Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
och de kan jag meddela det blir du också...av mig, och högst troligt fler kvinnor, pga din kvinnosyn.
Ja ditt resonemang är väldigt förvirrat och hänger inte ihop, just för att logiken i hur sånna som du resonerar inte hänger ihop.
De flesta människor i dag har sexuella partners...både som ONS och som fasta partners som då och då byts ut...tills de hittar nån de känner att denna person vill jag jag ha som livspartner...skaffa barn med eller vad man nu vill.
Den där fantasin du har att alla enkom ligger med en enda part livet igenom, eller bara med sina pojk ellr flickvänner stämmer inte längre med verkligheten.
Häng med i tiden.
Problem har funnits genom livet, men kvinnors uppmärksamhet har då aldrig varit ett 😂 Än idag som 30+, gift med två barn får jag avvärja försök till frierier rätt ofta.
Det vet jag mycket väl, det är inte så att jag är kristen och sökte oskuld att binda mig med, men det är en jävla skillnad att ha något ons, nån kk etc till att ligga runt hej vilt. För nu som förr, det är en viss typ av personlighet med mindre åtråvärda drag som knullar allt som rör sig. Jag fattar inte hur du lyckas dra kvinnosyn ur röven, är det SM i offerkofta och kvinnokortet är det enda du har att dra?
Jag har exakt samma åsikt om män som släpar hem olika kvinnor på löpande band. En äcklande brist på integritet, man sätter ett lågt egenvärde.
Både jag och min partner hade så klart levt ut och varit med andra innan vi band oss, men de vi varit med har man ändå valt med omsorg.
Men visst, knulla runt du i feminismens tecken, varken jag eller nån annan bryr oss det minsta. Du hittar med all säkerhet en man som inte lägger vikt vid det, så jag ser egentligen inte problemet du har med att en del av oss har andra värderingar.
F.ö kör du med exakt samma resonemang som otrogna män har kört i alla tider; ”Vad har hon att göra med om jag stoppar kuken i nån annan när jag är borta?” Och i praktiken är det ju sant, frågan är bara om hon inte då har rätten att välja bort honom. Eller är det manshat?
Jag hade en bekant som firade sitt 500:e ligg med att hyra ”VIP-hyllan” på en innekrog i kvarteret när vi var kring 23, skulle du säga att de kvinnor som valde bort honom på grund av hans rykte och runtknullande bedrev manshat?