2024-11-16, 01:17
Avslutad
Igår fick jag plötsligt ett meddelande från en tjej som jag träffade flyktigt på en fest för två år sedan. Det var ett mycket trevligt meddelande och vi började messa under kvällen. Hon är otroligt mycket hetare än mig. Ja ni vet… om vi skulle gå ut så skulle folk peka på mig och säga ”Gud vad rik han måste va” ”shit vilken fin personlighet han måste ha” eller ”han måste ju va hängd som en häst”.

Men!.. hon särskriver värre än en hel obsklass. Vilket jag hatar mer än mycket annat.
Men tydligen har jag inte lika svårt för särskrivningar när det kommer till superheta tjejer av nån anledning..

Hur som helst. Hur dejtar man personer som särskriver? Hon frågade precis om jag var intresserad av en bio kväll eller kanske en bar runda? Måste jag svara med särskrivning tillbaka? Och vad händer om jag skriver orden på riktigt? För är det något som är värre än särskrivare så är det personer som mästrar. Och en sån jävel vill jag aldrig bli eller uppfattas som!
Nån som har erfarenhet och råd?
Citera
2024-11-16, 01:38
Medlem
Eponumoss avatar
Låtsas att hon skriver på engelska så är problemet puts väck. Det är ju inte så att du inte förstår vad hon skriver.
Citera
2024-11-16, 01:40
Medlem
Var det allt?

Du retar dig på särskrivningar?

Helt klart veckans mest metro-sexuella jag hört.

Råd?
Hitta en erfaren svensklärare och knapra på hennes skorpa om det är så viktigt.
Senast redigerad av Chilledippen 2024-11-16 kl. 01:45.
Citera
2024-11-16, 01:46
Medlem
laughingducks avatar
” Hatar särskrivning ”

Varför frågar du ens här då ?
Citera
2024-11-16, 01:48
Medlem
kalkryggars avatar
Javisst, särskrivningar är tokigt och lite roligt när de försöker skylla på att de särskriver för att de har dyslexi.

Men i ärlighetens namn så spelar det väl inte så jävla stor roll? Bara släpp det och när du skriver så ska du naturligtvis aldrig särskriva. Om hon någon gång skulle fråga om du stör dig på det så ska du bara skaka på axlarna och säga att du inte bryr dig om sånt så du har inte ens tänkt på det.

Om hon är het så smakar ju fittan tutti-frutti. Slarva inte bort de möjligheterna som öppnar sig nu för dig med något trams.
Citera
2024-11-16, 01:50
Medlem
particulum1s avatar
I slutändan är det viktigaste att du förstår vad hon menar, själva innebörden av det hon skriver.
Citera
2024-11-16, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schindlers-taklist
Igår fick jag plötsligt ett meddelande från en tjej som jag träffade flyktigt på en fest för två år sedan. Det var ett mycket trevligt meddelande och vi började messa under kvällen. Hon är otroligt mycket hetare än mig. Ja ni vet… om vi skulle gå ut så skulle folk peka på mig och säga ”Gud vad rik han måste va” ”shit vilken fin personlighet han måste ha” eller ”han måste ju va hängd som en häst”.

*än jag.

Någonting om stenar och glashus.

Du kan ju svara att du gärna tar en bar runda i sängen.
Citera
2024-11-16, 03:38
Medlem
SACABAMBASPISs avatar
Kommer nog visa sig att det finns mer avvikelser utöver särskrivningar.
Citera
2024-11-16, 03:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Låtsas att hon skriver på engelska så är problemet puts väck. Det är ju inte så att du inte förstår vad hon skriver.
Tack! Otroligt vettig ingång på det hela. Men det handlar inte om vad hon skriver till mig utan om vad jag svarar med. Ska jag svara med en särskrivning för att hon har särskrivit? Eller ska jag svara med en ihopskrivning som kanske skriver henne på näsan och kan uppfattas som snobbigt?
Citera
2024-11-16, 03:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Var det allt?

Du retar dig på särskrivningar?

Helt klart veckans mest metro-sexuella jag hört.

Råd?
Hitta en erfaren svensklärare och knapra på hennes skorpa om det är så viktigt.

Hej! Du verkar också ha käkat ostbågar och druckit lösningsmedel denna fredag!
Som jag sa. Jag bryr mig inte om att hon särskriver! Men hur svarar jag?
Citera
2024-11-16, 03:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
” Hatar särskrivning ”

Varför frågar du ens här då ?

Jag sa ju i samma text att jag inte brydde mig så mycket om det. Frågan handlade om vad jag kunde svara med.
Citera
2024-11-16, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schindlers-taklist
Hej! Du verkar också ha käkat ostbågar och druckit lösningsmedel denna fredag!
Som jag sa. Jag bryr mig inte om att hon särskriver! Men hur svarar jag?

Med en skål emoji?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in