Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Jag funderade lite på din kommentar. Jag kan lite om fartyg pga av mitt arbete.
Jag undredade lite hur det var möjligt att 300 ton ammoniumnitrat kan bli nedsölad med brännolja i ett lastrum och därmed bli ANFO, sprängämne!. Just diesel och liknande oljor är precis exakt det enda man inte vill ha i ammoniumnitratet om man vill ha det ofarligt.
Jag gick in på din länk och läste att nån drivmedeltank skadadats vid grundstötningen och bränslet därigenom kontaminerat gödseln.
Förbannat konstigt det betyder att det gått hål i själva skrovat därefter vidare till brännoljetanken för att till sist slita upp lastutrymmet ovanför tanktoppen vid grundkänningen, sedan fortsatte rostholken till Norge. Det är inte sannolikt om någon frågar mig. Båtskrället borde ha sjunkit. Om lasten kontaminerats med oljan menar jag att det måste ha skett på ett annat sätt.
Det var mina amatörfunderingar jag är ingen expert på sånt här Nåt är fishy, man blir nästan paranoid.
Vad gäller Yi ping 3 är allt minst lika fishy. Den ligger fortfarande ankrad och ingen vet var den ska eller när eller ens vet varför den är ankrad. Grejer kommer hända, frågan är vad. Blir det samma idiotrace som med ruby?
Edit: Kan det vara så att Yi ping 3väntar på instruktioner från gubbarna i Kreml? Kordinater till annan infrastruktur?
Ja, det är väldigt skumt.
Tyska Law Enforce NAVIS 203 ligger nu tätt inpå Yi Peng 3's för.
https://www.marinetraffic.com/en/ais...ssel:NAVIS_203
Korr: Nej, nu ligger hon helt plötsligt vid Bad Dueben. Hon försvinner ibland och studsar sen tillbaka på skärmen. Märkligt.
Edit: Ser nu att även en Navis 211 ligger där. Hon syns knappt.