Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsmaskinisten
Är det någon som kan rekommendera en bra veterinär till en katt i Stockholm? Alternativt kan jag även tänka mig att åka till Uppsala.
Frågor:
(1) Vad är det som gör veterinären bra, tycker ni?
(2) Är det något med veterinären som är mindre bra?
(3) Har ni fått hjälp med att operera bort TR (FORL) som är väldigt vanligt hos katter idag?
(4) Hur ligger de till prismässigt? Ett tips är att gå in på AllaBolag och söka fram veterinärkliniken, skrolla ned till sektionen "Nyckeltal", om vinstmarginalen är över 20% vet ni att de förmodligen överdebiterar:
https://www.allabolag.se
(Till moderatorer: Jag vet att det finns en samlingstråd där man listar alla veterinärer och dess kontaktsätt, men det är inte mycket diskussion om erfarenheter i den tråden och dessutom gäller den för hela Sverige. Denna tråd är avsedd för att diskutera erfarenheter och är avgränsad till Stockholm/Uppsala län).
Ang. Uppsala
Hellströms i Uppsala har jag haft hund och katter hos, alltid tyckt att det var bra och var inte så farligt dyrt när vi var tvungen att operera hunden (ta bort stora cystor som utvecklats på magen). Har ej opererat någon katt där, bara vaccinationer, kontroll, och avlivning. Dock lite mindre praktik så de gör väl inte allt kanske. Kastrera honkatter blev vi skickade till en annan klinik som de rekommenderade. Brukade sitta en hund i receptionen och ta emot folk för några år sen, tyckte jag var kul.
Allmänt trevliga personer, tycker de är transparenta och kompetenta. Bryr sig mycket om djuren. Det är väl bara en veterinär ("Hellström") men kanske ett par till som jobbar/jobbade där. På hemsidan verkar de bara vara två just nu.
Verkar ligga strax under 10% på vinstmarginal.
Nu bor vi inte så nära (och de flyttade) så vi har kört på djurdoktorn i årsta och sommarro för ett par olika anledningar - men inga operationer. Båda verkar också vara OK och är lite större (verkar vara samma ägare så de har flera ställen, åtminstone 2)
Ingen aning om det hjälper. Min fru kontaktade någon annan veterinär förut och det var inte så bra tyckte vi, förvirrande och rörigt. Tror förvirrande nog att den bara heter bara djurdoktorn till skillnad från de ovan. Men vi kanske hade otur. Vi har iaf erfarenhet av veterinärer vi tyckte var lite sämre i alla fall.