då pratar vi mycket pengar. Inga 1-2 miljoner som en vanlig kmegare har vid den åldern.
Citera
2024-11-24, 08:36
Medlem
Citat:
Har ju jobbat hela tiden. Haft mina ynka 5 veckor semester då man levt.

Jobbet är ju bara en pina. Har levt under semestern annars inte mycket till nöje.

Har du jobbat ihop en förmögenhet då? Är ett par år yngre än dig och har slösat utav helvete, men skärpt till mig nu och om jag vaknat upp vid 40 och inte sparat något så hade det varit riktigt jävla illa.

Skaffar du barn nu så får du till att ge upp princip helt på det roliga med livet, annars lär du nog inte få se barnbarnen om man är för sliten och dör innan dess.
Citera
2024-11-24, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Har du jobbat ihop en förmögenhet då? Är ett par år yngre än dig och har slösat utav helvete, men skärpt till mig nu och om jag vaknat upp vid 40 och inte sparat något så hade det varit riktigt jävla illa.

Skaffar du barn nu så får du till att ge upp princip helt på det roliga med livet, annars lär du nog inte få se barnbarnen om man är för sliten och dör innan dess.

Jag har slösat som fan under semestern och verkligen levt ut då. Men annars levt relativt snålt för att spara. Kommit nära 1 miljon i kapital nu.

Frågan är om man ska fortsätta på samma väg och sen börja ta längre semesterar från 55 år. Eller snabbt försöka skaffa barn. Börjar bli sent för det känner jag, att skaffa barn. Skulle man gjort när man var 30
Citera
2024-11-24, 08:40
Medlem
Citat:

Funderar på att ge upp tanken om barn och förlika mig med att skita i det vid 40. Två år kvar då.

Om jag skaffar barn när jag är 40-41 kommer jag vara nästan 60 år när barnet går ur skolan. Det känns gammalt redan där...barnbarn kanske man ser tidigast vid 70-75år om man ens lever då?

Det är ju ett stort åtagande att skaffa barn och man vill ju även hinna med att leva också. Och inte bara ha jobbat mest som nu.

Känns som man skulle haft barn vid senast 30 år för att inte det ska bli för sent...med tanke på hur livet ser ut

Det som spelar roll är hur bra pappa du skulle bli. Man ser mor- och farföräldrar till barn som är jätteduktiga och leker med barnen. De skulle utan tvekan kunna ta över och fostra barnen bra om något hände föräldrarna. Och då pratar vi 60-årsåldern. Skulle säga att om du bara orkar och tror du skulle bli en bra pappa är inte det något problem i 40-årsåldern.
Citera
2024-11-24, 08:42
Medlem
Citat:
Jag har slösat som fan under semestern och verkligen levt ut då. Men annars levt relativt snålt för att spara. Kommit nära 1 miljon i kapital nu.

Då är det inga problem och kan hjälpa barnbarnen ekonomiskt + din egen avkomma. Så nej ge inte upp på att skaffa barn om du faktiskt vill ha,
Citera
2024-11-24, 08:42
Medlem
Citat:

Jag är 36 och har skitit i det sen jag var 24 leverera ett barn i den här skitlandet och värld NEJ TACK

Vill inte att ungen ska lida sen så är det inte mitt jävla problem om vi har befolknings brist hur man har behandlat sin befolkning som absolut avföring så ska man ge detta cp system en kopia av sig själv så att man kan lida vidare dra åt helvete vi kan lika gärna bli utrotade.

Det är du som avgör personligen skulle jag hitta någon utomlands där feminist hororna inte har satt sina klor ännu du slipper stressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in