2023-10-05, 19:10
Medlem
Hon finns på lexbase någon som vet varför
Citera
2023-10-06, 02:19
Medlem
GamlaFalls avatar
Utifrån MP’s beskrivning av klädsel och sedan uppgiften att hon försvann vid ”elljusspårsslingan” så låter det ju spontant som hon försvann på en joggingtur.

En sak stod också ut med posten på hennes eget konto om att hon var försvunnen, en D@n@ K (man) kommenterar ”What goes around comes around” följt av tre skrattande smileys.
Citera
2023-10-06, 07:19
Medlem
Riskettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Utifrån MP’s beskrivning av klädsel och sedan uppgiften att hon försvann vid ”elljusspårsslingan” så låter det ju spontant som hon försvann på en joggingtur.

En sak stod också ut med posten på hennes eget konto om att hon var försvunnen, en D@n@ K (man) kommenterar ”What goes around comes around” följt av tre skrattande smileys.

Var precis in och kollade.
Fick obehagskänslor. Vad vet han? Hoppas att mamman har visat polisen vad han har skrivit.
Men varför känner man igen hans namn? Gissar att han har varit inblandat i något annat brott som det står om på Flashback.
Citera
2023-10-06, 07:22
Medlem
Riskettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risketta
Fick obehagskänslor. Vad vet han? Hoppas att mamman har visat polisen vad han har skrivit.
Men varför känner man igen hans namn? Gissar att han har varit inblandat i något annat brott som det står om på Flashback.

https://www.flashback.org/p57873815

Och rätt hade jag i det…
Citera
2023-10-06, 08:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
https://www.flashback.org/p57873815

Och rätt hade jag i det…
Han verkar ju mindre trevlig ..

"Dana dömdes senast den 10 mars 2015 för sexuellt utnyttjande av barn till villkorlig dom i förening med samhällstjänst och den 23 maj 2016 för bland annat rån till fängelse ett år."

Jag gissar att det från 2016--2023 finns fler saker.
Citera
2023-10-06, 10:17
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:

Över tio Facebook-profiler på henne? Antagligen ännu fler som det ser ut? Eller? Väldigt många gamla, såklart.

Udda ändå. Vimsigare än tyngre äldre missbrukares framfart på Facebook.

Hoppas att hon återfinns och bara är ute på något äventyr. Och förhoppningsvis är snubben som skrev what comes around.. bara dum i huvudet. Ja, bevisligen, eftersom han är dömd för sexuellt utnyttjande av barn?

Men som du skrev, obehagligt att han skriver så.
Vore väl dock urbota korkat att skriva något om man gjort något eller visste något? Skadeglad dåre bara? Men visst, konstigare saker har hänt. Han verkar ju jäkligt vidrig, så..

Hoppas att hon kommer hem omgående.
Citera
2023-10-06, 10:25
Medlem
Riskettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Över tio Facebook-profiler på henne? Antagligen ännu fler som det ser ut? Eller? Väldigt många gamla, såklart.

Udda ändå. Vimsigare än tyngre äldre missbrukares framfart på Facebook.

Hoppas att hon återfinns och bara är ute på något äventyr. Och förhoppningsvis är snubben som skrev what comes around.. bara dum i huvudet. Ja, bevisligen, eftersom han är dömd för sexuellt utnyttjande av barn?

Men som du skrev, obehagligt att han skriver så.
Vore väl dock urbota korkat att skriva något om man gjort något eller visste något? Skadeglad dåre bara? Men visst, konstigare saker har hänt. Han verkar ju jäkligt vidrig, så..

Hoppas att hon kommer hem omgående.

Släkten Khader/Kheder verkar ju inte vara kända för att vara smarta direkt, så att han skriver så och kanske outar sig själv eller någon vän vore ju inte så sensationellt.
Citera
2023-10-06, 12:10
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Släkten Khader/Kheder verkar ju inte vara kända för att vara smarta direkt, så att han skriver så och kanske outar sig själv eller någon vän vore ju inte så sensationellt.

Är det en stor släkt så kanske han inte är inblandad i detta men ändå vet exakt vad som skedde. Några långa förhör hos polisen borde vara att vänta i alla fall. Om polisen gör sitt jobb dvs.
Citera
2023-10-06, 12:11
Medlem
Grejen är väl att det kanske bara är någon nyfiken jävel, eller t.o.m förövaren, som kan fiska info på pm. Konstigt det står "skicka pm" och alt TVÅ är polisen. Står heller inte vem som postat mer än "nära anhörig" och lite skevt att pm:a till kontot på personen som är försvunnen.

Om min syster eller dotter t.ex var försvunnen skulle jag inte gå in på hennes sida och be random folk pm:a dit. Eller ptja, kanske om jag inte hade FB själv isf.
Citera
2023-10-06, 12:40
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake
Grejen är väl att det kanske bara är någon nyfiken jävel, eller t.o.m förövaren, som kan fiska info på pm. Konstigt det står "skicka pm" och alt TVÅ är polisen. Står heller inte vem som postat mer än "nära anhörig" och lite skevt att pm:a till kontot på personen som är försvunnen.

Om min syster eller dotter t.ex var försvunnen skulle jag inte gå in på hennes sida och be random folk pm:a dit. Eller ptja, kanske om jag inte hade FB själv isf.

Kanske är en sorts desperation för att få folk som vet något att berätta. Endel räds ju för att ringa eller snacka med polisen, då är att "PM:a" Facebooken ett alternativ och bättre än att ej motta någon information alls.
Citera
2023-10-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Kanske är en sorts desperation för att få folk som vet något att berätta. Endel räds ju för att ringa eller snacka med polisen, då är att "PM:a" Facebooken ett alternativ och bättre än att ej motta någon information alls.

Absolut!
Citera
2023-10-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Hon har flertalet konton på både facebook och instagram. Jag skulle vara försiktig med att ta kontot som äkta, sett till hur många som ombett att inte dela inlägget.

Håller med dig lite där.
Därför jag delade det för att folk som är mer bekanta med henne eventuellt kan se och kanske kommentera något...
Såg dessutom en skum kommentar under efterlysningsinlägget "what comes aroud... " typ och därför ville jag länka dit.

Ser ut som om den kommentaren är borttagen nu....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in