2024-11-23, 23:03
Medlem
Hej
Jag flyttade för ett par år sen på vinst o förlust till Sotenäs i Bohuslän.
Har ännu icke en vän, inte ens bekanta här, då de infödda endast håller sig till varandra..
VAD f-n är det för fel på folk här, inavel?? Så totalt osociala, avståndstagande och mkt märkliga!
T o m på kyrkans gemensamhetsträff var jag "ensam", frågade artigt om jag fick slå mig ner, men , "nä, vi väntar på nån"
Jag fick sitta själv vid ett bord för 8....Hur kul är det?
Finns f ö inget kulturliv. Inga studiecirklar, inte ens en kiosk, ingenting alls egentligen. Dyrt i de få affärer som finns.
Jag vantrivs så jag spyr.
Flyttar så fort jag kan!

Ngn mer som upplevt dessa inskränkta märkliga egensinniga västkustbor?
Citera
2024-11-23, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Hej
Har ännu icke en vän, inte ens bekanta här, då de infödda endast håller sig till varandra..
VAD f-n är det för fel på folk här, inavel?? Så totalt osociala, avståndstagande och mkt märkliga!
T o m på kyrkans gemensamhetsträff var jag "ensam", frågade artigt om jag fick slå mig ner, men , "nä, vi väntar på nån"
Finns f ö inget kulturliv. Inga studiecirklar, inte ens en kiosk, ingenting alls egentligen. Dyrt i de få affärer som finns.
Flyttar så fort jag kan!

Det är precis samma sak i resten av landet. Du bör nog flytta till södra europa där är folk mycket sociala.
Citera
2024-11-23, 23:35
Medlem
kalkryggars avatar
Det måste nog bero på hur du agerar som person. Jag kan berätta att för många år sen så tillbringade jag en sommar i Sotenäs. Jag lärde känna hur många som helst och talar än idag regelbundet med 2 stycken därifrån.

Men Sotenäs är ju dock också ett svårt val om man har svårt att lära känna folk. Du bör nog välja något lite större befolkat.
Citera
2024-11-23, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du bör nog välja något lite större befolkat.

Det funkar inte så. Tror du kanske det är lättara att skaffa kompisar i Stockholm? Då tror du fel.
Citera
2024-11-23, 23:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Det funkar inte så. Tror du kanske det är lättara att skaffa kompisar i Stockholm? Då tror du fel.

Jag har rört mycket på mig och åkt till många ställen utan att känna någon. Det finns alltid människor överallt som är öppna för att lära känna nya människor. I Stockholm är det hur enkelt som helst att lära känna människor.
Citera
2024-11-24, 11:32
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Hej
Flyttar så fort jag kan!

Är detta en turist plats på sommaren?
Bofasta på turistställen är alltid skumma personer som ej släpper in nån, inavel och surhet är deras melodi .
Citera
2024-12-07, 20:41
Medlem
Craiggs avatar
Så är det i små hålor över hela landet och knappast bara på Västkusten.
Citera
2026-02-14, 11:10
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Lär väl ändå va lite skillnad att på små ställen jämfört med att bo i typ stenungssund eller nåt?
Sotenäs är väl mest små byar och semesterboenden?

Tycker bohuslän är fint men man ska ha båt tycker jag,
Citera
2026-02-14, 11:21
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har rört mycket på mig och åkt till många ställen utan att känna någon. Det finns alltid människor överallt som är öppna för att lära känna nya människor. I Stockholm är det hur enkelt som helst att lära känna människor.
Inte minst finns det dessutom många fler inflyttade som också söker socialt umgänge.
Citera
2026-02-19, 16:23
Medlem
Beror nog på var längs västkusten man bosätter sig. Tex Uddevalla eller Strömstad, eller något litet samhälle.

Är kulturliv, butiker etc viktigt så bör man väl göra lute research. Det var väl ingen som tvingade TS att flytta till Sotenäs.

Jag har bott i ett mindre samhälle samt pendlat till en stad, båda två i flera års tid. Har inte uppfattat det som svårt att lära känna folk. Jag som är förtjust i bland annat friluftsliv har uppskattat den fina naturen där. Även i andra kommuner. Jag trivdes rätt bra.

Vet inte om västkusten är värre än andra delar av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in