Jag är nog inte den enda i Sverige som har drabbats av hicka efter konsumtion av alkoholhaltiga drycker. Min ambition med den här tråden är att vi kan dela med oss av våra knep för att kunna häva denna hicka. Jag skapar denna tråd i förhoppning om att få fler alternativ för mig och kanske några till för att kunna häva detta otroligt dryga fenomen i kroppen. Förmodligen kommer kanske någon vara frestad att skriva "drick inte" eller "du är en bög om du hickar av alkohol" och jag respekterar alla de svaren men jag hoppas att det även kan komma några genuina "tips" för vad ni gör mot det här...
Min enda strategi är att fylla ett glas med vatten och svälja ofta och gärna med öppen mun. Det skadar inte att svälja löjligt ofta... Det har funkat ibland för mig men det är förmodligen inte den bästa lösningen.. Så ja, ge mig era bästa tips!
Testat det... men det har inte funkat så bra med mig. Men underbart om det funkar för dig och andra!
Det är liksom inte bara att hålla andan som i att sluta andas. Man måste ta i ända från diafragman, hålla munnen stängd och hålla för näsan. Du ska känna en tryckutjämning i minst ett öra också.