• 5
  • 6
2024-12-16, 13:04
Medlem
HanMedPinnens avatar
Jag tar den här, så korrektamund0 får vila.
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Varför kan inte Geert Vanden Bossche ha rätt?
För att han kommit med förutsägelse efter förutsägelse, som gång på gång varit fel. Om tre månader börjar alla dö. Tre månader senare är det snart dags igen. Han har ropat varg för länge.

Han skulle kunna ha rätt i att sprutorna netto gjort lite (eller inte så lite) mer skada än nytta, men hans domedagsprofetior slår fel gång på gång på gång.

Facit kommer, och vi får följa data om dödlighet och annat. Hittills ser det ju inte så strålande ut för sprutorna, men inte så illa som många varit rädda för heller. Vi som inte tagit några sprutor än kommer förmodligen inte börja nu, och de flesta som tog dem då verkar inte ta några fler de heller, så tärningen är i stort sett kastad och vi väntar på utfallet.
Citera
2025-01-25, 00:15
Medlem
BananaYoos avatar
Klart att detta är mark of the beast från Bibeln då jag inkarnerade ett ljus från "ingenstans" i slutet av november 2019 vilket jag utan min (då) aktiva vetskap satte igång mark of the beast. Om det är kul att dominera er covid-clowner? Tidernas gåva.. givetvis.
Citera
2025-05-31, 16:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
I vanlig ordning läste du inte det inledande inlägget och du försöker i vanlig ordning tänka med något du inte har. Jag uttrycker inga åsikter. Av alla i min bekantskapskrets finns det EN person som ideligen skall diskutera de senaste rönen han läst eller hört på ChildrensHealthDefense eller liknande. Vaccin ger cancer, folk dör som flugor av vaccinet, man får svansar i öronen och gud vet vad. Precis NOLL förmåga att tänka och ingen social förmåga. Total missanpassning. Lite som de här galenpannorna som går runt på gator och torg och skriker samtidigt som de svamlar om 5G, genvaccin, fascism och allt annat. Tänk dig den här personen på idrottsklubbens julfest.
https://youtu.be/YZOk-VoXsXs?t=43

Jag har aldrig varit med om att någon öht debatterat ämnet med någon av dessa, i synnerhet inte med antivaxxare som sätter igång kvarnen och mal på om turbocancer och befolkningsminskning etc. Man låter dem hållas och försöker smita undan för att fylla på eggnoggen eller hämta lite tilltugg och "råka" fastna på vägen för att slippa människan. Vanligt folkvett säger att man låter killen hållas tills han inser att ingen är intresserad. Men det GÅR ju inte att tysta ned galenpannor som dessa genom att låta bli att svara eller spela ointresserad, det är helt omöjligt att få dem att sluta och istället umgås som folk. Det är något fel på dem.

Jag vet INGEN som ens bryr sig längre, helt i enlighet med vad jag förklarade skulle ske redan för drygt två år sedan. Men antivaxxare lever kvar i det förflutna, de skaffade sig en identitet där deras betydelselösa och patetiska tillvaro kom till ände och de fick en mening. De titulerar sig nu "vaxxinkrigare" vars livsmål är att tjata, gnata, tjafsa och tramsa alla andra till en punkt där vi blir lika ointelligenta som de och går på vad skit som helst. De är till och med beredda att ljuga, även för sig själva.

Men hur i hela friden skall man hantera dessa socialt missanpassade kackerlackor för att få dem att fatta att ingen vill höra deras förbannade tjat om turbocancer på julmiddagen och hur hotade de är samt hur synd det är om dem när de fått sin frihet besudlad av "tvångsvaccineringen"?

En tjeckisk studie på hela 1,3 miljoner kvinnor visar att vaccinerade föder betydligt färre barn:

"Birth rates about 30% lower in vaccinated v unvaccinated women"
https://www.youtube.com/watch?v=9C4P3sxXiUA

Länk till studien: https://www.preprints.org/manuscript/202504.2487/v1
Citera
2025-06-01, 10:13
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
En tjeckisk studie på hela 1,3 miljoner kvinnor visar att vaccinerade föder betydligt färre barn:

"Birth rates about 30% lower in vaccinated v unvaccinated women"
https://www.youtube.com/watch?v=9C4P3sxXiUA

Länk till studien: https://www.preprints.org/manuscript/202504.2487/v1
En studie som fått revideras efter att författarna erkänt att det fans problem med statistiken.

Dessutom är det inte så konstigt, snarare förväntat. Högutbildade kvinnor var mer benägna att falla för grupptrycket och ta sprutorna, och högutbildade kvinnor är mindre benägna att skaffa barn.

Jag tror också att sprutorna gjorde skada utöver den eventuella nyttan de hade. Men vi måste vara lite källkritiska. På samma sätt som att trams som publiceras som stöd för sprutorna skadar förtroendet för vården skadar sånthär oss kritiker.
Citera
2025-08-28, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du är sannolikt inte ensam. Du träffar massor med människor och umgås med en strid ström av bekanta och personer som du har något sånär socialt samröre med. Nära bekantskapskretsen, arbetskollegor och föräldrar till barn i klubben. Släktingar. Plattläggarna som kaklar om badrummet. Catering-firman som du anlitar. Föräldrar till barnens kamrater. Och så det sociala medie-anhanget. Instagram, Whatsapp, Facebook och allt det där. Och bland dessa tusentals personer så finns han - den ensamma men aldrig sinande rösten som representerar konspiration, vansinne, faktaförnekande och allmän okunskap. Ni vet förstås vem jag talar om. Antivaxxaren. Jag har drygt 700 kompisar på mitt Facebook-konto, och av dem är det EN person som ideligen postar antivaxxar-propaganda. Ännu har jag inte sett en enda person som gillar hans inlägg. Han har själv 800 kompisar.

Jag satt häromdagen och funderade på vad det beror på att en antivaxxare har så olidligt svårt att släppa sin eviga kamp för att berätta för alla andra att vaccinet ger turbo-cancer, att folk dör av vaccinet, att läkemedelsbolag konspirerat mot mänskligheten och att politikerna som är skyldiga kommer få sitt straff så fort sanningen kommer fram. För oss andra är Covid över. Det påverkade oss extremt lite under pandemin och inte alls nu.

Jag tog upp det här med en av mina bekanta och han konstaterade helt kort att av de tusentals personer han är bekant med eller på ett eller annat sätt har samröre med så är det bara den här personen som fortfarande håller på och jiddrar om Covid-vaccin. Ingen orkar lyssna på idioten, menade han, det är bara att slå dövörat till eftersom han aldrig kommer sluta.

Så hur skall man hantera dessa tragiska personer som fortfarande tror att Covid-vaccin gör folk sterila och att de får turbo-cancer. Jag skall inte gå så långt som ett par personer som kallar andra för "idioter", däremot inser jag att dessa personer behöver hjälp på ett eller annat vis. Skall man ringa psykvården eller skall man sätta ihop en intervention där man förklarar för antivaxxaren att "det är över nu, du kan strunta i det här nu, ingen bryr sig om ditt antivaxxande". För sanningen är ju att han uppfattas som pinsam av övriga bekantskapskretsen. Någon gång har jag sett hur folk avvärjande "hyschar" till andra bakom ryggen på honom och avvärjande tecknar att "låt honom hållas, ingen av oss bryr sig men vi låter honom hållas". I flera fall vet jag dessutom hur barn och släktingar till antivaxxaren skäms och upplever det hela som obehagligt. Man tycker naturligtvis synd om dessa personer, och det hela får en smak av olust när det är barn inblandade.

Så vad gör man? Hur hanterar ni folk som fortfarande har panik över Covid-vaccin?

Det här inlägget skulle passa bättre i psykologi-forumet, men jag prövar här.

Vaxxers kan delvis pusta ut. Enligt en japansk studie är man relativt säker efter ett år från senaste sprutan.

Det som de bör oroa sig för är cancer och infertilitet (om de tänkt skaffa barn).

Cancer är oftast inte av turbotyp och kan ta många år att utveckla.

Födelsetalen sjunker och kan bero på att äggen skadats permanent.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in