2024-11-20, 20:44
Medlem
jjujjus avatar
Så nu har jag läst den gula boken 📖

Äntligen kommer vattentanken på 20 liter till användning

Och den där coola ficklampan! Vad ska man ha på sig? Dags att packa sin preppingväska

En toarulle
Vatten
Någon god nötbar, konserver.
ALLA MINA GOSEDJUUL 🧸🐰💞 (skojar)
Nässpray
Tandkräm och tandborste
Laddare
Tjocktröja
Powerbank
Varma strumpor
Bok?
Hörlurar så jag inte hör flyglarmet
Våtservetter och handsprit.
Lite whiskey måste jag ha med mig när jag filosoferar med mina grannar för Guuu va muuusit vi ska ha de. En filt hade varit nice, får nog inte plats.
Oxy (skojar inte)

Vad tycker ni att man ska ha med sig?
Plastpåsar
Kortlek.. det får inte bli en listtråd så motivera varför ni tar med er det ni väljer som jag inte redan nämnt Radio som går på batterier eller solceller har jag inte införskaffat men räknar med att någon annan har det..
Citera
2024-11-20, 20:46
Medlem
Ingenting det är liksom över då bara att ge upp vardagen.
Citera
2024-11-20, 20:49
Medlem
Ichwills avatar
Jag kommer inte ens gå till skyddsrummet. Det är bättre att åka ut från stan, den lede FI kommer sikta in sig på städerna.
Citera
2024-11-20, 20:52
Medlem
pn222jws avatar
Fin lista. Kom också gärna ihåg en 200 gram plastflaska med flytande honung - gott till varm dryck - och bakteriedödande (antiseptiskt vid lättare sår). Även sockerfria eucalyptuskarameller - att bjuda på, munhygieniska och lindrar lättare huvudvärk.
Citera
2024-11-20, 20:55
Avslutad
Jag hade suttit på taket och rökt en cigg och hoppats på att alla misiler är värmesökande
Citera
2024-11-20, 20:59
Medlem
Jantejantejantes avatar
Glidmedel.
Citera
2024-11-20, 21:00
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag kommer inte ens gå till skyddsrummet. Det är bättre att åka ut från stan, den lede FI kommer sikta in sig på städerna.

Exakt! Varför riskera att hamna under en hög av grus, bråte och armering och inte kunna ta sig ut? Jag drar till föräldrahemmet som ligger långt ute på vischan.
Citera
2024-11-20, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Så nu har jag läst den gula boken 📖

Äntligen kommer vattentanken på 20 liter till användning

Och den där coola ficklampan! Vad ska man ha på sig? Dags att packa sin preppingväska

En toarulle
Vatten
Någon god nötbar, konserver.
ALLA MINA GOSEDJUUL 🧸🐰💞 (skojar)
Nässpray
Tandkräm och tandborste
Laddare
Tjocktröja
Powerbank
Varma strumpor
Bok?
Hörlurar så jag inte hör flyglarmet
Våtservetter och handsprit.
Lite whiskey måste jag ha med mig när jag filosoferar med mina grannar för Guuu va muuusit vi ska ha de. En filt hade varit nice, får nog inte plats.
Oxy (skojar inte)

Vad tycker ni att man ska ha med sig?
Plastpåsar
Kortlek.. det får inte bli en listtråd så motivera varför ni tar med er det ni väljer som jag inte redan nämnt Radio som går på batterier eller solceller har jag inte införskaffat men räknar med att någon annan har det..

Skulle jag nu befinna mig hemma i Sverige och jag skulle besöka ett skyddsrum och jag har en väska så skulle jag helt klart packa med mig min Glock 17 generation 4 med 2 extra magasin.
Självklart 39 b ammunition.

Jag skulle ha denna till att helt enkelt ha i självförsvar ifall det finns svenska som jag inte hade tyckt om i skyddsrummet eller om vi hade fått oväntat besök i skyddsrummet av någon Muhammed.

Och senare längre fram så kan det vara bra att ha med sig den när man ska ut och leta efter föda om det finns de som inte vill dela med sig.

Och i övrigt skulle jag packa ner en kompass en karta och sedan skulle jag ta med mig ficklampa en och en halv liter vatten och ca 20.000 $ i sedlar.
En tändare är ju såklart allt är bra och en bra kniv också. Annars får det blir bra så.
Citera
2024-11-20, 21:09
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Exakt! Varför riskera att hamna under en hög av grus, bråte och armering och inte kunna ta sig ut? Jag drar till föräldrahemmet som ligger långt ute på vischan.
Ja det gör du rätt i.
Citera
2024-11-20, 21:11
Medlem
Det där häftet kan man kasta över axeln. Vid en ev. kärnvapenattack så är det totalt hopplöst och allt annat är skitsnack. Livet på jorden utrotas inte fast de som ens är i närheten av explosioner och nedfall har inte ens chans. Detta gift sprider sig precis överallt och finns kvar hundratals år efteråt. Naturen har förvisso en otrolig förmåga att anpassa och återhämta sig, fast folk har inte den tiden att sitta och vänta på bättre tider.

Folk borde tänka om innan de ställer sig bakom krigshetsare och annat avskräde som ska betämma över deras liv och öden.
Citera
2024-11-20, 21:21
Medlem
slagskotts avatar
Jag ska inte ned i någon bunker men jag ska skicka med familjen mycket mat och coca cola
Citera
2024-11-20, 21:31
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimMVP
Jag har med mig min morfars handeldsvapen

Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Skulle jag nu befinna mig hemma i Sverige och jag skulle besöka ett skyddsrum och jag har en väska så skulle jag helt klart packa med mig min Glock 17 generation 4 med 2 extra magasin.
Självklart 39 b ammunition.

Jag skulle ha denna till att helt enkelt ha i självförsvar ifall det finns svenska som jag inte hade tyckt om i skyddsrummet eller om vi hade fått oväntat besök i skyddsrummet av någon Muhammed.

Och senare längre fram så kan det vara bra att ha med sig den när man ska ut och leta efter föda om det finns de som inte vill dela med sig.

Och i övrigt skulle jag packa ner en kompass en karta och sedan skulle jag ta med mig ficklampa en och en halv liter vatten och ca 20.000 $ i sedlar.
En tändare är ju såklart allt är bra och en bra kniv också. Annars får det blir bra så.
Vapen är inte tillåtna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in