Citat:
Ursprungligen postat av
Vitaherrarebest
Precis som svenskar? Min farsa är laddad med pengar. Egenföretagare. Stort hus, många bilar blablabla.
Jag? Han kastade ut mig efter jag kom hem från lumpen och sa till mig att jag fick skaffa ett eget hem och att jag inte skulle leva på honom. Precis som mina äldre bröder. Idag är jag en urfattig mekaniker som bor i en 1a med min flickvän. Har en pissig bil från 90 talet. Varken jag eller mina äldre bröder har någonsin fått pengar från farsan förutom 50kr-100kr.
Och när jag frågar mina kompisar så har de liknande historier. Så jag vet inte vad du pratar om. Är du svensk? Det där är inte svensk kultur utan blattekultur.
För att folk ska kunna få jobba och tjäna pengar. Visst, en maskin kanske kan göra 100 på den tid det tar snubben att göra 10 men är det verkligen värt det? Har inget med kommunism att göra?
Diagnoser?
Visserligen så behöver man då utbilda sig vilket är tråkigt. För alla har inte tid till det. Bara skaffa sig ett snabbt jobb liksom som man kan jobba med så att man får pengar.
Downs syndrom? Nej jag förespråkar att man återigen börjar med att ha snabba jobb. Det behöver inte vara lätt eller enkelt utan kan vara tufft och jobbigt och tungt. Typ den som vill måla hus kom hit eller den som vill bära massa skit kom hit.
Så att man kan få enkla jobb så att man kan få pengar.
Hur kan du inte hålla med?
Precis som svenskar? Min farsa är laddad med pengar. Egenföretagare. Stort hus, många bilar blablabla.
Jag? Han kastade ut mig efter jag kom hem från lumpen och sa till mig att jag fick skaffa ett eget hem och att jag inte skulle leva på honom. Precis som mina äldre bröder. Idag är jag en urfattig mekaniker som bor i en 1a med min flickvän. Har en pissig bil från 90 talet. Varken jag eller mina äldre bröder har någonsin fått pengar från farsan förutom 50kr-100kr.
Vad förväntade du dig? Att han skulle ge dig något låtsasjobb?
Jag snackar om kontakter i den meningen att folk känner folk och via dom så får man information om lediga tjänster. Man väljs framför andra för att man kanske känner folk på företaget eller chefen som exempel.
Vad exakt har hindrat dig från att utbilda dig vidare eller starta eget företag?
Och när jag frågar mina kompisar så har de liknande historier. Så jag vet inte vad du pratar om. Är du svensk? Det där är inte svensk kultur utan blattekultur.
Då har du helt andra erfarenheter än vad jag har där många fått jobb för att de känt någon, speciellt om det är enklare jobb.
För att folk ska kunna få jobba och tjäna pengar. Visst, en maskin kanske kan göra 100 på den tid det tar snubben att göra 10 men är det verkligen värt det? Har inget med kommunism att göra?
Ja om maskinen är billigare än snubben.
Det är så den fria marknaden fungerar.
Vill du ha maskinens jobb så måste du erbjuda dig själv att jobba för en lön som gör dig mer kostnadseffektiv än maskinen.
Diagnoser?
Visserligen så behöver man då utbilda sig vilket är tråkigt. För alla har inte tid till det. Bara skaffa sig ett snabbt jobb liksom som man kan jobba med så att man får pengar.
No shit? Är det tråkigt att utbilda sig och ta lån istället för att tjäna pengar? Vaddå inte har tid? Utbildning är en investering, investerar man inte tid till att utvecklas så får man ju leva med det.
Downs syndrom? Nej jag förespråkar att man återigen börjar med att ha snabba jobb. Det behöver inte vara lätt eller enkelt utan kan vara tufft och jobbigt och tungt. Typ den som vill måla hus kom hit eller den som vill bära massa skit kom hit.
Så att man kan få enkla jobb så att man kan få pengar.
Hur kan du inte hålla med
Vem ska erbjuda det? Staten? Om företag behöver arbetskraft så annonserar de om det.
Det finns enkla jobb men inte obegränsat med enkla jobb, det finns så många enkla jobb som det behövs.
Detta förstår väl vilken vuxen som helst?