2024-11-14, 16:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Inga fel, ingenting. Ja, jösses. hur fan kan det bli så fel... tappat allt ljud.

Troligen intrikat kompatibilitetsproblem som löste ut via någon ändring. En rep.installation kan lösa det, annars är det den där senaste ändringen som behöver återställas. En programuppdatering kanske?

Hursom, prova att köra i Felsäkert läge. Fungerar det då så är det 3:dje part som felar.
Citera
2024-11-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Troligen intrikat kompatibilitetsproblem som löste ut via någon ändring. En rep.installation kan lösa det, annars är det den där senaste ändringen som behöver återställas. En programuppdatering kanske?

Hursom, prova att köra i Felsäkert läge. Fungerar det då så är det 3:dje part som felar.

håller på och backar upp saker. ska prova uppgradera till win 11 med att behålla filer ikväll. annars provar jag ominstallera windows 10 fräsht. tyvärr har inget annat alternartiv :/
Citera
2024-11-14, 17:17
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Vilken ändring skedde strax innan på datorn, vilken som helst? W.update t.ex?

Citat:
Kan inte hitta "valfria uppdateringar". Har kollat genom uppdateringshistorik och allt jag kan hitta är kb-uppdateringar och patchar för windows. Men det är windows defender anti virus. Allt är orelaterat.

Tillägga så när jag felsöker
Realtek (R) Audio så säger den bara "ljudtjänsterna svarar inte", inte åtgärdat.

Verkar inte kunna avinstallera uppdateringar. Windows 10 Home

En möjlighet är ju att något i hw gått sönder och då behöver det ju inte finnas någon realtion till uppdateringar eller ändringar av konfigurationen.
Citera
2024-11-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
En möjlighet är ju att något i hw gått sönder och då behöver det ju inte finnas någon realtion till uppdateringar eller ändringar av konfigurationen.

tror att windows har gjort audio servicerna korrupta. och trots att alla cmd kommand påvisar frisk dator så är det nog orsaken. rätt så säker på att ominstallation kommer lösa problemet.
Citera
2024-11-14, 17:31
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
tror att windows har gjort audio servicerna korrupta. och trots att alla cmd kommand påvisar frisk dator så är det nog orsaken. rätt så säker på att ominstallation kommer lösa problemet.

Att tro är att inte veta men visst lycka till.
Citera
2024-11-14, 18:04
Medlem
1FFs avatar
Citat:
håller på och backar upp saker. ska prova uppgradera till win 11 med att behålla filer ikväll. annars provar jag ominstallera windows 10 fräsht. tyvärr har inget annat alternartiv :/

Gör tvärtom är bättre. Reparationsinstallera, d.v.s behålla allt förutom OS:et, W 10, annars nyinstallera W 11.
Citera
2024-11-14, 20:29
Medlem
Citat:
Gör tvärtom är bättre. Reparationsinstallera, d.v.s behålla allt förutom OS:et, W 10, annars nyinstallera W 11.

Jag gjorde en återställning, dvs en ominstallation med behålla alla lokala filer. Det löste problemet. Sämsta var dock att jag backade upp fell appdata mapp för firefox. Så jag får börja om, förlorade mina länkar......
Citera
2024-11-14, 21:12
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag gjorde en återställning, dvs en ominstallation med behålla alla lokala filer. Det löste problemet. Sämsta var dock att jag backade upp fell appdata mapp för firefox. Så jag får börja om, förlorade mina länkar......

Finns inte de kvar i mappen Windows old?
Citera
2024-11-14, 21:32
Medlem
Citat:

trodde också den skulle vara där men lustigt nog inte. och det är inte så mycket kvarlämnat i windows.old alls. typ 2 genvägar
Citera
2024-11-14, 21:37
Medlem
Citat:

jo. om jag visar dolda filer och mappar. nu hittade jag. ska prova ladda profilerna igen. tack!
Edit: fungerade. skönt! allt löst. datorn känns lite slappare. får hoppas den går tillbaka snart dock efter alla uppdateringar lagt sig.
Senast redigerad av fonzen 2024-11-14 kl. 21:47.
Citera
2024-11-14, 21:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
jo. om jag visar dolda filer och mappar. nu hittade jag. ska prova ladda profilerna igen. tack!
Edit: fungerade. skönt! allt löst. datorn känns lite slappare. får hoppas den går tillbaka snart dock efter alla uppdateringar lagt sig.

När allt är klart, kör en diskrens och sedan en sfc /scannow för att se att allt är ok med OS:et.
Citera
2024-11-14, 22:28
Medlem
MS alltså... Jobbade med det fram tills för 5 år sedan, kul att ingenting har ändrats. Och skönt för mig att bara ha släppt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in