2025-02-09, 13:24
Medlem
Att Musk gillar att reta moralkärringar är en bonus som vi får medans han städar upp all korruption i USA.

Bara att njuta!
Citera
2025-02-09, 13:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Har du svårt att hänga med nu girl??

Från BBC (USAID benefactor);

Vad har en stämning från april 2024 att göra med att Doge är nu blockerade till 14 februari?
Citera
2025-02-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hur mycket får jag i betalt per månad av Soros, tänker du? Jag jobbar som taxichaufför så en boost hade gärna behövts.
Tror ingen vill betala dig för det du skriver.
Citera
2025-02-09, 13:33
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tror ingen vill betala dig för det du skriver.

Varför kallade du mig betald då? Tomte.
Citera
2025-02-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Varför kallade du mig betald då? Tomte.
Det gjorde jag inte. Säg till när du köper bitcoin, så jag vet när jag ska sälja.
Citera
2025-02-09, 13:35
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har en stämning från april 2024 att göra med att Doge är nu blockerade till 14 februari?

Det har med legitimiteten med Letitia att göra som är en av konstruktörerna bakom attacken mot Doge.

Varför är du så trög nu girl?

Jag tror dimman skulle lätta med mindre östrogen och mer testosteron.
Citera
2025-02-09, 13:51
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Är det någon som tar ut något i förskott så är det du som påstår att det ena blivit utbytt mot det andra efter 2 veckor. Inget tyder på att Musk vill någonting annat än att öka transparensen och minska resursslöseriet och korruptionen för att föra mänskligheten snabbare framåt. Ingenting.

Ni är helt hopplösa i argumentationen att nu blir allt OK .
Musk har fått miljarder (dollar)i statsstöd sedan Tesla och Space X , och inget tyder på att han vill föra världen framåt. Snarare föra världen bakom ljuset för att kunna fortsätta sina projekt mer och mer betalda av skatter och fördelar som ingen annan har fått.

Men det biter liksom inte på den genomsnittlige Muskdyrkaren , de ser honom som sin personlige vän och hjälte.
För evig en ikon som tillskrivs egenskaper som närmar sig en tragikomisk absurditet.
För mig indikerar det en dyrkan som passar politisk och emotionellt omogna individer och en tilltro som snarare är religiöst betingat.
Senast redigerad av Upplyften 2025-02-09 kl. 13:53.
Citera
2025-02-09, 13:52
Medlem
scraftys avatar
Han inspireras nog av Mao Zedongs rödgardister.

Även hans gamla frisyr efterliknar Maos.
https://www.reddit.com/r/Justfuckmyshitup/s/NJHx2iE0mh
Citera
2025-02-09, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det har med legitimiteten med Letitia att göra som är en av konstruktörerna bakom attacken mot Doge.

Varför är du så trög nu girl?

Jag tror dimman skulle lätta med mindre östrogen och mer testosteron.
Nej, losern.

Det handlade om att du inbillade dig att jag inte skulle kolla ditt svammel från april 2024 och du undvek därför att lägga länk.

Det spelar noll roll relaterat till aktuell blockering mot DOGE.

Eftersom jag är mer kvicktänkt än dig och väl införstådd sen tidigare i dina utomordentligt menlösa avledningsmanövrar - så misslyckades du totalt som vanligt.
Citera
2025-02-09, 14:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Stackars Musk. Han blir så frustrerad när han inte tillåts ställa sig över lagen.
Ja precis.
... Och när autisten Musk blir frustrerad så brukar det återspegla sig på X.

Undersökning ang Musks aktiviteter på X den 21 januari till 4 februari.

1 500 på 15 dagar: Vad Musks Trump-era tweets avslöjar om honom.

Musk som har ansvar att DOGE arbetar effektivt.Musk själv är oerhört effektiv.
På X.

Själv sitter han och postar nästan 100 tweets om dagen i genomsnitt.
Den 3 februari - mitt i stormen med DOGE - postade han 178 inlägg.

En mkt lång och läsvärd artikel om hans aktiviteter via att Prime Time använt sökverktyg och granskat Musk.

"Den 28 januari sa Vita husets presssekreterare att som ett resultat av deras arbete förhindrade DOGE att 50 miljoner dollar spenderades "för att finansiera kondomer för Gaza".

"USAID-utgifter förra året fann att bara 46 000 dollar hade spenderats på bredare familjeplaneringsinitiativ över hela Mellanöstern."

"Analytiker noterade senare att en pediatrisk AIDS-stiftelse i Moçambique hade fått flera miljoner dollar i anslag sedan 2021 för reproduktiva hälsoprojekt i två provinser i landet, varav en också heter Gaza."

Musk:
"Min gissning är att mycket av dessa pengar hamnade i Hamas fickor, inte faktiskt kondomer."

"Musk retweetade också en video på eftermiddagen den 5 februari som analytiker säger har kännetecknen för en rysk desinformationskampanj som riktar in sig på stöd i USA för Ukraina."

Twitter-kontot förstärkt av Mr Musk lade till text ovanför videon "Visste du att USAID spenderade dina skattepengar för att finansiera kändisresor till Ukraina, allt för att öka Zelenskys popularitet bland amerikaner?"

Videon hävdade att en resa 2022 av skådespelaren Ben Stiller kostade amerikanska skattebetalare 4 miljoner dollar.

Ben Stiller sa därefter påståendena i den falska E! Nyhetsvideon var "Helt falskt. Osant. Det här är lögner som kommer från rysk media. Jag finansierade helt och hållet min humanitära resa till Ukraina. Det fanns ingen finansiering från USAID och absolut inga personliga betalningar."

"Under de senaste månaderna har liknande videor falskt märkta med västerländska medialogotyper och grafiska animationer kommit från ryska pro-Kremlin Telegram-grupper."

"Tweetarna visar att han lägger upp allt från uppenbar rysk desinformation till videor av irländska lokalvalskandidater."

"Bland de tweets som främjade desinformation var en den 2 februari, där han sa: "Visste du att USAID, med hjälp av DINA skattemedel, finansierade forskning om biovapen, inklusive covid-19, som dödade miljontals människor?"

Musk förstärkte påståenden från Trump och andra som sa att "miljarder dollar" hade betalats till "falska nyheter" för positiv bevakning, varav 8 miljoner dollar hade gått till Politico.

Politicos ledning sa i ett allmänt rapporterat memo till personalen att de "aldrig har varit en förmånstagare av statliga program eller subventioner - inte en cent, någonsin."

Hycklaren Musk har förkärlek att retweeta kontot Autism kapital.

"Den 2 februari delade 'Autism Capital' ett inlägg om två USAID-tjänstemän, som namngav en direkt, och sa "John Voorhees och hans ställföreträdare fick tjänstledigt sent på lördagskvällen efter att ha vägrat ge DOGE-medlemmar tillgång till USAID-system."

Herr Musk skrev om detta med texten "USAID är en kriminell organisation. Dags för den att dö."

När ett konto på Twitter senare publicerade en lista med bara namn på flera av Mr Musks medhjälpare som arbetar under DOGE, svarade Mr Musk "Du har begått ett brott" och kontot togs bort av X."

Musk ägnar sig även åt vilfarelser ang Sverige:
" På fredagen sa Trump att han hade instruerat Musk att nästa "kolla in Pentagon", hemmet för det amerikanska försvarsdepartementet, där Musks företag har miljarder dollar i kontrakt."

https://www.rte.ie/news/primetime/2025/0209/1495442-musks-trump-era-tweets/
Citera
2025-02-09, 14:21
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Elon Musk, bitter på livet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

Världens kändaste, och rikaste man, är alltså BITTER!!!

Jag saknar faktiskt ord...

Gör du det, sen kan du tokrunka till någon mangatråd på reddit!

Är man rik och känd, så kan man omöjligen vara bitter eller må psykiskt dåligt? Tillåt mig småle. Välstånd och kändisskap är ingen garant för ett lyckligt liv. De enda som hävdar detta, är ihåliga tonåringar utan livserfarenhet.

/AI
Citera
2025-02-09, 14:21
Avslutad
Usch denna Musk.

Självklart skulle han ha tagit in gamla och redan genomkorrupta demokrater och republikaner av det gamla gardet (100% kycklinghökar som gärna skickar andras barn att dö för deras ägares privata ekonomiska intressen) istället för att ta in unga skarpa män med energi ch driv att nysta upp korruptionshärvan.

Fattar ni inte? Det är ren auktoritarianism att inte ha en klass av människor inom media och politiken som livnär sig på inget annat än att köra ner woke och amerikanism i varenda strupe de kommer åt världen runt. Jävla demokratihatare, usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in