Citat:
Ursprungligen postat av
DrL0c
Knns som det kommer bli en otrolig jvla huvudvrk att lsa skatten fre det hr.
Har haft konton p lite olika internationella KYCade exchanges. Kp hr och dr, skickat krypto lite hit och dit som betalning osv., ibland till random wallet som mellanhand.
Antar man p ngot stt nu mste stta sig ner och grva fram underlag och plussa ihop bde hit och dit fr att lista ut vad fan fr rea-vinster och frluster man gjort exakt senaste ren. Suck.
Jag brukade kpa btc med swish och sedan skicka dom till en exchange.
Jag har anvnt fler olika p2p sidor genom ren som tex paxful, localbitcoin, agoradesk och skert nn fler, men hur gr man nr dessa inte finns lngre, fr agoradesk och localbitcoin r nedlagda.
Kommer inte kunna bevisa mina inkp d.
Sen har vi problemet nr man skickar till exchange, vxlar till en coin, och sen skickar den vidare till ens hrdvaruplnbok, nr man sen skickar samma coin till exchange igen fr att slja efter nt r, d har man ju liksom satt in samma coin 2 gnger, ska man d skatta p bda insttningarna?
Nej fan, kommer bli omjligt om man inte sparat all historik men ven d s kommer man behva g igenom allt manuellt och kontrollera summor och adresser och nr dessa transaktioner r gjorda.
Tycker lttast hade varit att man bara fick skatta 30% rakt av om man inte kunde bevisa sina transaktioner.