• 1
  • 2
2025-01-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Han är GOAT.

Champ sen har var 22.

Hans prime har varit längre än alla andras.

100%
Han är bästa ufc champ någonsin, utan tvekan. Vetefan va dessa muppar snackar om
Citera
2025-01-06, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpapichulo
100%
Han är bästa ufc champ någonsin, utan tvekan. Vetefan va dessa muppar snackar om
Om han slår Tom Aspinall så kommer jag hålla med dig.
Citera
2025-01-06, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Om han slår Tom Aspinall så kommer jag hålla med dig.

Följer inte ufc längre men, Jones är i princip klar för retirement, är inte han Tom aktiv?
I min åsikt behöver inte Jones vinna mot honom för att ta sin plats som bästa champ ever, man gör ändå ta deras ”prime” i åtanke
Citera
2025-01-11, 06:57
Medlem
Malawi-Golds avatar
Philippians 4:13
I can do all things through Christ which strengtheneth me.
Citera
2025-01-14, 07:29
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Han är GOAT.

Champ sen har var 22.

Hans prime har varit längre än alla andras.
Nej det stämmer inte. Champ sen han var 31år. I en match han hade dopat sig inför och de fick flytta hela galan för att Las Vegas inte godkände den dopade Jones men UFC bytte då delstat. Helt sjukt.

Jag håller med allt TS skriver förutom att Reyes-matchen var på håret. Det var ett solklart rån för Reyes vann solklart rond 1,2,3. "Great" för mig är någon som inte fuskar och framställer sig på ett bra sätt och det gör inte Jones. Han kan möjligtvis vara BOAT (best of all time) men absolut inte GOAT.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2025-01-14 kl. 07:32.
Citera
2025-01-14, 07:59
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej det stämmer inte. Champ sen han var 31år. I en match han hade dopat sig inför och de fick flytta hela galan för att Las Vegas inte godkände den dopade Jones men UFC bytte då delstat. Helt sjukt.

Jag håller med allt TS skriver förutom att Reyes-matchen var på håret. Det var ett solklart rån för Reyes vann solklart rond 1,2,3. "Great" för mig är någon som inte fuskar och framställer sig på ett bra sätt och det gör inte Jones. Han kan möjligtvis vara BOAT (best of all time) men absolut inte GOAT.

Okej, låt oss säga båt, BOAT.
Citera
2025-03-06, 20:31
Medlem
Best Mr Eye-Poker of all time💯
Citera
2025-03-08, 00:36
Medlem
Jon Jones tog LHW bältet ifrån Shogun 21 år gammal efter att Shogun hade strippat Machida på bältet i deras rematch.

Han blev då den yngsta UFC mästaren någonsin och har idag det absolut bästa trackrecordet om vi kollar på vilka namn han har slagit, numera dubbelmästare också då han har HW bältet för tillfället och flest titelvinster i UFC:s historia (tror det är 15 nu) och han är sinnessjukt komplett på alla distanser MEN:

Han har torskat åtminstone tre dopingprov på tre olika illegala substanser. Han är ett rövhål privat och har gjort sig skyldig till så mycket skit utanför Octagonen i sitt privatliv.

Reyes matchen var ett solklart rån för alla som har sett den och även Dana White sa på PK:n efter galan "I think that Dominic Reyes won that fight" och ändå så får Reyes ingen returmatch.

En match mot DC blev en No Contest pga illegala substanser och i min och många andras värld så torskade han Jones vs Alex 1 på fitthåret samt även Santos matchen men fick domarna med sig även här.

Han kände för tungviktare absolut och vi köpte alla att det tog honom 3 år att bulka upp muskler och kommer tillbaka och ser ut som Ngannous knubbiga lillebrorsa som någon beskrev det.

Med tanke på att Ngannou var aktiv då men lämnade pga dispyter med UFC så var det nog så att Jones snarare undvek Ngannou på precis samma sätt som han gör allt I världen för att undvika en fight mot Tom Aspinall som är Interimchamp och då nr 1 contender och som i stort sett har rensat hela toppen i divisionen.

Istället plockade han HW bältet I en match mot Gane. En endimensionell kickboxare med dålig KO power, dålig brottning och dålig grappling så vi visste på förhand hur det skulle sluta.

Sedan så undviker han Tom och ger sig efter en 42 år gammal mer eller mindre pensionerad Stipe som inte har fightats och troligtvis inte tränat heller på år och dar bara för att kunna skryta med att han har slagit den på pappret bästa tungviktaren i UFC:s historia och återigen vill han inte möta Tom utan ger sig efter Pereira.

Pereira är visserligen en större fjäder i hatten men återigen skott på ett mål om den matchen blir av då Pereira också är en endimensionell striker dock en jävligt bra sådan och med brutal KO power men Jones kommer att plocka ner honom lätt och göra en Gane med honom också, gå i pension efter det för att undvika Tom och säga att han är den bästa genom alla tider.

Jämför det med GSP som mer eller mindre växte upp i UFC, näst flest titelvinster tillsammans med The Spider på 13 vardera, dubbelchamp, endast två förluster varav han revanscherade den mot Serra en gång och den mot Hughes två ggr och den första han torskade mot Hughes var när Hughes var WW kungen nr 1 och GSP:s första titelfight.

GSP rensade sin division typ två ggr om och slog de bästa Welterviktarna i världen då och hans trackrecord är också sjukt imponerande och sedan komma tillbaka ett par år efter pensionen och slå Bisping för MW bältet trots hälsoproblem för att gå i pension på riktigt var imponerande.

GSP var definitionen av ödmjukheten själv, erbjöd sig tillochmed att testa sig själv inför varje match på egen bekostnad (vilket ingen motståndare nappade på konstigt nog), vald till Athlete of the year i Canada i konkurrens med alla NHL spelare osv och har fått sin egen staty rest i sin hemstad Montreal och måste nog ändå i min värld ses som the GOAT om vi måste utse någon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in