2024-12-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
De kontona kommer nog polisen att kolla upp och se vem som ligger bakom dem.

Som nämnts så är det ju hennes familj själva som identifierat Jasmine på övervakningsbilderna från centralstationen cirka 2 veckor efter hon anmäldes försvunnen. Självklart tror folk att hon självmant håller sig borta då.
Citera
2024-12-04, 01:21
Medlem
Min fundering är nu, varför sitter inte denna lilla h*rungen T för försvinnandet och numera för mordet på Jasmine???? Nää för så dumma i huvudet är inte en jävel som faktiskt vet och känner till både T och denna tragiska och fruktansvärda sirliga historia att man skulle kunna tänka sig att han INTE har någonting med hennes död att göra!! Så helt ärligt sagt, TVVIII på er alla jävla idioter till poliser oav som har låtit han springa fritt såhär pass länge nu Som han faktiskt har fått göra....
Citera
2024-12-04, 08:05
Medlem
Ja det är jävligt märkligt, hoppas polisen kommer med någon vettig förklaring snart, skulle det på något konstigt sätt inte vara han så springer ju nån annan dåre lös där ute !
Citera
2024-12-08, 06:07
Medlem
damn-2013s avatar
Om man kollar på j’s journaler från ”sjukhusområdet” (”omnejd för närliggande insatser”) så bör man hitta väldigt mycket intressant information bara där samt enligt hennes egen utsago har T varit våldsam mot J , låst ut henne på balkongen bla, ”spionerat” på henne med bla kamera och varit extremt kontrollerande , även detta har polisen meddelats om , och ett kort tag innan j’s försvinnande talade hon om detta för andra personer. låter som sagt helt orimligt att hon legat i skogen hela tiden och att de låtit h*n gå på fri fot, allt den människan gör är skryta om att h*n gillar att skjuta i skogen och att h*n är i skogen väldigt mycket, inte kort efter hennes försvinnande flörtade h*n med andra tjejer och verkade inte särskilt brydd.
Citera
2024-12-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damn-2013
Om man kollar på j’s journaler från ”sjukhusområdet” (”omnejd för närliggande insatser”) så bör man hitta väldigt mycket intressant information bara där samt enligt hennes egen utsago har T varit våldsam mot J , låst ut henne på balkongen bla, ”spionerat” på henne med bla kamera och varit extremt kontrollerande , även detta har polisen meddelats om , och ett kort tag innan j’s försvinnande talade hon om detta för andra personer. låter som sagt helt orimligt att hon legat i skogen hela tiden och att de låtit h*n gå på fri fot, allt den människan gör är skryta om att h*n gillar att skjuta i skogen och att h*n är i skogen väldigt mycket, inte kort efter hennes försvinnande flörtade h*n med andra tjejer och verkade inte särskilt brydd.

Lurigt, minst sagt! Han blev ju tillsammans med en M*tild* bara en månad eller så efter J försvann. Bara det tycker jag är konstigt. Han är skum och alltid varit, men att han skulle döda någon har jag inte trott. Dock kan människor full i droger gå över sina ”gränser”. Har för mig att han varit kontrollerande i tidigare förhållanden också.
Citera
2024-12-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damn-2013

Citat:
Ursprungligen postat av Oroligkvinna
Lurigt, minst sagt! Han blev ju tillsammans med en M*tild* bara en månad eller så efter J försvann. Bara det tycker jag är konstigt. Han är skum och alltid varit, men att han skulle döda någon har jag inte trott. Dock kan människor full i droger gå över sina ”gränser”. Har för mig att han varit kontrollerande i tidigare förhållanden också.

Detta har helt uppenbart skötts väldigt dåligt, och det är konstigt att det inte är ett ord i media om hur man skött detta.
Citera
2024-12-10, 20:00
Medlem
Har följt tråden och lär ju skriva..tycker polisen har nonchalerat detta och inte ens nå sök med missing people?? Jag har bott granne med M*tild* och hon umgås med fel killar, hon håller på med droger , fin ena dagen och vit som ett spöke andra dagen. Har sett henne och T. En av gångerna höll dom sig i ett bostadsområde ca 2 timmar och bråkade ej verbalt hon gick och han åkte elsparkcykel. Han sa fula ord riktigt psykade ner henne. Om man är trött på varandra lämna och gå vidare. Om han nu är så mot henne hur var han då mot J?. Sedan om hon nu har setts i tobo ? Ja har hon då tagit tåget tillbaka till gävle och lagt sig i skogen och dött ? Har tipsat polisen vad jag såg ang hans beteende men tror inte det kommer till användning.
Citera
2024-12-21, 00:04
Medlem
Golare och mördare, det gjorde du bra grabben👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Såg T ute fritt vandrandes idag faktiskt och han såg lätt obrydd och nöjd ut.. och jag fattar fortfarande inte vadrför han inte är inlåst än för snart tröttnar någon därute och kanske eventuellt förmodligen gräver ner han istället. Just saying...
Senast redigerad av Moormorufoo 2024-12-21 kl. 00:09.
Citera
2024-12-21, 00:37
Medlem
Flyer6s avatar
Gävlegrisarna är väl lika inkompetenta som resten av Norrlandsgrisarna.
Citera
2024-12-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Gävlegrisarna är väl lika inkompetenta som resten av Norrlandsgrisarna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ik-mot-polisen

Artikel i Aftonbladet idag angående just det. Man kan ha full förståelse för att familjen inte känner sig nöjd med att de inte tog försvinnandet på minsta allvar.
Citera
2024-12-21, 16:48
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ik-mot-polisen

Artikel i Aftonbladet idag angående just det. Man kan ha full förståelse för att familjen inte känner sig nöjd med att de inte tog försvinnandet på minsta allvar.

Citat:
Familjens oro: Att inte få veta

Kamraten hade ringt polisen. Det gjorde Solveig också. Under de följande veckorna och månaderna skulle det bli många samtal till utredarna. Men familjen anser att det var svårt att få dem att ta försvinnandet på allvar.

– De sa att de hade annat att göra och att de var upptagna med att utreda mord och andra allvarliga saker, säger Solveig.

Enligt de anhöriga genomförde polisen aldrig någon sökinsats. Några familjemedlemmar och andra närstående gav sig dock ut och letade efter Jasmine på eget bevåg. Även ett antal frivilliga från organisationen Missing People hjälpte till.

– Men polisen avrådde först Missing People från att leta eftersom de var så övertygade om att hon höll sig borta frivilligt. När de väl gav grönt ljus hade det gått två veckor, säger Carina.

– Det är först nu när hon hittats som polisen börjat genomföra förhör och utreda detta som ett brott. Men över ett år har passerat. Det känns fruktansvärt att vi kanske aldrig får veta vad som hänt Jasmine. Om polisen hade lyssnat på oss från början hade vi kanske inte hamnat här.

Lider med mormor Solveig. Fy fan hur vidrigt snuten får bete sig. Och som vanligt lär väl någon gris "beklaga sig" att "det blev lite fel".
Citera
2024-12-27, 11:38
Avstängd
HBOLLs avatar
Utreds detta som mord ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in