Citat:
Ursprungligen postat av
FreeMarketPatriot
Jo det står i stark konflikt med det du skrev, du skrev "Du skiter i oskyldiga barn. Det gör inte jag.".
Helt fel, jag anser att barnen är föräldrarnas ansvar så länge de tillåts ha vårdnaden över sina barn. Deras barn är inte hyresvärdens eller mitt ansvar.
Jag anser också att hyresvärden bör göra det bästa för alla hyresgäster, och de övriga vill knappast bo med drogkriminella personer. Det är inte tryggt för dem och deras barn.
Du verkar ha problem med att förstå skriven text.
Du har fastnat i en låsning där du fokuserar på ansvarsbiten.
Jag skriver att det är beklagligt när oskyldiga barn drabbas. Det avses alltså rent generellt, oavestt vem som bär ansvaret. Jag har hittills inte tilldelat ansvar till någon annan än mamman. Jag har uttryckligen skrivit att jag inte tilldelar hyresvärden något ansvar och att jag inte känner till tillräckligt om den biten för att kunna ha en åsikt. Det framgår tydligt i mina inlägg.
Du bidrar till en högre kvalitet på diskussioner genom att säkerställa att du läser inlägg ordentligt, funderar över om det finns fler än ett sätt att tolka det skrivna och vilken tolkning som är mest sannolik utifrån inlägget som helhet. Vid eventuell tvekan om en debattörs ståndpunkt, så kan det vara belysande att titta bakåt i replikskiften. Att endast läsa ett ord eller en lösryckt mening, och sedan själv spekulera ihop ett narrativ endast utifrån det, blir ofta mycket mindre ändamålsenligt än att läsa hela inlägget och ta till sig den röda tråden.
Jag tycker om att diskutera och är öppen för att ändra åsikt om jag får bra motargument. Men jag tycker inte om när andra skribenter citerar mina inlägg endast i syfte att få utlopp för deras egna åsikter, utan egentlig koppling till det jag har skrivit. Det blir förvirrande.