2026-01-11, 05:04
Medlem
Är tjejen snygg är det chlll 🙂
Citera
2026-01-11, 10:58
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Klimakteriet kan också jävlas, duscha, torka, nästan dags för tvätt igen innan deo.
INGEN deo rår på klimakteriet.

Det är så vi inte ska knulla ofruktsamma svintohaggor
Citera
2026-04-06, 22:04
Medlem
Jag klarar inte av lukten, brukar faktiskt be den personen att använda, på ett snällt sätt. Det kan vara så att personen inte vet om det heller.
Citera
2026-04-13, 00:42
Medlem
Beckahestens avatar
Men alltså jag tror mycket armhålelukt skapas av att deodoranten gör att man alltid har en gegga i armhålan, som även är kvar när man är nyduschad. Det blir en geléodlingsplats för illaluktande bakterier.

Vem kom ens på att man ska kleta gegga i armhålan? Tror det är en konspiration från skönhetsindustrin. Ju mer man geggat desto mer luktar det.

Tvätta man ordentligt och klappar in kroppspuder i armhålorna efter duschen kan man bli kvitt deodorantberoendet.
Citera
2026-04-13, 04:03
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Exakt, sjukdom luktar död och föruttnelse, det finns inget tilltalande i den lukten. Don't even get me started on old people, där snackar vi lukten av död.

Äldre har en speciell doft. Men just min mormor hade aldrig den doften. Jättekonstigt men sant. Man undrar vad det kunde berott på.
Citera
2026-04-13, 04:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Tvätta man ordentligt och klappar in kroppspuder i armhålorna efter duschen kan man bli kvitt deodorantberoendet.

Puder är så underskattat. Ligger man och febersvettas och det går verkligen inte att duscha så kan man fräscha på sig lite med puder. Klart att man inte blir ren av det, men bara en känsla av fräschör gör att man känner sig friskare. Och är man frisk ren innan så desto bättre. Särskilt om man har något hudveck som kan bli irriterat, det blir bra direkt.
Citera
2026-04-13, 19:02
Medlem
Vem0ths avatar
Dagsfärskt svett är inget som stör, däremot om man är en som inte duschar så märks det av.

Kvinna ca 30 jobbar mitt emot där jag jobbar, hon har inte duschat på flera år då hela bussen stinker när hon kliver på halvvägs till jobbet på mina morgonpass. Jag måste verkligen halvjogga för att hinna till lagerhissen före henne för att slippa dela hiss med henne.
Citera
2026-04-14, 11:52
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Dagsfärskt svett är inget som stör, däremot om man är en som inte duschar så märks det av.

Kvinna ca 30 jobbar mitt emot där jag jobbar, hon har inte duschat på flera år då hela bussen stinker när hon kliver på halvvägs till jobbet på mina morgonpass. Jag måste verkligen halvjogga för att hinna till lagerhissen före henne för att slippa dela hiss med henne.

Stinkisarna byter inte kläder o använder inte toapapper,borstar gaddar o sånt
Citera
2026-04-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Men alltså jag tror mycket armhålelukt skapas av att deodoranten gör att man alltid har en gegga i armhålan, som även är kvar när man är nyduschad. Det blir en geléodlingsplats för illaluktande bakterier.

Vem kom ens på att man ska kleta gegga i armhålan? Tror det är en konspiration från skönhetsindustrin. Ju mer man geggat desto mer luktar det.

Att svetten luktar kan vara oberoende deodorantanvändning eller huruvida kroppen är frisk eller inte. Svetten kan sluta lukta illa om man inte använder deo, men ofta brukar det vara temporärt.

Det enda som jag har märkt ger så gott som ett helt skydd mot svettlukt är bikarbonat eller aluminiumklorhydrat (det som brukar vara det luktborttagande medlet i deodoranter). Det kan ses som en nackdel att behöva blockera svettandet med aluminiumklorhydrat (som är en antiperspirant), men vad ska man göra om det luktar?
Senast redigerad av Maessing 2026-04-14 kl. 13:15.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in