Claude Desktop har kört innan mycker med kampanjer, tex 80$ extra som bonus, hälften kostnad för sonnet cowork etc. Med det fungerade knappt i praktiken, samt de ändrade på allting helt random dagligen.
Men nu så kan jag köra från appen i Android och ha full tillgång till min PC:s filsystem automatiskt. Men man ska konfigurera Desktop commander mycket noga, ta Claude till hjälp, samt gör nya skills samt plugins, tvinga in att den ska minnas dina säkerhetskrav. Ett tips är att den alltid ska vänta på ditt "ok" innan den får utföra skrivningar till disk det först måste visa i chatten.
Och så klart markdown gillar AI att jobba med. Spara egna vault som agenterna kan ha som session minne samt blir då ett "agentic-os" , homebrew "AGI" för fattiglappar typ...
Men min poäng är, det kostar nu mycket mer i tokens än tidigare. Men man får jobbet gjort på riktigt på köpet. Subagenterna jobbar i svärmar, och se det som tex 15 AI jobbar i stället för endast en åt gången. Och med samma teknik som kan ni orkestrera med "agentic-os" , där även tex openAI "work" samt Codex kan jobba med samma projekt och sammarbeta mot samma mål ni sätter upp.
Ungefär så menar jag, men mata in det till er plattform själva. Samt använd skills som läsar yt- videos, reddit etc efter community tips.
Och nu har ni fått mycket av mig helt gratis, det sparar er ett år om ni är nybörjare, då det finns inga officiella docs som säger hur vanliga användare ska göra. Allt är inriktat till företagare, samt proffs som ska köpa deras dyra kurser.
Vi ska inte fatta anser de, för de tjänar mest på att sälja support tjänsterna. Ungefär som Linux Redhat, Ubuntu etc. Gratis att installera, men affärsiden byggerhelt på att sälja supporten.
Ps: om kanske ett år så får vi "riktiga" modeller som de andra har talat om, som idag kostar miljoner att använda per år. Men ni förbereder och lär erbygga egen personliga plattform redan nu, för att möta framtidens teknik. Tiden är mogen då allt har gått från beta till skarpa plattformar denna hösten, som kan kallas stabila, samt openAi och Anthropic har två konkureande Desktop appar som fungerar i praktiken exakt likadant. Det ger svaret på hur kommande riktning nästa år. Det var 3 Concerta text.