Måste bara fråga om du skulle kunna beskriva din stil när du använder och rengör stekpannor. Alltså typ värme, förvärme?, stekspadsmaterial, diskmaskin? Osv.
Det var dags att skaffa nya stekpannor och jag har surfat runt lite och spontanbeställde några från den danske kocken Casper Sobczyk.
Har jag gjort bort mig?
Ja det är ju ingen Scanpan CTX direkt vilket nog är den bästa i sitt slag. Men för 500-600 Kr är den bra och du blir nog nöjd skulle jag tro. Jag skulle dock undvika att maskindiska dem oavsett vad som påstås på hemsidan.
Ja det är ju ingen Scanpan CTX direkt vilket nog är den bästa i sitt slag. Men för 500-600 Kr är den bra och du blir nog nöjd skulle jag tro. Jag skulle dock undvika att maskindiska dem oavsett vad som påstås på hemsidan.
Ja maskindisk blir det inte och stekspadar får vara i trä eller silikon.
Uppdatering: beställde ett set med tre pannor, 20, 24 och 28".
Har först värmt pannan på låg medeltemp några min och därefter höjt gradvis till hög medeltemp (7 av 10 på min glashäll). Använt olja där den fått värmas lite innan maten lagts i men inte för varmt.
Har låtit svalna efter användning och därefter diskat med varmt vatten och mjuk svamp.
Kan konstatera att 28:an känns lite skev när den blir lagom varm. Har skickat tillbaka den och får se om nästa uppför sig på samma sätt…
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!