2024-11-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Revolut låter som en bra idé.
Tack för hjälpen!

Öppnade ett revolut ganska nyligen, var väldigt smidigt. Bara fylla i lite uppgifter och skicka in en bild på ID. Gick på mindre än en halvtimme så var jag verifierad och klar. Sen är det bara att handla crypto.
Citera
2024-11-13, 09:23
Medlem
Rekommenderar Revolut jag också, otroligt lätt att investera i olika saker på plattformen inklusive kryptovaluta. Jag har i stort sett bytt bank till Revolut, mitt svenska konto använder jag endast till att ta emot pensionen och betala hyran.
Citera
2024-11-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Öppnade ett revolut ganska nyligen, var väldigt smidigt. Bara fylla i lite uppgifter och skicka in en bild på ID. Gick på mindre än en halvtimme så var jag verifierad och klar. Sen är det bara att handla crypto.

Citat:
Ursprungligen postat av PaNk811
Rekommenderar Revolut jag också, otroligt lätt att investera i olika saker på plattformen inklusive kryptovaluta. Jag har i stort sett bytt bank till Revolut, mitt svenska konto använder jag endast till att ta emot pensionen och betala hyran.

grymt tack så mycket!

Vilka köper och säljer ni eran krypto igenom?
Citera
2024-11-13, 10:55
Medlem
Citat:
grymt tack så mycket!

Vilka köper och säljer ni eran krypto igenom?

Hela anledningen till att jag reggade Revolut var att man kan trada krypto direkt genom sidan lika enkelt som man handlar traditionella fonder på Nordea.
Citera
2024-11-13, 13:40
Medlem
Har du provat Revolut?
Citera
2024-11-13, 18:47
Medlem
Revolut är grymt problemet är att de inte har alla coins, när de blivit listade på Revolut så har mycket av gainsen reda försvunnit. Samma med de stora som Coinbase, crypto.com, binance osv.
Citera
2024-11-14, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Hela anledningen till att jag reggade Revolut var att man kan trada krypto direkt genom sidan lika enkelt som man handlar traditionella fonder på Nordea.

Citat:
Ursprungligen postat av snestang97
Har du provat Revolut?

Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Revolut är grymt problemet är att de inte har alla coins, när de blivit listade på Revolut så har mycket av gainsen reda försvunnit. Samma med de stora som Coinbase, crypto.com, binance osv.

Undrar fan om min bank såg den här tråden Dom spärrade överföringar till revolut igår

” Begränsningar införs omgående för
överföringar med kortet via exempelvis
Vipps, Wise, Revolut, Remitly och andra
tjänster som Mastercard definierar som
"Moneytransfer" och "Moneysend".
Om din överföring påverkas ber vi dig
använda banköverföring, Swish eller
utlandsbetalning för dina betalningar.”

Edit: kanske går med utlandsöverföring..
Senast redigerad av Lostinflashback 2024-11-14 kl. 04:44.
Citera
2024-11-14, 05:33
Medlem
Lär mig.
Är det olagligt eller lagligt i Sverige att köpa krypto?

Skattar folk på innehavet eller vinsten efter försäljning. Vilka kryptovalutor /sajter är bäst?

Uppgången har väl redan varit för tillfället? inte så mycket köpläge nu? Hur resonerar ni?
Senast redigerad av Tissetiss 2024-11-14 kl. 05:52.
Citera
2024-11-14, 06:00
Medlem
Citat:
Höll på bli utslängd från min bank för att jag ens försökte köpa bitcoin för ett halvår sen, nu vill jag testa handla på nytt.

Hur går jag tillväga för att lösa detta?
Finns det nån annan smidig bank man snabbt kan flytta över till?

Förslag?

Om du fortfarande ha swish, så fungerar localcoinswap.com, köper BTC/ETH hos svenska mäklaren där, sedan använder uniswap eller likadant DEX för att få andra coin
Citera
2024-11-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Lär mig.
Är det olagligt eller lagligt i Sverige att köpa krypto?

Skattar folk på innehavet eller vinsten efter försäljning. Vilka kryptovalutor /sajter är bäst?

Uppgången har väl redan varit för tillfället? inte så mycket köpläge nu? Hur resonerar ni?
Det är lagligt. Många krypto-mäklare/börser är registrerade hos Finansinspektionen eller motsvarande myndigheter i andra länder. Man betalar skatt på vinsten efter försäljning.
Citera
2024-11-14, 19:04
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Inga frågor? Vad ska man ha certifikaten till?
Certifikat är inte riktiga krypto och hela grejen med att äga krypto faller ju bort, dessutom kan du inte deala dygnet runt
Citera
2024-11-14, 19:06
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Det är lagligt. Många krypto-mäklare/börser är registrerade hos Finansinspektionen eller motsvarande myndigheter i andra länder. Man betalar skatt på vinsten efter försäljning.

Därför man handlar genom börser som inte är reggade hos finansinspektionen för att undgå rapportering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in