• 8
  • 9
2024-12-13, 13:35
Medlem
Det är väl ofta såna som har dålig impulskontroll. Tänker inte på konsekvenserna att stämma träff med minderåriga.
Citera
2025-01-28, 17:19
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det som jag tycker mig se som mest utmärkande med dem som numera hamnar på dumpen är snarare bristande konsekvenstänk och ett stort risktagande.

Anledningen till det är att många som de tar numera nämner dumpen i sina chattar och är medvetna om att den de chattar med kan vara en fiskare från dumpen. Ändå väljer de att ta risken.

Det är nog ett stort inslag av OCD i det helt enkelt, dom kan inte stå emot på samma sätt som någon måste gå och titta att dörren är låst eller spisen är avstängd även om att åka och träffa någon dom tror sig vara minderårig självklart är på en helt annan nivå.
Citera
2025-01-28, 17:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag tror inte det är suspekta diagnoser som ADHD, autism,depression osv som är problemet. Det kan vara enorsak givetvis.

Men dom alla verkar nåt gemensamt. Dom har noll självinsikt.

Ja, pannloben funkar inte. Den är säte för vuxet tänkande som konsekvens, planering och insikt.

Sedan vill ju en del ta risker med, vilket för mig knappt går att fatta.
Citera
2025-01-28, 17:37
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meisje
Precis där här som du beskriver tycker jag är ett starkt argument för tvångskastrering för pedofiler. De besitter inte förmågan att förstå att deras beteende är fel och att barn inte vill ha sexuellt umgänge. Finns många gäddor som skyller på barnet ”det var hon/han som satte sig i mitt knä, och gav mig sexuella signaler” osv. Gäddorna är inte mogna nog i skallen att ha en sexualdrift helt enkelt…..

Ja det är lite som jag brukar säga att det borde vara körkort på sexualiteten. Vi tvångssteriliserade ju tattare här en gång i tiden, och Hitler tyckte ju att det var ett så stort problem att han helt enkelt likviderade dom oönskade elementen. Klart är det ju i alla fall att det är ett stort problem, och man kan ju inte ens bli tvingad att kastrera sig kemiskt utan det är bara om man själv vill. Jag tycker man ska bli kirurgiskt kastrerad om man har begått något vidrigt.
Citera
2025-01-31, 10:32
Medlem
HajPaDigs avatar
Många de tagit och hängt ut är just utvecklingsstörda. Och det har ökat nu på slutet.
Citera
2025-01-31, 19:40
Medlem
PingPongZongs avatar
Är dom ens och anses som människor? Får kryssa i en ruta varje gång jag ska kolla in Dumpen. Frågan är ju om man är en människa. Det är väl inte Patrik och Sara som hittat på?
Citera
2025-02-11, 16:41
Bannlyst
Dålig impulskontroll . Lite så där som barn har.
Citera
2025-04-16, 18:58
Medlem
freethinker2024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Så har jag fått det förklarat. Jämfört med andra sexuella läggningar och störningar verkar deras behov av att fiska efter barn ingå. Om, säg, en heterosexuell cis-man sitter och försöker manipulera vuxna kvinnor till samma grejer som pedosarna gör med barn skulle han med stor sannolikhet vara psykopat. Är man peddo verkar det komma automatiskt och eftersom de har så stort tvång kvittar det nog om några av dem skulle ha en IQ på 110+. Tvångsbehovet kommer först och därmed ignorerar de riskerna.

Pedofilers läggning är inte bara att de fysiskt gillar barnkroppar utan också hela förloppet av att styra och leda barn (för att sedan förklara att barnet var "moget för sin ålder" när de torskar).

De sitter på sina forum och delar filer eller tipsar om ställen där det finns barn, ganska skamlöst när de känner sig bekväma och trygga.
För det första existerar inte begreppet "cis" och för det andra så må du med största sannlikhet fortfarande vara en psykopat, om än förekomst av stark drift eller tvångstankar, om du förmår att sexuellt förgripa dig på ett barn.
Citera
2025-04-16, 19:01
Medlem
freethinker2024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Man ska vara svagbegåvad eller utvecklingsstörd för att kunna tro att ett barn vill ha en sexuell relation med en gammal ful gubbe.
Varför det? En ung neurotisk tjej som har mentala besvär och kanske även lider av missbruk (mediciner, tobak, alkohol, eventuellt andra droger) och som kanske inte heller har det gott ställt, skulle säkert offra sig för pengar och tom en cigg för ett avsug och värre saker... Barn är manipulerbara dessutom och kan förvillas in i en viss relation med en äldre, generös, och manipulativ man...
Citera
2025-04-16, 19:03
Medlem
freethinker2024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Tack. Av alla ställen jag inte trodde att jag skulle bli friskförklarad på var nog flashback nr 1!

Du gav mig just en bättre fredag! Ha det så bra i snön!
Eller så försöker du dölja en tveksam verklighet... host kognitiv dissonans host... Skämt åsido! Men rimligtvis kan friska människor ha svårt att begripa sjuka människors drifter...
Citera
2025-04-16, 19:08
Medlem
freethinker2024s avatar
Alla som lider av anti-sociala störningar har generellt lägre begåvningsprofil (som omfattar såväl uppväxten (miljöns resultat på individen) som det genetiska)... Så alla kriminella har vid flera studier påvisats ha lägre IQ och problemlösningsförmåga. Men bristande förmåga i pannloben tar sig ju också i uttryck som bristande konsekvenstänk och impulskontroll. OBS! Psykologi är komplext. Många kriminella må ha personlighetsstörning men må samtidigt vara intelligenta... Så det finns variation! Men generellt sett är låg begåvningsprofil en stark korrelation med kriminalitet (edit: vänd på dem alltså "kriminalitet" före "låg begåvningsprofil", för att lägga emfas vid "kriminalitet" som korrelerande med lägre IQ). Pedofili är väl att betrakta som en anti-social störning...
Senast redigerad av freethinker2024 2025-04-16 kl. 19:52.
Citera
2025-04-16, 20:31
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Flashback hade två riktiga dumpeddos för några år sedan som outade sig själva och åkte dit på olika vis (en fick stryk av romer och sparken, den andra fängelse och sedan hemlös). Tror dom försvann i den vevan eller när den forumdelen försvann.

Dom två pedofilbtöderna som åkte dit tack vare flashback verkade ju inte särskilt begåvade heller.

Tror helt enkelt att en hjärnskada ofta ger flera olika sumptom på en gång helt enkelt
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in