Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-21, 20:03
Medlem
Har ett Microsoft-konto med Outlook.com. Där är jag prenumerant på vissa tjänster och har mitt Xbox kopplat och alla köp etcetera. Nu håller jag på att städa bort gamla konton på alla möjliga sidor som jag inte använder. Upptäcker då ett urgammal live-konto. Det är samma e-postadress som mitt aktiva, men slutar på live.se istället för outlook.com. När jag loggar in på det gamla är det ett helt annat lösenord och inga köp eller prenumerationer hittas. Det verkar alltså vara ett annat konto.

Tänker ta bort detta Live-konto men är orolig att jag då tar bort kontot som jag använder. Visst kan exempelvis ”persson66@live.se” och ”person66@outlook.com” vara olika konton och inte samma?

Vågar inte kontakta Microsoft och fråga om det är olika konton då man får en supportfaktura!
Senast redigerad av koppen85 2024-11-21 kl. 20:06.
Citera
2024-11-21, 20:07
Medlem
DragforADHDs avatar
tror det är två olika konton
Citera
2024-11-21, 21:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Har ett Microsoft-konto med Outlook.com. Där är jag prenumerant på vissa tjänster och har mitt Xbox kopplat och alla köp etcetera. Nu håller jag på att städa bort gamla konton på alla möjliga sidor som jag inte använder. Upptäcker då ett urgammal live-konto. Det är samma e-postadress som mitt aktiva, men slutar på live.se istället för outlook.com. När jag loggar in på det gamla är det ett helt annat lösenord och inga köp eller prenumerationer hittas. Det verkar alltså vara ett annat konto.

Tänker ta bort detta Live-konto men är orolig att jag då tar bort kontot som jag använder. Visst kan exempelvis ”persson66@live.se” och ”person66@outlook.com” vara olika konton och inte samma?

Vågar inte kontakta Microsoft och fråga om det är olika konton då man får en supportfaktura!

Info: https://www.google.com/search?q=windows+live+mail&oq=windows+live+mail&gs _lcrp=EgRlZGdlKgYIABBFGDkyBggAEEUYOdIBCDY3NDlqMGo0 qAIAsAIB&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Du kan utan problem ta bort live. Det ersattes av Outlook.
Citera
2024-11-22, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Info: https://www.google.com/search?q=windows+live+mail&oq=windows+live+mail&gs _lcrp=EgRlZGdlKgYIABBFGDkyBggAEEUYOdIBCDY3NDlqMGo0 qAIAsAIB&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Du kan utan problem ta bort live. Det ersattes av Outlook.
live.se-adresser funkar fortfarande, det är vad jag använder, inte outlook.com.
Citera
2024-11-22, 11:20
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Ja! Det är 2 helt olika, helt separerade e-postkonton...
Båda fungerar felfritt så du får själv välja om du vill ha båda kvar eller ej!
Citera
2024-11-22, 12:35
Medlem
Så länge den nya adressen inte är ett alias till den gamla eller tvärtom så ska det vara ok att ta bort.
Du bör nog kolla återställnings adressen på det konto du ska behålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in