2013-07-04, 01:06
Medlem
Crazywhiteguys avatar
Handels, jobbar för ett bemanningsföretag dock.
Citera
2013-07-04, 01:09
Medlem
nnnipzs avatar
Beror också på var i sverige du jobbar.

Hur mycket erfarenhet har du? Är du ny i arbetslivet så är det en ganska bra lön.
Citera
2013-07-04, 01:12
Medlem
Jobbar också på lager, via bemanningsföretag. 141kr/h, sen blir det ju +ob på eftermiddagspasset & helger. drar ut en bit över 20 efterskatt. Får så bra lön pga jobbar via bemanning då får man ju snitt/medel-lönen av vad de anställda med samma arb uppgifter får, så du bör väl ta dem som säger 150kr/h på ditt jobb med en gnutta salt!
Citera
2013-10-18, 14:11
Medlem
truckförare i norge utan vanligt bil körkort

hej jag undrar hur chanserna ser ut med 1 års erfarenhet som truckförare i sverige att få köra truck i norge utan bilkörkort, är det lätt tror ni?
Citera
2013-10-18, 14:16
Medlem
provocative77s avatar
Har du truckkort eller bara intern behörighet?
Är den intern kan du glömma truckjobb i Norge. Där är de stenhårda med licenser på allt.

Vad som gäller i Norge med truckkort utan körkort kan jag inte svara på. Men där liksom här så får du inte köra på allmän plats utan körkort.
Enklast är att du ringer något bemmaningsföretag som söker truckförare. Då får du garanterat rätt svar.
Citera
2013-10-18, 14:18
Medlem
Shuffless avatar
Kolla online Finns många sidor för folk som vill jobba i Norge, vissa handlar bara om Svenskar som vill jobba där. Det absolut bästa du kan göra är att vara garanterad ett jobb innan du åker iväg, leva på hoppet funkar inte alltid...
Citera
2013-10-18, 14:55
Medlem
jo truckkort har jag men inte bil alltså
Citera
2014-01-23, 22:12
Medlem
Truckförare efter gymnasiet?

Tar studenten nu om några månader

Då jag inte har en blekaste aning om vad jag vill studera vidare inom så tänkte jag jobba, skaffa erfarenheter o pengar så länge! Men vill samtidigt inte stå i kassan på donken eller servera folk på espresso house då jag rätt snabbt blir trött på de flesta människor.. Bortskämd jag vet

Men har funderat länge på o ta truckkörkort o jobba på ett lager då det kan passa mig bra, verkar som om allmänt sköna människor söker sig till det arbetet också.

Så undrar om någon här på FB vet lite hur efterfrågan ser ut på lagerarbetare med truckkörkort?
Är det lätt o få jobb även om man e nyexaminerad och utan erfarenheter? Vad ligger lönen på?
Finns det möjlighet att jobba natt?
Eller bara berätta lite allmänt om yrket.

Tack på förhand!
Citera
2014-01-23, 22:27
Medlem
mad356s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelblad
Tar studenten nu om några månader

Då jag inte har en blekaste aning om vad jag vill studera vidare inom så tänkte jag jobba, skaffa erfarenheter o pengar så länge! Men vill samtidigt inte stå i kassan på donken eller servera folk på espresso house då jag rätt snabbt blir trött på de flesta människor.. Bortskämd jag vet

Men har funderat länge på o ta truckkörkort o jobba på ett lager då det kan passa mig bra, verkar som om allmänt sköna människor söker sig till det arbetet också.

Så undrar om någon här på FB vet lite hur efterfrågan ser ut på lagerarbetare med truckkörkort?
Är det lätt o få jobb även om man e nyexaminerad och utan erfarenheter? Vad ligger lönen på?
Finns det möjlighet att jobba natt?
Eller bara berätta lite allmänt om yrket.

Tack på förhand!

Har haft truckkortet i 4 år aldrig fått något jobb inom det, kanske går lättare om man känner någon inom branschen dock rent allmänt verkar företagen bara anställa de som har erfarenhet i Sverige. Dock verkar det vara lättare att få jobb i Norge om man vill jobba där. Däremot skulle jag tipsa om lastbilskortet där har man mkt större chanser att få jobb! Annars är de nog skola som gäller om man inte vill jobba på Ica eller inom vården
Citera
2014-01-23, 22:28
Medlem
GreedyGoats avatar
Tycker att du ska fundera över vad du vill utbilda dig till istället.
Ta tag i det nu och inte senare för åren går fort.

Sitta på en truck och köra pallar hela dagen är fan inget vidare.
Citera
2014-01-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreedyGoat
Tycker att du ska fundera över vad du vill utbilda dig till istället.
Ta tag i det nu och inte senare för åren går fort.

Sitta på en truck och köra pallar hela dagen är fan inget vidare.

Samtidigt är det enda jag får höra från folk nu att jag inte ska kasta mig in i någon utbildning som det sen kanske visar sig att jag inte tycker om. Det är slöseri med tid om något.
Dessutom så är det lättare att få jobb när man är färdigutbildad om du har erfarenheter på en arbetsplats sen innan.

Jag ser själv inget problem med att ta sabbatsår på 1-2 år för att verkligen bli säker på vad jag vill göra med mitt liv!

Och som jag skrev innan, kör hellre pallar än att flippa flottiga hamburgare.
Senast redigerad av virvelblad 2014-01-23 kl. 22:37.
Citera
2014-01-23, 22:52
Medlem
Om det är stor efterfrågan på 19 åringar med nyblivna truckkort? Nej tyvärr, det är det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in