Citat:
Ursprungligen postat av
DrL0c
Känns som det kommer bli en otrolig jävla huvudvärk att lösa skatten före det här.
Har haft konton på lite olika internationella KYCade exchanges. Köp här och där, skickat krypto lite hit och dit som betalning osv., ibland till random wallet som mellanhand.
Antar man på något sätt nu måste sätta sig ner och gräva fram underlag och plussa ihop både hit och dit för att lista ut vad fan för rea-vinster och förluster man gjort exakt senaste åren. Suck.
Jag brukade köpa btc med swish och sedan skicka dom till en exchange.
Jag har använt fler olika p2p sidor genom åren som tex paxful, localbitcoin, agoradesk och säkert nån fler, men hur gör man när dessa inte finns längre, för agoradesk och localbitcoin är nedlagda.
Kommer inte kunna bevisa mina inköp då.
Sen har vi problemet när man skickar till exchange, växlar till en coin, och sen skickar den vidare till ens hårdvaruplånbok, när man sen skickar samma coin till exchange igen för att sälja efter nåt år, då har man ju liksom satt in samma coin 2 gånger, ska man då skatta på båda insättningarna?
Nej fan, kommer bli omöjligt om man inte sparat all historik men även då så kommer man behöva gå igenom allt manuellt och kontrollera summor och adresser och när dessa transaktioner är gjorda.
Tycker lättast hade varit att man bara fick skatta 30% rakt av om man inte kunde bevisa sina transaktioner.