2025-07-06, 09:22
Medlem
Ja, jag tycker också detta är märkligt. Varför vill man inte prata om detta på högre politisk nivå , i FN och så??
Jag tycker att miljöpolitik är en av de viktigaste globala frågorna, och tycker att allt som minskar användning av fossila bränslen, mer elbilar, mer tåg och allt sådan är bra. Jag känner själv att det känns bra att gå eller cykla ibland istället för att ta bilen överallt. Bra för miljön och bra för min kondition.
Men varför vägrar man tala om att den skenande överpopulationen på jordklotet som skett från 1900-talet och framåt ?
Jag gissar att man blundar för detta delvis för att minskad befolkning innebär ekonomiska bekymmer, och det blir besvär rent politiskt om det blir färre unga, svårt att ta hand om den större gruppen äldre och sådana problem . Men det måste man kunna lösa för att rädda jordens klimatproblem.
Och även inom milöaktivism rörelsen verkar ingen bry sig om överpopulation. Dom borde gå runt med skyltar med: "Skaffa mindre barn - Rädda vår miljö" och åka till länder som har för hög befolkningstillväxt.
Senast redigerad av dagmask 2025-07-06 kl. 09:30.
Citera
2025-07-06, 09:30
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Stålar och skrämselpropaganda, that's it
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto