Det ryktet hade jag missat helt. Jag reagerade på nyheten ungefär som den alltid frispråkige Pernilla Wiberg, att det här kan sluta riktigt illa. Åtminstone om Vonn tänker satsa som förr. Kanske är hon inspirerad av Marcel Hirscher, men dels är han fem år yngre, dels har en 40-årig kvinna relativt sett svårare att klara av påfrestningarna än en 40-årig man. Jag gissar att kroppen kommer att säga ifrån redan på träning, förhoppningsvis utan svårare följder.
Citat:
Pernilla Wiberg chockad: "Hjälp"
SVT Sports expert Pernilla Wiberg ställer sig frågande till Lindsey Vonns chanser till en lyckad comeback.
-Min första tanke när ryktena började spridas om hennes comeback var hjälp!
Om jag ska utveckla resonemanget så handlar det om hennes hälsa och åkstil.
-Hon har haft fler operationer än de flesta i världscupen och förstås många segrar. Hennes sätt att åka har alltid varit på gränsen, nära till krascher.
-Kroppen tål mycket men min farhåga är om hon kraschar igen, pallar kroppen det? frågar sig Wiberg.
Kanske är det bara ett pr-trick, vad vet jag? Hon har ju aldrig varit kamera- och uppmärksamhetsskygg. Hon måste ju även kvalificera sig, såvida inte även hon väljer att tävla för en annan, i skidsammanhang mer exotisk nation. Mexiko, kanske? Som Hubertus von Hohenlohe
Citat:
Knallen: Lindsey Vonn gör comeback
För mer än fem år sedan, våren 2019, så lade skidlegendaren Lindsey Vonn skidorna på hyllan. Efter en tids spekulationer gör hon nu en osannolik comeback. Det uppger New York Times.
40-åringen siktar att vara föråkare i Beaver Creek och hoppas göra tävlingscomeback i St Moritz 21-22 december.
Innan ens combacken skett funderar Vonn över OS i Cortina 2026.
-Jag vet inte vad de närmsta månaderna och närmsta och ett halvt året kommer att innebära och hur det känns. Så jag kan inte säga om det är en möjlighet.
(SVT Text)