2024-11-29, 16:56
Medlem
De händer så mkt mord och försvinnanden så man glömmer lätt (speciellt om de är över 1år sen). Men nu kommer jag ihåg detta försvinnandet när jag läst om de igen. Och de är ju solklart att de är kompisen som tagit livet av henne. Dom va ute och gick och började bråka i skogen där hon hittades 1år senare. De är sån modus operandi på de hela så de finns inte. Jag gissar på strypning, sen täckas över med diverse saker som finns ute i naturen. Och den enda anledningen att mördaren går fri är att de är på en plats där inte så många promenerar och att hon legat gömd bakom något, så man inte kunnat se henne direkt från vägen/stigen. Och som sagt, de har gått över 1år, bara skelett kvar och möjligtvis lite kläder. Men DNA och annat är borta sedan länge. Tyvärr, men hoppas mördaren inte sover gott och mår så fruktansvärt dåligt just nu så vi får ett erkännande. Och jag är ganska säker på att personen läser här inne.

Så gör Jasmines anhöriga och vänner en tjänst. Ring polisen och erkänn va du gjort. De blir bäst för alla
Citera
2024-11-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Borde man inte misstänka den hon bråka med? Känns väldigt lustigt om dom inte har den personen och hennes nätverk på radarn.
Precis min tanke när jag läste att de hade bråkat och hon anmält henne försvunnen...kanske för hon ligger bakom..
.

Fattar bara inte varför har ingen letat efter henne? Hon hittades död där hon beskrevs försvann.

Hade hon ingen annan anhörig än sin mormor? är föräldrarna döda?
Citera
2024-11-29, 16:59
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Tyvärr inget avslut, utan dom hade bråkat och Jasmin försvann, samt att mormor säger att hon inte försvann frivilligt. Fortsättning följer...

Enda som pekar på en naturlig död är väl att hon legat kvar tillräckligt länge för att hittas. Personen hon bråkade med borde rimligen sitta på förhör just nu.
Citera
2024-11-29, 17:01
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Borde man inte misstänka den hon bråka med? Känns väldigt lustigt om dom inte har den personen och hennes nätverk på radarn.

Jo, det kan man tycka. Men samtidigt känns det som att om den person är skyldig så var det konstigt att berätta om bråket innan Jasmine hade hittats.

Inte omöjligt att Jasmine tog livet av sig i stundens infall där och då. Sådant händer.

Inte heller omöjligt att hon sprang på någon annan tokdåre som tog livet av henne. Sådant händer också. T ex Malin Olsson i Göteborg 1994 som kom i bråk med sina vänner och när hon stack ifrån dem så sprang hon istället på sin mördare istället.

Mindre troligt att hon dog av sjukdom eller blev överfallen av en älg, även om sådant också händer.
Citera
2024-11-29, 17:02
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Precis min tanke när jag läste att de hade bråkat och hon anmält henne försvunnen...kanske för hon ligger bakom..
.

Fattar bara inte varför har ingen letat efter henne? Hon hittades död där hon beskrevs försvann.

Hade hon ingen annan anhörig än sin mormor? är föräldrarna döda?
För att en massa yrhönor "sett henne" och påstår att hon hållt sig undan frivilligt, dom borde dömas för skyddande av brottsling eller sättas på medicinering mot hallucinationer.
Citera
2024-11-29, 17:04
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Enda som pekar på en naturlig död är väl att hon legat kvar tillräckligt länge för att hittas.

Utveckla.
Citera
2024-11-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De händer så mkt mord och försvinnanden så man glömmer lätt (speciellt om de är över 1år sen). Men nu kommer jag ihåg detta försvinnandet när jag läst om de igen. Och de är ju solklart att de är kompisen som tagit livet av henne. Dom va ute och gick och började bråka i skogen där hon hittades 1år senare. De är sån modus operandi på de hela så de finns inte. Jag gissar på strypning, sen täckas över med diverse saker som finns ute i naturen. Och den enda anledningen att mördaren går fri är att de är på en plats där inte så många promenerar och att hon legat gömd bakom något, så man inte kunnat se henne direkt från vägen/stigen. Och som sagt, de har gått över 1år, bara skelett kvar och möjligtvis lite kläder. Men DNA och annat är borta sedan länge. Tyvärr, men hoppas mördaren inte sover gott och mår så fruktansvärt dåligt just nu så vi får ett erkännande. Och jag är ganska säker på att personen läser här inne.

Så gör Jasmines anhöriga och vänner en tjänst. Ring polisen och erkänn va du gjort. De blir bäst för alla

Håller med, måste verkligen va vännen! Men det var hon som anmälde henne försvunnen, är det en ny uppgift att de va hon såg henne sist? Annars borde ju detta va löst för längesen
Citera
2024-11-29, 17:06
Medlem
Vem är kompisen hon bråkade med?
Det är ju et typiskt scenario när tjejer försvinner och senare hittas döda, de ”bråkar” med den som senare visar sig vara märdaren, och stormar iväg och försvinner spårlöst.
Citera
2024-11-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Kalla dem inte för Poliser, det är en skymf! De är gröngölingar.

Citat:
Den hon bråkade med i skogen var en fd pojkvän. Det var han som anmälde henne försvunnen efter några dagar. Lycka till att klara dej ur det här T*mmy! Fy fan,hon har legat död i skogen hela tiden och hennes anhöriga har mått dåligt i över ett år
Citera
2024-11-29, 17:09
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1339
Jag sätter en slant på denna i så fall.
Försvann och sågs senast vid Coop Krysset för ett år sen.
Typ 1 km därifrån.
https://www.arbetarbladet.se/2023-12...nast-vid-coop/

otäckt med så många försvinnanden i ett så litet geografiskt område ändå.............................................. .....................................
Citera
2024-11-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Håller med, måste verkligen va vännen! Men det var hon som anmälde henne försvunnen, är det en ny uppgift att de va hon såg henne sist? Annars borde ju detta va löst för längesen

Kommer faktiskt inte ihåg nu, men de är inga konstigheter. En mördare får panik när man kommer hem och börjar inse va man gjort. Man vet med sig att snart kommer de komma ut en efterlysning. Och va gör man, man ringer polisen med en egen efterlysning och berättar en historia men undanhåller de viktigaste (att de va han/hon som gjorde de). Allt för att få bort misstankarna från sig själv. Då låtsas man vara en orolig kompis
Citera
2024-11-29, 17:14
Medlem
Aristaeuss avatar
Det måste finnas mängder av Gävlebor som vet vem 'den manlige vännen är'?
Så, vem är det?

'hon och en bekant till henne skiljts åt vid Mackmyra Whiskyby efter att de blivit osams under en skogspromenad.'
Ja, eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in